Beantwoord

Lastig gevallen door buitenlands nummer

  • 5 July 2019
  • 4 reacties
  • 1257 keer bekeken

Hallo ik word regelmatig gebeld door een +44 nummer die wat financieel met mij wil regelen. Dit zijn allemaal verschillende nummers op ieder moment van de dag maar ook midden on de nacht. Hoe kan ik dit blokkeren of kan KPN hierin iets betekenen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 July 2019, 15:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dit probleem lees ik de laatste weken vaker op dit forum.

Aangezien het steeds wisselende nummers zijn, is de enigste oplossing om jouw telefoon een week lang uit te schakelen. Dus de stekker eruit. Hopelijk staakt de overlast dan vanzelf.

Geef jouw contactpersonen dan aan dat je even alleen per mobiel bent te bereiken.
Reputatie 7
Badge +21
Als het via je mobiele telefoon binnenkomt, kan je kijken of jouw toestel de optie "Onbekende bellers blokkeren" kent. Staat meestal in de instellingen van "Telefoon".
Dan word je niet meer gestoord door bellers die niet in je adresboek staan.

Pas op: Bekenden, die hun nummer onderdrukken, worden dan ook geblokkeerd.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Lastpak Enorm vervelend, natuurlijk, dit soort belletjes. Het is belangrijk om dit soort telefoontjes niet op te nemen of om zo'n nummer terug te bellen. Je kunt tegen erg hoge telefoonkosten aanlopen. We hebben op onze een site een artikel staan over deze vorm van oplichting.

Een oplossing vanuit is lastig: buitenlandse nummers kunnen we niet zo maar blokkeren en je zult ook merken dat als je één nummer wel blokkeert je de volgende keer door een ander nummer weer wordt gebeld. De andere suggesties die hier al gegeven zijn lijken me prima.

Beste mensen, ik heb voice mail geactiveerd met als boodschap dat we door overlast van 0044 nummers genoodzaakt zijn het toestel niet meer op te nemen en alleen nog bereikbaar zijn via mobiel, sms en mail. Het resultaat is verbluffend, heerlijk rustig, geen belletjes meer en nadat ik de voice mail afgeluisterd heb ik bleek er maar 1x een 0044 melding te zijn geweest. Het idee is dat als ze nu met 0044 bellen het hun geld kost en ik heb geen hinder meer. Zal over een poosje de voicemail weer eens beluisteren en als er geen 0044 meer binnenkomen zet ik de voicemail weer uit. Proberen maar!