Vraag

Lawaaiige straatkast

  • 25 November 2019
  • 32 reacties
  • 894 keer bekeken

Badge

Er is bij ons in de straat een nieuwe verdeelkast geplaatst die ongeveer elke 10 minuten de fans laat opspinnen en dan behoorlijk wat lawaai maakt. Kan hier naar gekeken worden?

https://www.google.nl/maps/@52.9382133,4.7665158,241m/data=!3m1!1e3

 


32 reacties

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Presage 

zou je alsjeblieft er een foto van willen maken? Dan weten we welke het is. 😉

Badge

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Ik ga in het donker weg en kom in het donker weer thuis.

Reputatie 7
Badge +22

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. Ik ga in het donker weg en kom in het donker weer thuis.

Het is hartstikke duidelijk! Dank voor de foto! :wink:

Badge

Mogelijk is dit linkje iets duidelijker, dan staat de stip van de kast er ook op.

https://www.google.nl/maps/place/52°56'17.7"N+4°45'59.3"E/@52.9382598,4.7659021,241m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.9382593!4d4.76647

Reputatie 7
Badge +22

Mogelijk is dit linkje iets duidelijker, dan staat de stip van de kast er ook op.

https://www.google.nl/maps/place/52°56'17.7"N+4°45'59.3"E/@52.9382598,4.7659021,241m/data=!3m2!1e3!4b1!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.9382593!4d4.76647

Dat is grappig! Want op de streetview staat die kast er niet: 

 

Badge

Dat klopt de kast is een paar maanden geleden geplaatst, de streetviewdata is van 7-2017

 

Op de luchtfoto uit 2019 zie je hem wel staan.

Ik heb mijn foto even lichter gemaakt zodat het hek duidelijker is.

 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Presage 

Bedankt voor de info, het kan even duren dat een KPN moderator hier reageert, maar we zijn ermee bezig.

Reputatie 7

Hallo @Presage, welkom op het KPN forum. Dat is vreselijk irritant zeg! Is de straatkast ook in je woning hoorbaar? Ik ga hier achteraan. Duidelijke foto's heb je gemaakt., bedankt daarvoor. Zou je om misverstanden te voorkomen jouw postcode + huisnummer en mobiele tel. nr in je profiel willen invullen? Dan weet ik zeker dat de monteur op de juiste plek arriveert. Ik hoor graag van je!  

Badge

Profiel aangevuld.

De kast is in de woning hoorbaar en erger nog, hij houdt mij uit de slaap. Ik heb geluiddempende rolluiken maar zelfs die houden het geluid niet tegen.

Reputatie 7

Ai, dat is echt heel zuur, @Presage . We gaan het spoedig oppakken, zodat jij en de buurt weer van een gezonde nachtrust kunnen genieten. Nog even geduld :)

Badge

@Nadia, is al bekend wanneer er naar gekeken gaat worden?

Reputatie 7

Ik had gehoopt dat het inmiddels al was verholpen. Maar uit je bericht kan ik opmaken dat je gen verschil merkt? Ik ga er even achteraan, @Presage.

Badge

Goedemorgen @Nadia,

 

Ondertussen zijn we weer een weekje verder maar het lawaai is nog niet weg. Enig idee wanneer hier wat aan gedaan gaat worden? Mijn buren hebben er ook hinder van en vragen mij nu ook steeds hoe het er mee staat. Wij zouden het appreciëren wanneer wij van een stille kerst kunnen genieten.

Reputatie 7

Is het nou nog niet opgelost? We hebben de opdracht uitstaan bij Allinq, onze onderaannemer. Dus mocht je een auto / bus van ze zien staan. Dan zijn we ermee bezig. Ik ga er weer achteraan! Dit kan zo niet. 

Reputatie 7

Hey @Presage, zoals beloofd heb ik contact gezocht met de verantwoordelijke partij. Update, ze hebben de kast vorige week aangepakt. Daarbij zijn handelingen verricht om het geluidsoverlast terug te dringen. Als ik jouw bericht zo lees, heeft dat te weinig impact gehad.

We gaan nu onderzoeken of er een stille ventilator nodig is om het geluid verder te reduceren. Ik verwacht niet dat het voor de kerst gaat gebeuren. Maar ik zal je op de hoogte houden via dit topic. 

Badge

Hallo @Nadia, bedankt voor de update. Ik dacht al dat het geluid anders was maar schreef dat meer toe aan de wind van de afgelopen periode. Vanmorgen was het windstil en werd ik gewoon weer gewekt door de straatkast. Hopelijk kan het probleem worden verholpen met het aanpassen van de ventilator(en). Als deze bedoeld zijn voor koeling en ze maken al zoveel lawaai bij de huidige lage temperaturen zie ik met angst de zomer tegemoet :)

Reputatie 7

@Presage, ik ga er vanuit dat de geluidsproblemen met de stille ventilator verholpen zijn :) Als ik meer hierover weet, geef ik dat hier aan je door!  

Badge

@Nadia, ik begrijp dat er tijdens de feestdagen niet veel wordt gedaan maar het begint nu wel bijzonder vervelend te worden; Sinds enkele dagen zoemt de kast nu elke paar minuten. Ik heb er vannacht even een opname van gemaakt want ik kon de slaap niet meer vatten. De ruis is van mijn camera, in werkelijkheid is het lawaai in een stille slaapkamer nog doordringender.

 

https://youtu.be/tFR-hvWGF9E

Reputatie 7

Oef, dat is niet fraai, @Presage. Op het filmpje is het lastig in te schatten hoe erg de overlast is. Maar ik geloof meteen dat het zeer onprettig is. In de vakantieperiode is de bezetting niet optimaal. Ik ga kijken of ik nog wat informatie kan los peuteren over deze kast. I'll be back!   

Badge

@Nadia het probleem is geruime tijd minder geweest maar sinds enkele dagen is het weer terug. Nu het zonnetje weer schijnt lijkt het zelfs erger te zijn. Ik zou het op prijs stellen als er nu even persoonlijk (telefonisch) contact met mij wordt opgenomen want mijn volgende stap is een klacht indienen over geluidsoverlast bij de gemeente. Ik zie het namelijk niet zitten om iedere keer weer via het forum mijn beklag te moeten doen en wil nu graag een blijvende oplossing.

Reputatie 7

Hallo @Presage, dank voor je bericht. Wat enorm irritant zeg dat het geluid weer aanzwelt. Uiteraard ga ik het voor je doorzetten. Helaas kan ik niet beloven dat je wordt teruggebeld. Maar we gaan er wel werk van maken. Komt goed! 

Badge

@Nadia dankjewel voor al je moeite!

Badge

@Nadia is er al voortgang? ‘s nachts valt de herrie wel mee maar overdag lijkt het erger dan ooit.

Badge

@Nadia ondertussen zijn we al weer maanden verder maar mijn nachtrust wordt nog steeds verstoord. Gisterochtend maar weer eens een wat duidelijker opname gemaakt, vanaf 12 seconden stijgt de kast op!

 

Straatkast op soundcloud

Reputatie 7

Hey @Presage, met het (aanhoudende) warme weer zal de ventilator sneller en vaker aanslaan. Het is uiteraard niet de bedoeling dat het jou uit je slaap houdt. Ik heb onze vaste aannemer: Allinq weer op pad gestuurd. Ze gaan hier binnenkort langskomen om te kijken of er iets mis is. Dank voor je melding :)

Reageer