Beantwoord

Mail en gesprek over "Gratis Wifi onderzoek"

• 10 november 2016
  • 6 reacties
  • 943 keer bekeken

Deze week ben ik benaderd n.a.v een mail die ik had ontvangen. Het gesprek ging over een een gratis bezoek van een monteur waarna de afspraak middels een bandje bevestigd moest worden. Ik vond dit vreemd en ging erna de klantenserive bellen. Resultaat geen afpsraak bekend. Dit lijkt dus op fraude iemand nog meer ervaringen ermee?

Het vreemde is dat de afzender wel van "publicatie@kpn.com" is maar de link in de mail naar een andere site is namelijk: https://mailings.kpn.com. Hierop staat het volgende nummer vermeld 088 – 1410501
icon

Beste antwoord door Koen_1 10 november 2016, 18:07

Hallo @d-janssen582, welkom op het forum! Deze mail is legitiem! Er loopt op dit moment inderdaad een proef in de regio Nijmegen waarbij wij een gratis servicemonteur aanbieden voor het verbeteren van WiFi 🙂 Als je op dit moment nog vragen hebt hoor ik dat graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2
Badge
ik werd netjes gebeld en donderdag komt de monteur al ik vind het helemaal best 🙂
Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, tlijnsch! Dit loopt nog steeds. Het is alleen niet meer regiogebonden. Er is nu een selectie gemaakt van klanten die vaker gebeld hebben over slechte wifi, of waarvan wij anderszins denken dat er wifi issues zouden kunnen zijn. Het lijkt erop dat jij daar een van bent.

Als je hiervoor kiest komt er een monteur bij je thuis om te kijken of en hoe je wifi te optimaliseren valt. In bepaalde gevallen zit daar dan ook een wifi versterker bij inbegrepen.
Loopt deze proef ook in de regio Noord-Holland? want ik kreeg ook dit aanbod nadat KPN mij eindeloos vaak heeft gebeld. Bijna een agressieve vorm van Marketing voor iets waarvoor ik "uitverkoren" ben...?.
Gratis Wifi onderzoek van KPN.
Waarom wordt ik niet gebeld als ik me aangemeld heb. Als ik zelf bel naar het nummer dat in de email staat dan wordt er niet opgenomen. Hoe moet ik dan in hemelsnaam een afspraak maken.
Zo schiet het niet op.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @d-janssen582, welkom op het forum! Deze mail is legitiem! Er loopt op dit moment inderdaad een proef in de regio Nijmegen waarbij wij een gratis servicemonteur aanbieden voor het verbeteren van WiFi 🙂 Als je op dit moment nog vragen hebt hoor ik dat graag!
Reputatie 7
Badge +30
Even doorsturen met header naar abuse@kpnmail.nl ? Zij kunnen voor je naagaan of de email vanuit KPN verstuurd is of niet. Eventueel zullen ze ook de website met bekende phising mails updaten.

Mailings.kpn.com is verder gewoon eigendom van KPN.

Reageer