Vraag

Mail met virus dat niet weg kon

• 25 oktober 2016
  • 7 reacties
  • 365 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Ik kreeg net een mail met de melding in de mail dat er een virus gevonden was maar dat het niet verwijderd kon worden en dat daarom de bijlage verwijderd was. Ben ik nu de klos omdat ik deze mail alleen geopend heb? Ik heb nu toch geen virus? Hij reageert normaal. En ik heb niks aangetikt in deze mail. Ik internet met KPNVEILIG, en ik heb de afzender geblokkeerd en helemaal verwijderd, ook uit mijn prullenbak. Het was zogenaamd van Paypal. Graag hoor ik van iemand. En ik heb een IPhone en IPad. Ik hoop dat er gauw iemand reageert die dit eventueel ook heeft meegemaakt. En op de site van de Fraudehelpdesk is alles safe toch, ook als ik iets wil lezen?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +13
De mail was op de IPad, en ik ben alleen op de link in de mail gaan staan, dat geeft toch niet? Ik heb er niet op getikt, volgens mij, ik altijd met mijn getwijfel. En die mail van het Abuseteam, die is echt toch?
Reputatie 7
Badge +24
Fame, geen zorgen. Goed dat je het hebt geblokkeerd en hebt verwijderd.

Als je ons Abuseteam hebt gemaild, en je krijgt een reactie, dan is er niets aan de hand.
Reputatie 6
Badge +13
Deze mail was niet van KPN zogenaamd, maar zogenaamd van Paypal. Dank voor je hulp en geruststelling Paul_! Ik was te snel met lezen van de laatste regel, sorry.
Reputatie 7
Badge +24
Geen probleem. Als je een e-mail van KPN het niet vertrouwt, mag je 'm doorsturen naar Abuse.
Reputatie 6
Badge +13
En klanttevredenheidsmails die ik niet vertrouw, die kreeg ik ook. Heb ze maar gelijk verwijderd, denk niet dat het rommel was, maar je weet het nooit.
Reputatie 7
Badge +24
Kan geen kwaad dat je ze dan verwijdert. Better safe than sorry. 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Inderdaad, daar heb je gelijk in!:D

Reageer