Beantwoord

Meerdere keren per dag neptelefoontjes

  • 17 June 2021
  • 3 reacties
  • 444 keer bekeken

De laatste weken word ik meerdere keren per dag gebeld door foute bellers vooral vanuit Engeland, Leeds. Ik heb de ‘onbekende nummers’ al op stil gezet, maar de goede bellers die ik niet ken, ben ik nu praktisch onbereikbaar voor. Ik gebruik mijn telefoon privé en zakelijk. En vooral voor het laatste is dat vervelend. 
Ik weet dat er weinig aan te doen is. Maar, ze worden nu wel heel brutaal door ook mijn voicemail in te spreken. Ik vind dat gewoon pesterij, omdat ik als ik mijn voicemail af wil luisteren, wat nu dus vaker voor komt, doordat telefoon bij onbekende nummers op stil is gezet, moet ik ook nog naar die oplichters gaan luisteren. Ik gooi meteen weg, maar iedere dag drie keer?!?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 17 June 2021, 21:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, ik kan me voorstellen dat je behoorlijk flauw wordt van meerdere foute bellers op een dag. Helaas kunnen wij hier inderdaad vrij weinig aan doen, omdat wij niet beschikken over buitenlandse klant- of contractgegevens. Als je niet anoniem gebeld wordt, kan je overwegen om de buitenlandse telefoonnummers te blokkeren. Dit kan je via jouw telefoon in orde maken:

  • Android: Ga naar Contacten > sla het nummer op als contactpersoon > selecteer de persoon die je wil blokkeren > Meer > Toevoegen aan automatische blokkeerlijst.
  • iPhone: Ga naar Telefoon > sla het nummer op als contactpersoon > selecteer de persoon die je wil blokkeren > klik op ‘Blokkeer deze beller.’

Mocht het nou echt te veel worden, dan kun je eventueel overwegen om een nieuw telefoonnummer te nemen, al is dit natuurlijk vrij drastisch. Een nieuw telefoonnummer is gratis. Je kunt hiervoor bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800 0402. Houd er wel rekening mee dat het wijzigen van jouw telefoonnummer onherroepelijk is. De wijziging gaat direct in en jouw oude telefoonnummer komt hiermee te vervallen. Deze keuze is natuurlijk aan jou. :slight_smile:

Dank voor het antwoord en helder. Een telefoonnummer blokkeren, gaat uiteraard niet, ze bellen iedere keer vanaf een ander telefoonnummer, soms een paar keer per dag, ondanks dat ik niet opneem. Dus, datgene wat je voorstelt over blokkeren is ondoenlijk.

Het enige wat herkenbaar is dat op ‘die dag’ uit een bepaald land en stad komt. Het wisselt momenteel tussen Leeds, Liverpool en Manchester. 

Zoals gezegd, alle telefoonnummers die niet in mijn contacten staan, worden nu stilgehouden… dat is lastig, omdat ik nu ook ‘de goede’ soms mis.

Een nieuw telefoonnummer gaat veel te ver. 

Kan ik ook alle buitenlandse telefoonnummers blokkeren (dus alleen de binnenlandse nummers komen door)? 
 

Reputatie 7
Badge +17

Snap ik. Helaas is het blokkeren van inkomende gesprekken vanaf buitenlandse nummers niet mogelijk. We kunnen alleen uitgaande gesprekken naar buitenlandse nummers centraal blokkeren. Inkomende gesprekken kan alleen jij op telefoonnummer niveau blokkeren. Anders dan een nieuw telefoonnummer kan ik je vanuit hier geen oplossing bieding.