Vraag

Melding over itv storing gisteravond

  • 27 August 2019
  • 2 reacties
  • 203 keer bekeken

LET OP: Deze melding is alléén voor KPN zelf bedoeld. Ter informatie. Iedere discussie en het uit elkaar trekken van losse onderdelen om onvrede te uiten. Dat is ongewenst.
Wel fijn is dat SMS van andere zakelijke adressen wel gewoon goed gaat. Dat is dus gewoon een bericht ter informatie dat ze open zijn gegaan en bereikbaar zijn.
Ik heb ook meerdere meldingen gedaan over Servicenummers die opeens NIET meer gratis zijn en je hele tegoed en belminuten kunnen opvreten. Maar dat is een ander verhaal. Dat moet nu dus allemaal via berichten en email.
Het is er voor mij echt alleen om te doen om zoveel mogelijk informatie te geven aan de TECHNEUTEN van KPN die aan probleem oplossen doen. Daar kan een goede NERD namelijk best wat mee. Als die tenminste de tijd voor krijgt. Klanten denken namelijk nog steeds dat er alleen maar op een knop moet drukken en dat problemen vanzelf over gaan. Klagen heeft geen zin, maar nuttige informatie geven wel.
Ik wil attenderen op de tijdstippen en wat er mis ging. Gisteravond vroeg - toen ik het modem opstartte en het HD kastje in schakelde - dat was net iets na 20:10.
Ik werd toen al gedwongen om de software opnieuw te laden.
Jammer dat de medewerker van klantenservice mij een beetje belachelijk maakte omdat ik geen smartphone heb. Ze - net als de meeste anderen daar - er vanzelf van uit gaan dat het een domme gebruiker is en altijd weer alles wil herstarten en doormeten. Dat was al door mijzelf gebeurd.
Mogelijk is bij de rest van Nederland pas na die tijd de software herladen.
Gisteravond via mobiel melding gedaan dat internet steeds haperde.

Dat was er via terug kijken al vanaf 20:10.
Later gebeld, omdat het steeds opnieuw opnieuw opstartte. Ik wilde de allerlaatste aflevering kijken van Poldark op BBC one. Na dat klantencontact - die wel van alles wilde doormeten - heb ik storingsvrij die allerlaatste aflevering van Poldark op BBC one kunnen volgen en afkijken.
Bij het eerste klantencontact kreeg ik een computer (die man die vraagt om je vraag luid en duidelijk in te spreken en als je dan nergens uitkomt vertelt dat er een bericht met link is verzonden naar je smartphone.)
Vanmorgen om 11:11 (carnavalsgrap?) kreeg ik dat bericht pas binnen nadat ik de melding via computer gisterenavond om ongeveer 21:20 kreeg dat ik dan via die link verder geholpen kon worden.
Nu zit ik dus met SMART en een DOMME telefoon te wachten totdat die storing verholpen is.
Maar ik ben blij dat het niet alleen maar bij mij fout is. Dan wordt het waarschijnlijk wel opgelost.
O ja, die SMARTphone heb ik niet. Ik heb 20 jaar IT ervaring en dan weet je dat er privé en werktijd is.
Je werk mee naar huis nemen. De SMARTPHONE werkt gelijk als je werk mee naar huis nemen.
Dat moet je NIET doen. Dus ik hoop dat er ruimte blijft om ook een DOMME foon te blijven gebruiken.
SOCIAL MEDIA en SM (Sado Masochisme) ligt een beetje bij elkaar in de buurt.
Dwalen en afgeleid worden van wat je wilde doen. Een soort van BRAINSTORM sessie (met een groep mensen van alles door elkaar heen gooien en dan kijken of er iets bruikbaars tussen zit.
In het bedrijfsleven krijg je daar projecttijd voor. Anders NIET DOEN, want je kunt nooit meer slapen.
Maar even om de MELDING aan KPN af te ronden.
Gisterenavond kreeg ik om ongeveer 21:22 een automatisch gesproken bericht dat voor SMARTphfoen bedoeld is. Dat ging naar DOMME foon. (STUPID phone) en kwam vanmorgen om 11:11 pas als SMS binnen. Dat nummer is ook geen abonnement, maar is wel geregistreerd.
Ik heb op dat moment alle snoertjes gecontroleerd, aangedrukt en de stroom er extra lang af gelaten. Vanzowel de HD als de Modem.
Daarna toen alles opnieuw was gestart en geladen was de 8 tot 12 minuten wachttijd voor klantenservice via telefoon voorbij en kreeg ik iemand aan de lijn.
Die moest een beetje lachen om de melding dat er iets mee gedaan zou worden. Dat linkje wat niet was verzonden. Ik denk niet dat ze heeft geluisterd - maar POLDARK begon. Ik heb wel mijn postcode en zo voorts opgegeven, maar iedereen had tegenwoordig een SMARTFPHONE.
Maar ik moest 3 jaar wachten om die ene en allerlaatste aflevering van POLDARK te kunnen zien via normale uitzending. Dus benik gaan kijken. Ik wilde ook op tijd afhaken. Chache is maar één uur.
Ik had de hele avond al storing. Het haperde en kreeg steeds weer fouten zoals opname kan niet worden gepland. Beeld werd meerdere keren zwart en dergelijke. Ja, na het herladen is mijn modem helaas te lang aan gebleven. Is er iets geladen en zijn er connecties gelegd. Ik ben nog heel even op internet geweest via desktop. Dat ging gewoon goed.
Ik kreeg die mevrouw pas nadat ik eerst een melding - waarbij ik dat bericht kreeg aangekondigd, terwijl ik geen smartphone heb en dus niet kan inloggen. Ik had ook geen internet. Dat werd steeds opnieuw opgestart. Die mevrouw wilde alles doormeten. Ik moest dus voordat ik haar kreeg ook eerst nog een vraag beantwoorden met een LUID en DUIDELIJK ja of nee. De vraag was of ik voor hetzelfde probleem belde als ervoor. Ik denk dat mijn buren het hebben gehoord. Ja, alles stond open i.v.m. hitte. Na die vraag kreeg ik dus toch iemand die het een beetje afdeed als een grap.
Ik wilde even ontspannen en TV kijken. Moest voortdurend overschakelen naar andere zender. Daarna bleef het scherm toch nog zwart. Ik kon daarna zelfs nog een aantal programma's terug kijken. Daarbij bleef de uitzending doorlopen, maar de cache van één uur maximaal zorgt er wel voor dat je dan toch weer iedere keer de reclame opnieuw moet doen. Opname plannen kon ook niet en dat doet die geheugen dus.
Nou, vis het bruikbare van de melding dan maar er tussen uit.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Ja kan KPN na het lezen van deze melding. Het ook verwijderen?
Geen discussie, want dat ik gelijk aan een cyberaanval. Heb al een uur besteed aan contact gisteren en vandaag. Moet andere dingen doen en heb er geen tijd voor.
Misschien dat dit informatie geeft waardoor de rest van de mensen met storingen sneller geholpen gaat worden.
Reputatie 7
Badge +30
Beste @Ik wil niet op forum. Fijn dat je toch de moeite hebt genomen om dit bericht achter te laten. De storing lijkt inmiddels afgenomen, dus hopelijk is deze snel helemaal opgelost. Hartelijk bedankt voor je bericht niettemin! Ik zal het topic op slot zetten, zodat er geen reacties meer in geplaatst worden.