Mijn zoon kreeg het onderstaande mailtje op zijn @planet.nl account


Reputatie 7

Weer eens een duidelijk gevalletje van phishing.
Hij heeft helemaal geen abonnement bij KPN, laat staan dat er een automatische incasso zou zijn.
Wel interessant dat er nu reële bedragen gebruikt worden, daar waar voorheen veelal onrealistisch hoge bedragen genoemd werden.
Die phishers worden steeds sluwer, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Jammer overigens dat de spamfilter dergelijke mails niet herkent. 😞

4 reacties

Reputatie 7
Heb je 'm al gemeld bij http://www.kpn.com/valseemail ?
Het genoemde rekeningnr. is ook absoluut niet van KPN.
Reputatie 7
De mail staat er al tussen op https://www.kpn.com/valseemail onder KPN factuur niet betaald.
Reputatie 7
Badge +22
Ha wjb, de phishers die dit soort mail sturen lijken inderdaad steeds sluwer aan het werk te gaan. Ik vermoed echter dat ze in het geval van jouw zoon het verkeerde slachtoffer hebben uitgezocht 🙂 Als hij een beetje op jou lijkt, verwacht ik niet dat hij hier intrapt ;)

Goed dat je het op het forum hebt gepost. Zoals je zelf al zegt, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Reputatie 7
...Ik vermoed echter dat ze in het geval van jouw zoon het verkeerde slachtoffer hebben uitgezocht 🙂...Sterker nog, het is ze in het geval van mijn zoon überhaupt niet gelukt om een slachtoffer uit te zoeken. :P

Wat ik wel jammer vind is dat zelfs zulke mails niet door de spamfilter tegengehouden (kunnen) worden.
Contains "Bob Mols" and not sent from a KPN domain -> SPAM.

Reageer