Beantwoord

Mobiel nummer belt willekeurige mensen

  • 29 December 2020
  • 2 reacties
  • 548 keer bekeken

Hallo, ik wordt vrij vaak gebeld door mensen die zeggen dat mijn mobiele nummer hun heeft gebeld. Het zijn voor mij onbekende mensen. Eerst dacht ik, misschien is het een broekzakbel, maar in mijn telefoon zie ik geen uitgaande oproepen naar die nummers. Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 5 January 2021, 13:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mafgiel, welkom op het forum!
Het klinkt als een spoofing geval, waar iemand jouw nummer opgegeven heeft als uitgaande nummer

Op deze pagina van (avrotros) Opgelicht kun je daar wat meer informatie over vinden.
Helaas is hier heel weinig aan te doen behalve wachten tot het ophoudt of een nieuw nummer nemen.

Hi dit is helaas bij ons, nr van mijn zoon, ook het geval. Ik heb gebeld met Kpn klantenservice en ontvang een nieuwe Sim kaart. Hopelijk is het daarmee verholpen. Tevens gaat met de melding de afdeling abuse onderzoek doen om dit te stoppen / verhelpen. Zijn er nog meer tips tegen spoofing? Ditkan toch niet zomaar bestaan en dat de oplossing een nieuw nummer nemen is.