Beantwoord

Mogelijkheid tot blokkeren e-mailadressen

  • 12 May 2020
  • 4 reacties
  • 137 keer bekeken

Beste KPN

Gisteren kreeg ik een berichtje va Bol.com dat mijn mailadres was gewijzigd. Ik daarvoor contact opgenomen met Bol.com en er bleek een bestelling te zijn gedaan. Deze heb ik gelukkig kunnen annuleren. Nu blijkt dat ze mijn account gehackt hebben en kleine wijzigingen in mijn mailadres hebben aangebracht. Is het mogelijk dat de mailadressen die heel veel lijken op mijn mailadres te blokkeren.

Dit om te voorkomen dat er misbruik wordt gemaakt van mijn naam die in mijn mailadres voorkomt.

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 16 May 2020, 21:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, dat kan natuurlijk niet. U moet gewoon sterke en lange wachtwoorden gebruiken. En voor elke site een andere.

Reputatie 7

Wat hebben ze dan aan jouw e-mailadres veranderd?

Iets voor of achter het @tje?

Ik neem aan dat je ondertussen jouw wachtwoord voor Bol.com hebt aangepast.

Reputatie 7
Badge +24

Hi edje, welkom op het forum. 

Het is inderdaad niet mogelijk om die adressen te blokkeren. Maar dat is ook niet nodig, Om een bestelling op jouw naam te kunnen plaatsen hebben ze meer nodig dan alleen een e-mailadres, hoe erg dat ook op die van jou lijkt. Denk dan aan je volledige naam, geboortedatum, rekeningnummer en bij achteraf betalen ook je ID-nummer. Er is geen enkel bedrijf die alleen op basis van een e-mailadres een bestelling accepteert zonder betaling vooraf. 

Verder klopt ook wat de heren hier aangeven, voor mijn reactie. 

Reputatie 7
Badge +24

Edje, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.Â