Vraag

Muziek van NAS naar versteker hapert

• 25 juni 2016
  • 1 reactie
  • 216 keer bekeken

Wellicht na een update, maar enkele weken geleden begon mijn muziek te haperen als ik deze van mijn NAS naar de woonkamer streamde. Ik heb KPN Glas en een experiabox V9. Natuurlijk zocht ik in eerste instantie het probleem in mijn eigen apparatuur, maar kon niets geks ontdekken. Totdat ik vandaag ergens een artikel las op het www dat IP versie 6 wel eens de boosdoener zou kunnen zijn. Je krabt eens achter je oren en niet geschoten is altijd mis. Inloggen in het modem en IPv6 uitschakelen. Na een reboot van het modem gauw uitproberen. Jawel, het haperen is gewoon als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik kan helaas het artikel niet meer terugvinden, maar volgens mij was er wel een relatie met KPN. Verzoek aan KPN, bekende problemen moeten makkelijker teruggevonden kunnen worden. Dit scheelt een hoop ergernis. Wellicht dat deze oplossing ook voor de andere haperende producten geldt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Rene, welkom op het forum! Het schijnt dat er issues kunnen zijn met de wifi op een V8 als IPv6 aanstaat. Hier hebben we verder echter nog niets over gehoord. Nu heb jij een V9 geef je aan, maar het klinkt wel als iets dat er op lijkt. Stream jij de muziek ook draadloos of gebruik je een kabel?

Reageer