Nederlandsnummer ook fraude?

Beste,

Vandaag ben ik gebeld door een Nederlandsnummer. Toen ik terug belde kreeg ik echter iemand aan de telefoon die nauwelijks Nederlands sprak en mij niet kon vertellen waarom zij had gebeld.
Is het mogelijk dat dit ook een wangiri telefoontje is? Of is dit onmogelijk met nederlandse nummers?

Mvg,
Milou

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Welkom op het forum ! Het is heel goed om hier alert op te zijn! 

Zelf heb ik het nog niet voorbij zien komen met een Nederlands nummer, maar wat nog niet is, kan komen. Geef in ieder geval nooit gegevens en hang op, zoals je nu ook hebt gedaan. Door welk nummer ben je gebeld?

Cindy_ schreef op 11 mei '16 om 16:19u

Welkom op het forum @MMEB! Het is heel goed om hier alert op te zijn! 

Zelf heb ik het nog niet voorbij zien komen met een Nederlands nummer, maar wat nog niet is, kan komen. Geef in ieder geval nooit gegevens en hang op, zoals je nu ook hebt gedaan. Door welk nummer ben je gebeld?

Mocht het geen wangiri zijn dan is het wellicht niet zo slim om het nummer op een openbaar forum te posten. Is het mogelijk dit privé toe te zenden?

Reputatie 7
Helaas is het hier al gebeurt dat de bekende Pakistanen "We are frome Microsoft. There is something wrong with your computer" belden met een Nederlands 024 nummer. Dit zijn valse nummers! Ze creëren met een computer een fake nummerweergave.

Zie ook een melding van me: http://forum.kpn.com/t5/Vast-bellen/Waarschuwing-de-Pakistanen-bellen-nu-via-Ned-024-nummers/td-p/368593 .

Wangiri fraude is dit niet. Dan wordt gewoon niks gezegd en gehoopt dat je terugbelt, wat je klauwen met geld kost.

Hier geven ze allerlei instructies en het eind van het liedje is dat je allerlei spyware hebt geïnstalleerd.

Reputatie 7
Badge +22
Goed punt , ik heb je een privébericht toegestuurd. Beantwoord je die? Super dat Peter al meer informatie erover heeft gegeven. 

Onbetrouwbare telefoonnummers volgens ons.

024-3840078

024-3240000

024-3240097

Reputatie 7
Wel opvallend. Al die nummers zijn 024xx400xx

Reputatie 2
ook ik wordt gebeld door een 02431400......

slim van ze dat ze het begint met 024 

wat is hier aan te doen,024 helemaal blokeren ??

Reageer