Beantwoord

1 PC geeft niet verbonden, wel internet

  • 11 January 2021
  • 3 reacties
  • 174 keer bekeken

Mijn PC (alleen bekabeld) geeft bij netwerkstatus ‘niet verbonden’ terwijl ik bijna gewoon kan internetten. Behalve bijvoorbeeld om office-pakket van Microsoft te activeren, dan ‘niet verbonden’. (WIFI werkt overigens prima) Heb afgelopen 2 weken (….)van alles geprobeerd:

  • twee andere laptops op dezelfde kabel werken prima en zien meteen het netwerk.
  • Realtek netwerkkaart via diagnose HP getest: prima. (ping-test, IRQ en ROM test)
  • Probleemoplosser KPN meldt: KPN verbinding werkt correct maar verbinding thuis is geblokkeerd.
  • opnieuw instellen netwerk als admin lukt ook niet, ook herinstallatie windows levert niets op

Ontstaan probleem wel ongeveer samenvallend met vervangen Experiabox 10A door 10 i.c.m. snel internet buitengebied. Maar bij zoeken oorzaak inmiddels weer afgekoppeld.  Eerste gedachte is dat ergens op mijn desktop instellingen niet goed staan. Of zou het ook aan de instellingen van de router kunnen liggen?   

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Fisherman 24 January 2021, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Fisherman, welkom hier. 

Jouw pc heeft dus problemen met het internet. Je hebt alles al nagelopen, het lijkt in de pc te zitten. Dit aangezien andere laptops wel gewoon werken. Echter wat is het dat precies het probleem veroorzaakt. Ik durf het niet te zeggen. Ik hoop dat iemand anders het weet. 

Hallo @Fisherman , als je een Windows10-pc hebt klik dan rechtsonder op de taakbalk met de rechter muistoets op het verbindingsicoon.

Klik dan op [netwerk- en internetinstellingen openen]

Klik dan onderaan op [netwerk opnieuw instellen]

De computer herstart je dan en de netwerkinstellingen worden weer naar de basis teruggezet, als nieuw uit doos.

 

Dag jand, het probleem is inmiddels opgelost door pc hobbyist.. er is een nieuwe update van de netwerkkaart driver geïnstalleerd. De huidige was van 2019. Hij draait nu weer als een tierelier. Dank voor reactie.