Beantwoord

nieuwe firmware 6.1.8_1 geeft problemen bij netflix

• 16 november 2016
  • 27 reacties
  • 999 keer bekeken

n.v.t.
icon

Beste antwoord door Joran 17 november 2016, 20:52

Dat klinkt goed, hopelijk kunnen we allemaal weer ongestoord bingewatchen 🙂

De storingsmelding is net gesloten omdat het probleem niet gereproduceerd kon worden wat, inmiddels, inderdaad klopt. Vervelend is dat we de oorzaak niet hebben achterhaald. Ik heb dit daarom ook doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Interactieve TV. Het lijkt me goed dat zij zich hier over buigen om herhaling te voorkomen.

Bedankt voor alle hulp en voorbeelden!
Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +18
@Peter: Ik werk thuis ;)

@Jade: Ben je dit vandaag ook nog tegengekomen? Zou je het nog eens via de TV-ontvanger kunnen testen?
LEKKER!!!! Dat je thuis kan werken! 😳
Reputatie 7
Badge +27
Dat klinkt goed, hopelijk kunnen we allemaal weer ongestoord bingewatchen 🙂

De storingsmelding is net gesloten omdat het probleem niet gereproduceerd kon worden wat, inmiddels, inderdaad klopt. Vervelend is dat we de oorzaak niet hebben achterhaald. Ik heb dit daarom ook doorgestuurd naar de ontwikkelaars van Interactieve TV. Het lijkt me goed dat zij zich hier over buigen om herhaling te voorkomen.

Bedankt voor alle hulp en voorbeelden!
Ik was net thuis dus nee vandaag nog niet getest. Nu net even snel gekeken bij een Brooklyn Nine Nine aflevering en die liep weer netjes over in de volgende *cheer*. Hopen dat het verholpen is dan. Mochten we het probleem weer tegenkomen dan laat ik het weten.
Reputatie 7
Aangezien de Netflix app geen DD5.1 ondersteunt werd deze bij ons sowieso al niet gebruikt.
Toch is het natuurlijk heel vervelend dat dergelijke bugs niet bij het testen van de app gesignaleerd en verholpen worden. Ik hoop oprecht dat KPN deze bug snel plat zal slaan en een fix zal uitrollen.
Reputatie 7
Badge +27
@Peter: Ik werk thuis ;)

@Jade: Ben je dit vandaag ook nog tegengekomen? Zou je het nog eens via de TV-ontvanger kunnen testen?
Probleem komt bij ons tot nu toe bij alle series die wij kijken voor. Misschien ietsje beter dan Peppa Pig: Luther, Brooklyn Nine Nine, The Originals, Good Witch, en meer.
Ondertussen kijken wij Netflix maar via de PlayStation, want constant de box resetten wordt lichtelijk vervelend.
Reputatie 7
Hebben jullie op kantoor ook al Netflix? Jeetje.
Dat ik jullie hier überhaupt nog tegenkom...;) 😃
Reputatie 7
Badge +27
Laten we het nog even aankijken. Vreemd is dat er niets is veranderd achter de schermen, niet toen de storing begon en ook niet nu het lijkt opgelost. Als jullie nog een vastloper merken, laat het weten.

Ik heb inmiddels een half seizoen Peppa Pig op de achtergrond laten afspelen en ben huiverig voor mijn aanraders de komende tijd 😛
Ik laat nogmaals testen.....ik laat het zo weten.....

En inderdaad gaat het nu wonder boven wonder hier ook goed. Heel vreemd.
Ik laat nogmaals testen.....ik laat het zo weten.....
Reputatie 7
Badge +27
Zeer eenvoudig te reproduceren. De kleine kikt graag peppa big (oid) dit zijn korte filmpjes.
Start een filmpje, scroll naar bijna het einde en laat het verder aflopen. Teller loopt van 20 naar 3 seconden.
Beeld bevriest en geluid start op de achtergrond. Decoder vervolgens helemaal vast.

Dat lukte me gisteren inderdaad direct, toen stond de ontvanger bij 18 seconden al vast. Vandaag niet. Ik zal het met Peppa Pig testen.
Het onderzoek is gestart, maar de storingsdienst kan dit nog niet reproduceren. Nou lukte mij dat gisteren vrij gemakkelijk, maar vandaag krijg ik het nog niet voor elkaar. Kunnen jullie nog eens testen of er iets is veranderd? Loopt het nog steeds vast, zo ja bij welke serie?

Zeer eenvoudig te reproduceren. De kleine kikt graag peppa big (oid) dit zijn korte filmpjes.
Start een filmpje, scroll naar bijna het einde en laat het verder aflopen. Teller loopt van 20 naar 3 seconden.
Beeld bevriest en geluid start op de achtergrond. Decoder vervolgens helemaal vast.
Reputatie 7
Badge +27
Het onderzoek is gestart, maar de storingsdienst kan dit nog niet reproduceren. Nou lukte mij dat gisteren vrij gemakkelijk, maar vandaag krijg ik het nog niet voor elkaar. Kunnen jullie nog eens testen of er iets is veranderd? Loopt het nog steeds vast, zo ja bij welke serie?
Bedankt voor het verplaatsen. Had dit topic wel gezien, maar niet specifiek dit probleem. Hopelijk snel opgelost, kleine kids vinden dit niet leuk..... die kijken aan de lopende band van die korte filmpjes.

Sinds de nieuwe software werkt Netflix hier niet meer naar behoren.

Aan het einde van een filmpje wil Netflix automatisch het volgende filmpje
opstarten (bij een serie, bv nijntje). Daarbij wordt afgeteld van 20 naar 0. Echter bij 3 seconden gebeurd het volgende:

Teller blijft hangen op 3 seconden, maar op de achtergrond hoor je wel dat het
filmpje gestart is. Maar het beeld is volledig bevroren. Er is nu helemaal
niets meer met de decoder te beginnen, enige optie is de powerknop gebruiken.

Een film kijken gaat dus zonder problemen, het gaat pas fout aan het einde.
Al eens opnieuw aangemeld bij Netflix, maar het helpt allemaal niet.
Voor de nieuwe software hadden we dit probleem niet.

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Wij hebben hetzelfde probleem. Ook bij ons komt het probleem op beide ontvangers voor. Hoor dus graag of een nieuwe ontvanger het oplost.

Zolang je geen update krijgt, gaat het vast goed. Dit wordt vast niet opgelost met een nieuwe decoder. Even geduld tot de bug gefixed wordt....
Reputatie 7
Dit is inderdaad een bekend probleem waar ondertussen een storingsmelding voor gemaakt is.
Laten we hopen op een snelle fix voor deze bug.
Sinds de nieuwe software werkt Netflix hier niet meer naar behoren.

Aan het einde van een filmpje wil Netflix automatisch het volgende filmpje
opstarten (bij een serie, bv nijntje). Daarbij wordt afgeteld van 20 naar 0. Echter bij 3 seconden gebeurd het volgende:

Teller blijft hangen op 3 seconden, maar op de achtergrond hoor je wel dat het
filmpje gestart is. Maar het beeld is volledig bevroren. Er is nu helemaal
niets meer met de decoder te beginnen, enige optie is de powerknop gebruiken.

Een film kijken gaat dus zonder problemen, het gaat pas fout aan het einde.
Al eens opnieuw aangemeld bij Netflix, maar het helpt allemaal niet.
Voor de nieuwe software hadden we dit probleem niet.

Admin: Topic samengevoegd met centraal topic
Goed om te horen dat men er achter is dat het een bug is. Hopelijk is het snel opgelost.
Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor jullie meldingen! Er lijkt inderdaad iets mis te gaan bij de Netflix app. Er is zojuist een storingsmelding aangemaakt om dit te onderzoeken. Zodra we nieuws hebben laten we dat in dit topic weten. Hopelijk is het snel opgelost, excuses voor het ongemak!
Reputatie 7
Geeft niet wjb. Had misschien de quote moeten gebruiken. Maar aangezien het net de reactie voor mij was... had ik daar niet voor gekozen.
Reputatie 7
Wel de reactie net vóór mij gelezen, wjb? Vast niet.
Weet iemand eventueel of andere tv-aanbieders ook een Netflix-app op hun ontvanger hebben?
Helder, overheen gelezen. 😳
Reputatie 7
Wel de reactie net vóór mij gelezen, wjb? Vast niet.
Weet iemand eventueel of andere tv-aanbieders ook een Netflix-app op hun ontvanger hebben?
Reputatie 7
KPN-dochter Telfort. En ik denk ook XS4ALL. Maar dan heb je dezelfde ontvangers.

Ziggo wil dat op de Horizonbox gaan implementeren. Maar dat is (alweer) uitgesteld.

Beter is de app van je smart-tv. Full HD én Dolby Digital.
Wat wil je vertellen?
Reputatie 7
KPN-dochter Telfort. En ik denk ook XS4ALL. Maar dan heb je dezelfde ontvangers.

Ziggo wil dat op de Horizonbox gaan implementeren. Maar dat is (alweer) uitgesteld.

Beter is de app van je smart-tv. Full HD én Dolby Digital.
Hier hetzelfde probleem sinds de firmware-upgrade. De hele avond keer op keer het apparaat herstarten.

Een nieuwe ontvanger lijkt me echt een grove verkwisting van grondstoffen en een ondoordachte standaardreflex van de klantenservice. Aangezien het overduidelijk een bug betreft, zal het probleem na update van een nieuw opgestuurde ontvanger van hetzelfde type net zo snel terugkeren.

Hoop op een hele snelle bugfix. Weet iemand eventueel of andere tv-aanbieders ook een Netflix-app op hun ontvanger hebben?
Wij hebben hetzelfde probleem. Ook bij ons komt het probleem op beide ontvangers voor. Hoor dus graag of een nieuwe ontvanger het oplost.

Reageer