nieuwsgierig bij pinstoringen

  • 10 July 2020
  • 5 reacties
  • 126 keer bekeken

Op 09 11 2020 half tien morgens was er een pinstoring bij de NS, (Landelijk) De ongemakken door weinig verdere informatie gingen mijn afspraken de mist in met gevolgen. Ik vernam dat het een storing was bij KPN. waardoor ik dus in bochten moest wringen om aan een treinkaartje te komen. Ik kreeg restituties een coulance vervangende dagretour kaart van de NS, Mijn reistijd was meer dan een uur verlengt. De NS doet dit met deze overschrijding. Maar wie is er nu eigenlijk schuldig en wie betaald tenslotte dit kaartje. zou ik wel willen weten gewoon uit nieuwsgierigheid. het komt vaker voor.

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

LOL het was 09 - 07 - 2020

Jij hebt een vervoersovereenkomst (kaartje o.i.d.) met NS gesloten. Daarom is NS voor jouw het aanspreekpunt, als ze zich niet aan die overeenkomst houden, de reden doet dan niet ter zake. Ze kunnen zich hooguit beroepen op overmacht, maar dat zou alleen betekenen dat jij geen vergoeding krijgt. Wel kun je dan dat beroep op overmacht aanvechten (bij de rechter), maar of het dat allemaal waard is kan ik niet beoordelen.

Als de storing te wijten is aan een toeleverancier van NS (KPN dus wellicht), kan NS wellicht bij zo'n toeleverancier verhaal halen, jij niet, dus voor jou maakt dat allemaal niets uit. 

Ik vertelde dat ik het vergoed gehad heb. Mijn vraag was uit eindelijk nu de NS dit gedaan heeft, Wie betaald deze vergoeding, Claimt de Ns deze coulance betaling bij de KPN of betalen zij.is het logisch dat de prijs van het algemene omhoog gaat en betaal ik de storingen dus uiteindelijk zelf. Ik heb er logisch niets mee te maken. let wel het gaat om een treinreis ik ben op dat moment dus niet de enige reiziger. Ik was er alleen maar nieuwsgierig want de prijzen van een ticket reizen de pan uit.

Reputatie 7
Badge +30

Zoiets als dit valt onder grootzakelijke dienstverlening. Persoonlijk heb ik geen idee of de pinverbinding van de NS door KPN grootzakelijk wordt geleverd of door een andere partij. Maar, in het algemeen, in zo'n contract worden afspraken gemaakt over storingen. Dat behelst dan zowel dingen als hoe snel iets opgelost moet zijn, als ook wie voor welk onderdeel financieel verantwoordelijk is. Dergelijke details van een contract worden over het algemeen niet publiekelijk gedeeld. Als je er echter wel meer over zou willen weten ben je waarschijnlijk beter af dit te vragen bij het hoofdkantoor van de NS.

Bedankt dat U mij dit toch even verteld. Nieuwsgierig werd ik omdat de NS de reizigers vertelde dat het een landelijke storing bij de KPN was en er niets aan konden doen.