Beantwoord

Nota met achterstand, klopt dit wel?

Ik ontvang net een nota van KPN dat ik een betalings achterstand heb van €37.75. Zou niet weten waarvan. Kan geen mail terug sturen omdat het een automatisch verzonden is.
Indien ik 20-10 niet betaald heb wordt het verhoogd naar €79.95. Vreemde mail. Klopt dit wel. Gr. Elke

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Erik_ 20 oktober 2017, 14:43

Hoi Elke, welkom op het forum! Als ik kijk naar het bedrag, dan denk ik dat dit geen legitieme KPN mail is. Waarschijnlijk is het een zogenaamde phishing mail. Verwijder de mail, klik niet op links daarin.

Op kpn.com/valseemail kun je meer lezen over phishing. Hoe herken je het, wat er mee te doen. Halverwege de pagina zie je ook (klik op de titels, dan vouwt het uit) voorbeelden van recente phishing mails. Ik verwacht dat die van jou een variant is op de eerste: 'Herinnering factuur'.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Elke, welkom op het forum! Als ik kijk naar het bedrag, dan denk ik dat dit geen legitieme KPN mail is. Waarschijnlijk is het een zogenaamde phishing mail. Verwijder de mail, klik niet op links daarin.

Op kpn.com/valseemail kun je meer lezen over phishing. Hoe herken je het, wat er mee te doen. Halverwege de pagina zie je ook (klik op de titels, dan vouwt het uit) voorbeelden van recente phishing mails. Ik verwacht dat die van jou een variant is op de eerste: 'Herinnering factuur'.

Reageer