Beantwoord

Onbekend buitenlands nummer - Fraude?

  • 2 September 2019
  • 3 reacties
  • 273 keer bekeken

Hallo, ik ben gister gebeld door een Nederlands nummer maar met +505 ervoor. Ik belde terug aangezien ik vaak door onbekende nummer gebeld wordt voor werk. Dit nummer bleek niet in gebruik te zijn. Ik vermoed een vorm van fraude maar kan nog helemaal niks terugvinden in mijn telefoonkosten of iets dergelijks.

Wat kan ik hiermee doen om uit te sluiten dat het om fraude gaat?

Met vriendelijke groet,

Teun van Velzen
icon

Beste antwoord door Bart_ 3 September 2019, 14:02

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Hallo Teun,

Wij hebben nog een 'vaste' lijn van KPN maar gebruiken alleen onze gsm's.
Op de vaste lijn worden wij ook gebeld met de meest vreemde nummers. In het begin nam ik zonder op te letten wel eens op omdat de arts die mij wel eens belt een geheim nummer heeft. Maar zodra er een buitenlander aan de lijn hangt, leg ik direct op. Want ze zijn dan zg. van Microsoft 😂 of een ander bedrijf.
Willen je account gegevens etc. Dus gelijk ophangen is het beste advies dat ik je kan geven.
Groeten en succes.
Gerard
Reputatie 7
Badge +22
Hallo @TeunvanVelzen

Deze landnummer komt uit Nicaragua:


Info over landnummers kun je hier vinden
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @TeunvanVelzen Helemaal uitsluiten dat het om fraude gaat kan ik niet. Zoals Gerard68 al aangeeft: een beproefd recept is het belletje waarin iemand zich voordoet als een medewerker van Microsoft. Zo zijn er nog wel enkele andere trucjes. Het beste advies dat ik je kan geven is niet op te nemen als je het nummer niet herkent.

Reageer