Beantwoord

Onbekende aan de telefoon "namens Microsoft"

Vrijdag 5 oktober, 15:15 uur werd ik gebeld door een Engels sprekende onbekende dame "namens Microsoft". Hoe ze aan mijn telefoonnummer kwam? Geen antwoord. Toen ik wilde verklaren dat ik niet gediend was van anonieme bellers liet ze me niet uitpraten, opgehangen.
Hoe kan ik zorgen dat ik niet meer vanaf dat telefoonnummer gebeld kan worden? Technische dienst, blokkeer ongewenste bellers a.u.b.
En hoe voorkom ik telefonische hackers en ander gespuis voortaan? Een goed veiligheidspakket heb ik al.
Spam krijg ik de laatste tijd ook veel te veel, omdat ik me in het verleden netjes heb afgemeld via links onderaan de pagina. Dank voor de hulp.
icon

Beste antwoord door PeterG 5 oktober 2018, 16:09

Daar is de nummerweergave voor. Als je een nummer ziet dat je niet kent of er staat geen nummer kun je er voor kiezen om niet op te nemen.

Die "microsoft" figuren bellen van uit Pakistan en India en dergelijke met valse nummerweergave (dat heet spoofing). Omdat ze steeds andere nummers gebruiken kunnen ze niet geblokkeerd worden.
De consumentenrubrieken als Kassa hebben regelmatig terugkerend een item over dit irritante fenomeen.

Sinds ik ze een keertje steevast in het Nederlands te woord bleef staan hingen ze ook op. Sindsdien, bijna 10 maanden nu, geen last meer van.
Een goeie is ook "that's weird, i don't use a computer" ...

Als je telefonisch nergens op in gaat loop je verder geen risico.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Daar is de nummerweergave voor. Als je een nummer ziet dat je niet kent of er staat geen nummer kun je er voor kiezen om niet op te nemen.

Die "microsoft" figuren bellen van uit Pakistan en India en dergelijke met valse nummerweergave (dat heet spoofing). Omdat ze steeds andere nummers gebruiken kunnen ze niet geblokkeerd worden.
De consumentenrubrieken als Kassa hebben regelmatig terugkerend een item over dit irritante fenomeen.

Sinds ik ze een keertje steevast in het Nederlands te woord bleef staan hingen ze ook op. Sindsdien, bijna 10 maanden nu, geen last meer van.
Een goeie is ook "that's weird, i don't use a computer" ...

Als je telefonisch nergens op in gaat loop je verder geen risico.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Maarten,

Ik vrees dat PeterG gelijk heeft. Het is helaas onmogelijk om die nummers te blokkeren omdat ze steeds wisselen. Het enige advies wat er dan ook is is om niet op dergelijke telefoontjes in te gaan, en zo spoedig mogelijk op te hangen als je het vermoeden hebt dat het niet in de haak is.
Dit heb ik ook meerdere malen gehad. Het is een bende criminelen die je computer met virussen wil bestoken en wie erin trapt,ook nog eens veel geld kwijt.

Reageer