Beantwoord

Ongeloofwaardige beloproep op vaste telefoon

Om 14.00 belde een Engelssprekende meneer dat ik een probleem heb met Windows 10. Ik heb meteen opgehangen. Er was geen nummer te zien op het display ('privé'). Bij mijn weten beschikt Microsoft alleen over mijn mobiele nummer. Kan dit kwaad?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 23 oktober 2018, 11:21

Hallo pierrecorbeau52! Zoals Casey al heel terecht opmerkt wil je nooit op dit soort verzoeken ingaan. Het zijn frauduleuze telefoontjes en je kunt het beste direct ophangen. Hier lees je trouwens nog wat extra informatie over deze vorm van fraude.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Goed om direct op te hangen. Als je verder niets met je PC o.i.d. en/of met Windows 10 hebt gedaan, dan kan er verder niets kwaad. Nogmaals: nooit ingaan op telefonische verzoeken om informatie van Microsoft, providers, banken en alle andere instellingen die gevoelige informatie van je hebben!
Reputatie 7
Badge +17
Hallo pierrecorbeau52! Zoals Casey al heel terecht opmerkt wil je nooit op dit soort verzoeken ingaan. Het zijn frauduleuze telefoontjes en je kunt het beste direct ophangen. Hier lees je trouwens nog wat extra informatie over deze vorm van fraude.
Reputatie 7
Badge +10
@Bart_De link die je geeft gaat over iets anders (nmi).
Daar bij / bovendien gaat de vraag over de vaste lijn.

Reageer