Vraag

Onjuist ip adres (andere reeks) DHCP uitgifte experiabox 9 en IPad geen internet

  • 27 februari 2017
  • 2 reacties
  • 203 keer bekeken

L.S., Bij een klant geconstateerd dat ondanks WiFi verbinding geen internet wordt doorgegeven. Klant heeft contact gehad met KPN Helpdesk en op advies meerdere keren de EB gereset. In de IPad bleek een IP adres uit een andere IP-reeks aanwezig te zijn. De IPad opnieuw opgestart (geen fabrieksinstellingen-opstart) en verbinding gemaakt met de SSID en een nieuwe lease van een IP adres (nu juiste reeks) via de DHCP ontvangen. De IPad kon weer een internetverbinding tot stand brengen. Echter plm. 24 uur later is de internetverbinding wederom niet meer mogelijk. Gaarne advies voor oplossingsrichting.

2 reacties

Reputatie 7
Uit welke reeks is dat IP adres dan als er geen Internet mogelijk is?
Toevallig een 169.254.x.x adres?
Welke Experia Box wordt gebruikt?
Reputatie 5
Badge +5
Waarschijnlijk maakt de ipad tussen door (s'nachts) verbinding met een ander (open) netwerk, en krijgt daar een ander ip nummer, ..

Kijk voordat je de ipad reset eerst even welk ongewenst netwerk(SSID) erin staat, en toest dan eerst "dit netwerk vergeten" anders blijft deze terug komen.

Reageer