Beantwoord

Ontvang veel phishingmail

  • 18 September 2019
  • 8 reacties
  • 372 keer bekeken

beste,

ik wordt overspoeld met mails over achterstallige betalingen ed vanuit de KPN mail!

zie onderstaande :

Geachte Klant,
Bij controle van onze administratie hebben wij geconstateerd dat er een betalingachterstand is ontstaan.
U heeft KPN gemachtigd om de termijnbedragen automatisch te incaseren. Helaas is dit op het door u gegeven rekeningnummer
niet gelukt. Het huidige openstaande saldo bedraagt €56,50. Thans verzoeken wij u zo spoedig mogelijk het openstaande bedrag te betalen.
Betaal via de onder gegeven link veilig en snel via IDEAL het openstaande bedrag
Betaal hier uw rekening op tijd en voorkom extra kosten!
Mijn KPN Factuur betalen via IDEAL>
Wij willen u erop attenderen dat bij nalatigheid van deze betaling, word uw MijnKPNcontract op non-actief gezet
en zullen wij daarvoor €9,80- extra kosten in rekening brengen per dag. U loopt verder het risico dat wij voor het verdere aanmaningen
volgens de "Wet Incasso Kosten" 15% over het door u verschuldigd bedrag aan kosten in rekening zullen brengen.
Hebt u nog vragen?
wilt u uitleg over uw factuurnummer kijk dan op www.kpn.com/facturen voor een overzicht van veelgestelde vragen.

Met vriendelijke groet,

J. De Kruijf
Directeur Klantenservice

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 19 September 2019, 14:19

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Dit is spam !

Naar dat had je zelf natuurlijk ook wel door.

Weggooien die mails.
ben met je antwoord eens, maar het is toch erg vervelend als je zelf "KPN Veilig " hebt! en juist deze mails niet automatisch worden verplaatst naar de SpamMap. terwijl andere nep mails wel die kant opgaan........
Reputatie 7
Badge +22
Dit is inderdaad SPAM! Maar wordt er eerlijk gezegd wel een moe van! Kan een KPN moderators dit eventueel een waarschuwingsbericht op het Forum zetten? Zodat Forumleden worden gewaarschuwd nadat ze ingelogd zijn met een pop-up venster? Dit is al de zoveelste met dit bericht op het Forum. Die stomme criminelen blijven maar doorgaan! 😡
ben met je antwoord eens, maar het is toch erg vervelend als je zelf "KPN Veilig " hebt! en juist deze mails niet automatisch worden verplaatst naar de SpamMap. terwijl andere nep mails wel die kant opgaan........
Is KPN Veilig ook een spam-filter dan?
Reputatie 7
Badge +21
Pop-up venster(s) op het forum??
Mag ik daarvoor bedanken, als ik inlog wil ik aan de slag en niet eerst door pop-ups heen moeten gaan. Misschien een "sticky" topic, alhoewel er daarvan inmiddels ook al een heleboel zijn.
Reputatie 7
Badge +22
Pop-up venster(s) op het forum??
Mag ik daarvoor bedanken, als ik inlog wil ik aan de slag en niet eerst door pop-ups heen moeten gaan. Misschien een "sticky" topic, alhoewel er daarvan inmiddels ook al een heleboel zijn.

Ik zit ook niet op pop-up vensters te wachten, maar we moeten toch iets doen om die idioten de halt toe te roepen? We hebben zoveel moderne technieken dan moet er iets tegen de criminelen gedaan worden? KPN kan toch iets doen? Ze maken mij niet wijs dat ze hier niks aan kunnen doen.
Reputatie 7
Badge +21
Er moet inderdaad iets gebeuren, en KPN is daar ook mee bezig, maar de forum gebruikers Spammen met pop-ups zal het niet oplossen.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @naam 72 Zoals hier gelukkig al direct werd gemeld is dit een phishing mail en het is dus zaak om op geen enkele link in dat bericht te klikken. Je helpt ons het beste door dit bericht aan ons door te geven. Hier lees je hoe dat moet én je leest er iets meer over valse e-mails en wat we er tegen doen. Op deze pagina staat heel duidelijk benoemd wat zo'n phishing mail is en hoe we er mee omgaan. In mijn optiek is dat de beste manier om onze klanten op de hoogte te houden en te informeren.

We doen er alles aan om de impact van dit soort mails te minimaliseren, maar het is, met een vaker gebezigde term, een kat-en-muis-spelletje met de verzender van deze mails. Ik deel ieders mening dat dit soort mails gevaarlijk zijn en dat we er alert op moeten blijven. Ik snap de goede bedoelingen, maar een extra pop up hier op het Forum gaat in mijn optiek niet helpen om hier iets aan te doen.

Reageer