Beantwoord

Ontvang veel spam, wat te doen

Beste KPN zowel ik als mijn vrouw ontvangen massa's spam, Misschien wel fishing mail. Het lijken soms echte aanbieders, maar ze komen van zeer vreemde e-mail adressen.
Ik heb er al een stuk of dertig via mijn kpn mail geblokkeerd. Maar dat is niet sluitend. De volgende twee ontvang ik nog steeds. newsletter@hotels.nl en info@hollandsedeals-2.com.
Wat is hier tegen te doen?
Gr
Jeroen

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Erik_ 5 juni 2017, 17:24

Hoi Jeroen, om je niet langer te laten wachten (Joran is er morgen weer) heb ik een link voor je. Als je hier kijkt vind je een uitleg met screenshots over hoe in de webmail e-mail filters in te stellen zijn.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Ik raad altijd aan om de mails als "spam" te markeren, hiermee train je namelijk de spamfilters. Hoe meer mensen een e-mail als spam markeren hoe beter.

Daarnaast is het ook af te raden om de e-mails te openen, stel dat je in de mail een plaatje ziet, dan weet men dat je de mail geopend hebt, hiermee bevestig je in feiten dat het mail adres nog "actief" is.

Ik hoop dat dit je een beetje de juiste richting op helpt, als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +27
Welkom Jeroen! Als het alleen deze twee afzenders betreft kun je met e-mailfilters in de webmail webmail (via Instellingen > E-mailfilters) misschien bepaalde gebruikte woorden of termen vinden waarmee de mails zijn te blokkeren.

Sinds enkele weken werkt het spamfilter minder goed dan voorheen. We werken er aan om dit weer in orde te krijgen. Zie ook dit topic: de laatste weken heel veel spam
Dag Joran en Sjors,
Hoe doe je dat dan, een e-mail filter instellen?
Het blokkeren van sites werkt maar matig. Er zeilen er nog steeds veel doorheen ondanks dat ik ze geblokkeerd heb.
Gr Jeroen
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Jeroen, om je niet langer te laten wachten (Joran is er morgen weer) heb ik een link voor je. Als je hier kijkt vind je een uitleg met screenshots over hoe in de webmail e-mail filters in te stellen zijn.

Reageer