Beantwoord

[Opgelost] Netflix niet betaald door KPN, abonnement afgesloten

  • 25 May 2020
  • 37 reacties
  • 1369 keer bekeken

Goedemorgen, ik heb vraag, kreeg mail van neyflix wat ik vis jullie had, abonnement is opgezegd ivm niet betaken...uhhh wat? betaal al jaten netjes....wordt elke maand afgeschreven. zo okk afgelopen 11 mei. maar jullie niet doorgestuurd. nu heb ik probkeem door jullie fout. wil dit graag zsm opgelost zien. met vriendelijke marion de Kruijf-Pater

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 26 May 2020, 14:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Sorry zie nu vele spelfouten...kon net hele tijd niet zien wat ik typte

Reputatie 7
Badge +24

Via de 3 bolletjes rechtsonder kunt u een bericht aanpassen. Tot een uur na plaatsen, daarna niet meer.

Weet u zeker dat de mail echt van Netflix kwam?

Heb vanmorgen dezelfde mail gehad. Letterlijke tekst van Netflix: “ KPN liet ons weten dat ze je account niet konden factureren via je KPN abonnement. Daarom beëindigen we het abonnement".  

Wij betalen Netflix (probleemloos) per automatische incasso in het KPN abonnement. Melding kwam dus out of the blue.  Contact opgenomen met klantenservice KPN. Eindeloos doorgeschakeld, soms in cirkels, maat uiteindelijk kunnen chatten. KPN geeft Netflix de schuld, maar die zeggen op hun beurt niets aan KPN medegedeeld te hebben. Vervolgens met kluitje in het KPN riet gestuurd. Veel lulliger kan het bijna niet. Met dank voor geweldige service aan klant die alles ( TV, internet, 2 mobiele telefoons) bij KPN ondergebracht heeft.  Moet nog eens ernstig nadenken of ik dat ook voor de toekomst wil.Ben overigens prima door Netflix verder geholpen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hallo @Mdkp en @KLV, dat zijn onplezierige mailtjes om te krijgen. En zou natuurlijk ook niet moeten gebeuren. Daarom wil ik dit graag voor jullie gaan nakijken. Willen jullie beiden je forumprofiel invullen. Vermeld ook, in het veld ‘persoonlijke opmerking’, het e-mailadres waarmee je inlogt bij Netflix. Dan gaan we dit laten nakijken. 

Dag Erik,

Bedankt voor de reactie, maar doe geen moeite. Vanmorgen kreeg ik te horen dat het probleem niet bij KPN zat en dat die het dus ook niet kon oplossen. Ik heb inmiddels met Netflix geregeld de incasso rechtstreeks bij hen te doen en wil niet het risico lopen dat KPN het alsnog weer af gaat schrijven.

Nog wel een welgemeend advies: doe iets aan je “automatische chatmachine”. Als je een andere vraag hebt dan een die in jullie opties zit kom je in een soort Kafka-achtige molen terecht.

Ik hoop dat de rest van mijn KPN abonnement verder geen ongevraagde complicaties vertoont.  

Groeten en fijne dag nog.

Kees 

Hallo,

 

Blijkbaar heeft kpn mijn betaling naar Netflix stop gezet om wat voor reden dan ook en ook nog een keer onaangekondigt.

Ik ga het nu maar zelf betalen maar wil wel dat kpn niet meer factureerd.

Hoe doe ik dat.

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +30

@KLV, ik wil wel graag moeite doen. Want de melding die je kreeg impliceert dat er aan onze kant iets misgaat. En dat willen we natuurlijk herstellen. Plus, je geeft aan dat je nu via Netflix rechtstreeks betaalt. Maar, dan moet er wel gezorgd worden dat Netflix via ons ook echt verwijderd wordt. Anders krijg je dubbele facturering als het probleem dat er lijkt te zijn is opgelost. Dus ik wil je toch vragen om je forumprofiel in te vullen en hier te laten weten als je dat gedaan hebt. Inclusief je Netflix e-mailadres in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan kijken we dit na,

 

@sw.567, welkom op het forum! We hebben je losse bericht even samengevoegd met dit topic. Je bent namelijk niet de enige die dit nu meldt. Vul alsjeblieft je forumprofiel in. Vermeld ook, in het veld ‘persoonlijke opmerking’, het e-mailadres waarmee je inlogt bij Netflix. Dan gaan we dit laten nakijken. Want dit moet natuurlijk gewoon werken. 

Beste Erik,

Fijn dat je moeite wilt doen. Het zou geholpen hebben als de klantenservice even alert en actief was geweest. Herstellen van wat er fout ging zou betekenen dat KPN waarschijnlijk alsnog gaat incasseren en dat is niet de bedoeling. Je kunt met de gegevens die je wel hebt ongetwijfeld nagaan wat er nu nog in mijn abonnement zit. Netflix hoort daar niet meer bij.

Groeten

Kees

Hoi @KLV . Kun je je profiel aanvullen? Ik mag niet in jouw account kijken zonder dat je het profiel hebt ingevuld (privacy wetgeving). Hoeft niet helemaal. Postcode + huisnummer en naam en toenaam + rekening nummer zijn voldoende.

Ik check dan alles even. 

Reputatie 7
Badge +30

We hebben inmiddels reactie op onze navraag hierover en er is inderdaad een storing aan onze kant. Hierdoor is, voor een groep klanten, de betaling niet in een keer goed gegaan. Normaliter krijgen we dan bericht van Netflix en kunnen we dat herstellen. In dit geval is dat bericht van Netflix niet goed verwerkt waardoor we het niet op tijd hebben kunnen herstellen. Daardoor heeft een deel van deze groep klanten nu onderstaande bericht gekregen en is het abonnement afgesloten door Netflix.

KPN liet ons weten dat ze je account niet konden factureren via je KPN abonnement. Daarom beëindigen we het abonnement

Er wordt inmiddels al hard aan gewerkt door het team dat hierover gaat om het probleem te verhelpen en het proces te verbeteren. Hierdoor is de rest van deze groep klanten inmiddels ondervangen en wordt niet afgesloten.

Opgepast: Gebruikers melden dat er ook nep mails in omloop zijn.  Klik niet op linkjes in die mail en controleer de afzender.  Onderstaand stappenplan is een veilige manier om netflix weer aan de praat te krijgen.

Update: Voor de mensen die afgesloten zijn, dit kan hersteld worden. We hebben contact gehad met Netflix, en Netflix kan je helpen om je abonnement weer actief te krijgen inclusief de koppeling met KPN. We zijn ondertussen ook aan het kijken of wij dit ook kunnen. Als we daar meer over weten kom ik er op terug.

 

Update 2: Je kunt dit herstellen door je weer opnieuw aan te melden voor Netflix via ons. Dit kan op de volgende manieren:

  • Via de tv-ontvanger
    • Ga naar Netflix op de tv-ontvanger en selecteer de optie ‘aanmelden’
    • Vul het e-mailadres in waar je al een account mee had (dit zorgt ervoor dat al je geschiedenis en lijsten weer terugkomen)
    • Kies je abonnementstype
    • Kies een wachtwoord, mocht je deze optie niet krijgen, dan krijg je later een mail van Netflix met verzoek om alsnog een wachtwoord in te stellen
    • Vul de PIN code van KPN in
    • Accepteer de voorwaarden (terms of use) en daarna doet je Netflix het weer
  • Via netflix.kpn.com
    • Selecteer daar de optie om Netflix te betalen via de factuur
    • Log in met je KPN ID
    • Je wordt dan doorgeleid naar de netflix.com pagina om de aanmelding te voltooien, gebruik ook hier het mailadres waar je al het account mee had 

Beste Erik,

Als KPN eerder dit bericht had verzonden was het direct duidelijk geweest waar de fout lag en had ik rustig afgewacht op verdere actie. Toen ik na het oorspronkelijke bericht van Netflix mijn producten bij KPN controleerde stond Netflix daar inderdaad niet meer bij. Ik heb daarover contact gehad met KPN en die gaven de schuld aan Netflix. Zij konden dat niet verhelpen. Tenzij ik me opnieuw aan zou melden bij KPN. Dat heb ik niet gedaan en ik heb vervolgens mijn Netflix abonnement rechtstreeks bij Netflix afgesloten.  De rest van onze coorespondentie is je bekend. Zie boven. Tot mijn niet geringe verbazing gebeurt nu alsnog waar ik bang voor was. Jullie hebben mij opnieuw weer als Netflix abonnnee via KPN opgenomen (ongevraagd !!) Dus gaan jullie dat weer automatisch afschrijven. Dat is niet de bedoeling. Om je voldoende speelruimte te geven heb ik mijn profiel op het forum aangevuld. Ik reken erop dat je ervoor zorgt dat ik geen KPN rekening voor Netflix krijg.

Bedankt alvast en prettige avond.

Kees 

Reputatie 7
Badge +30

Als een storing ontstaat weten wij ook niet altijd direct dat dit zo is. Dit moet dan eerst opgemerkt worden. En vaak gebeurt dat aan de hand van klantsignalen, zoals de jouwe. Vervolgens moet er dan uitgezocht worden wat er aan de hand is, en hoe het opgelost kan worden. En dat kan even duren, afhankelijk van wat het probleem precies is. 

Dank voor het alsnog invullen van je profiel. Daarmee heb ik je gegevens erbij gepakt en inderdaad staat Netflix via ons weer actief. Ik heb dat nu weer voor je uitgezet, @KLV. Je krijgt een bevestiging hiervan per e-mail. Houdt heel even in de gaten of dit nu niet gaat kruisen met je heractivatie via Netflix zelf. Mocht je dus ineens weer melding krijgen over beeindiging van abonnement, dan zul je nog één keer het abonnement moeten herafsluiten via netflix.com zodat dit expliciet buiten KPN om gaat. 

Beste Erik,

Bedankt voor de moeite. De optie staat nu ( woensdag 13.00 uur ) weliswaar nog aan, maar ik neem aan dat dat alsnog in orde komt.

Groeten, Kees

Dag Erik,

Kun je nog even kijken naar mijn mailtje van gisteren. Netflix via KPN staat nog steeds aan en dat is, gegeven de voorgeschiedenis en je toezegging niet de bedoeling.

Groeten,

Kees

 

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie inderdaad dat het weer/nog actief staat, @KLV. De wijziging die ik gisteren deed staat netjes op voltooid en geeft ook aan dat het verwijderd is. Maar ik zie het in het overzicht er inderdaad nog wel bij staan. Wil je het eens via je MijnKPN verwijderen? Ik ben even benieuwd of het dan wel wil pakken.

Dag Erik,

 

Had het al een paar keer via "Mijn KPN” geprobeerd, maar dat lukte niet. Ik heb zojuist nog een keer gekeken en nu staat het er niet meer bij. Ik neem aan dat het op de een of andere manier gelukt is.

Uiteindelijk is het dan toch geregeld. Mijn vertrouwen in KPN is weer beetje hersteld.

Bedankt voor de moeite en fijn Pinksterweekend.

Kees

 

Reputatie 7
Badge +30

Mooi zo, goed om te horen, zowel dat het nu niet meer in je MijnKPN staat en dat je vertrouwen weer wat hersteld is :) Fijn weekend ook voor jou, Kees.

Reputatie 1
KPN liet ons weten dat ze je account niet konden factureren via je KPN-abonnement. Daarom beëindigen we dit abonnement met ingang van maandag 1 juni 2020.
Als je vragen over facturering hebt, kun je contact opnemen met KPN.
Natuurlijk zien we je graag terug. Daarvoor hoef je alleen maar je abonnement te vernieuwen.

--------------------------

Mag ik misschien weten wat dit te betekenen heeft ? ik heb nooit opgezegd en altijd gewoon automatisch betaald.
Graag METEEN oplossen

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Nagte. Ik heb jouw bericht verplaatst naar dit topic omdat je het antwoord hier kan vinden. 

Reputatie 1

Ja is goed hoor, maar ik heb net een lange tijd aan de telefoon gehangen met de klantendienst en de overigens aardige meneer deed alsof dit een nieuw probleem was en morgen is het opgelost hoor.
Eh nu zie ik dat dit probleem helemaal niet nieuw is maar al een week loopt.
Ik hoop echt dat dit morgen dan opgelost is want ik voel me eigenlijk een beetje genaaid nu ik dit topic lees.
We gaan het zien.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Nagte, het onderliggende probleem is ook opgelost. Als jouw Netflix via KPN op dit moment nog niet weer actief is, meld je dan via je tv ontvanger of MijnKPN opnieuw aan (zie de stappen in het startbericht). Dan is alles weer helemaal in orde.

Ik heb dit bericht vanmorgen ook gehad. Gelukkig heb ik hier de oplossing kunnen vinden. Dank je wel!

IK had een netflix abonnement via KPN van €7.99 per maand. Vandaag kreeg ik van Netflix bericht dat mijn abonnement opgezegd is wegens -niet mogelijk te factureren- via KPN.

Maar ik heb niets opgezegd bij KPN. Van KPN ook geen bericht gehad dat mijn netflix abonnement is opgezegd. Waarom krijg ik geen bericht van KPN over opzeggen Netflix ????

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

 

Goedemorgen ,

Blijkbaar zijn er problemen met de de betalingen van KPN aan Netflix .

Ik had vandaag een mail dat mijn Netflix abonement niet betaald zou zijn . En ik afgesloten zou worden van deze dienst .

Na contact met de klanten service is dit een probleem wat bij KPN ligt en dus dan ook door KPN moet worden opgelost en niet door de klant .

Het lijkt mij dan ook dat je als KPN de klanten informeerd dat er iets mis gegaan is . via de mail .

Ik krijg nu een mail van Netflix twijfel alom is dit wel een echte mail ? 

 

Kpn breng je klanten op de hoogte zeker als je weet wat er aan de hand is !!! Dit voorkomt verwarring .

En onnodige stress .

 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Ook wij hebben last van deze issue, sinds gisteren. Ik heb het gisteren aan kpn doorgegeven. Vandaag heb ik een update gevraagd en was de eerste reactie: u moet netflix opnieuw aanvragen, want u heeft geen abonnement. 
Toen ik verwees naar het feit dat ik gisteren al contact had gehad, werd er pas naar de melding/het ticket gekeken. het antwoord was: de backoffice is er mee bezig en u hoort binnen 5 dagen.

Op mijn vraag waarom er geen bericht geplaatst werd op de KPN site, werd geantwoord: Het betreft een kleine impact, individuele storingen worden niet op de site vermeldt.

Duidelijk antwoord. Maar erg onbevredigend. Het lijkt erop dat we dagen zonder Netflix zitten.