OPGELOST - Storing Internet [03-09-2016]

  • 3 september 2016
  • 481 reacties
  • 187585 keer bekeken


Toon eerste bericht

481 reacties

In Dordrecht is het ook raak. Een paar uur. Wel TV, geen internet en telefoon.
Hier in elburg ook geen internet. Wel televisie
Mijn tv geeft de volgende melding bij opnieuw opstarten

De tv ontvanger heeft geen verbinding kunnen maken met het netwerk. Herstart uw modem en daarna uw tv ontvanger en wacht 10 minutem (561).

Dit 2 x gedaan zonder resultaat.

Heb internet, vaste lijn en digitale tv van kpn.
Ik heb geen internet, geen tv en geen vaste lijn (woon in Haarlo)
Reputatie 7
Badge +12
Hier ook geen WiFi. Zelfs mijn 4G data abonnement is ontzettend traag. Ddos aanval oid?
Reputatie 7
Badge +27
Er is op dit moment nog geen verwachte eindtijd bekend, helaas! Wel wordt er natuurlijk heel hard aan gewerkt. Nog even geduld! Zodra er meer bekend is, laten we het jullie weten.
Reputatie 1
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar.
Reputatie 7
Hier ook geen WiFi. Zelfs mijn 4G data abonnement is ontzettend traag. Ddos aanval oid?Logisch, er zullen vast veel meer mensen van het mobiele Internet gebruik maken en dus capaciteit vragen. Overigens doet jouw wifi verbinding het waarschijnlijk wel, maar kan je daarmee nog steeds niet op Internet.
Badge
Amersfoort sinds 8 uur geen vast internet, wel iTV. Mobiel internet werkt wel gewoon na uitschakelen wifi op de telefoon.
Klantenservice nummer 0800 0402 werkt niet, en de storing staat niet onder actuele storingen vermeld (iig niet voor Amsterdam oud-west). Hoe worden we op de hoogte gehouden over ontwikkelingen?

Zou ook wel graag willen weten wat het probleem is, en wat de verwachte oplossingstijd is.

Beetje meer transparantie en communicatie mag wel... het is duur genoeg mogen we wel wat service verwachten...
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar. ik deel deze mening weer een dag betaald voor Internet e.d. en niks voor gekregen.
Reputatie 7
Badge +15
Ai, de techneuten zijn waarschijnlijk uit bed gebeld 😞

Hier wat technische gegevens:
TV Werkt, interactieve TV functionaliteiten werken niet(Met uitzondering van pauzeren). Voorbeelden van wat niet werkt: On demand, Beging gemist, etc.

Als ik een traceroute naar 8.8.8.8 zegt de traceroute het volgende(Let op, ik type het over).
1: 192.168.1.1 1 ms (Mijn eigen router 😉 )
2: 192.168.2.254 1ms (KPN Experia Box)
3: 195.190.228.169

Hierna krijg ik alleen "request timed out". Mijn locatie is Groningen-Lewenborg(Postcode cijfers: 9732).

Ik hoop dat dit helpt met het opsporen van het probleem 🙂
Hier in Hendrik ido ambacht alles plat!
Klantenservice NIET bereikbaar, geen storing op storingspagina!
2 VRAGEN:

1 Hoe worden we geinformeerd?
2 Wat is de verwachtte oplosdingstijd?

Hoop dan toch via hier antwoord te krijgen.
Ook verwacht ik geen slappe compensatie van gratis film huren!

Rene.
In Spijkenisse ook geen WiFi en vaste telefonie (geeft in-gesprek-toon bij bellen en gebeld worden). Televisie doet het wel ondanks dat het lampje Services op Experiabox V10 rood brandt.
Reputatie 7
Badge +15
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar. ik deel deze mening weer een dag betaald voor Internet e.d. en niks voor gekregen.

Een maand abbonementsheld is te veel van het goede voor een storing van een dag. Als je een duidelijke SLA(Service Level Agreement) hebt afgesloten met een uptime garantie die overschreden is wordt het verhaal natuurlijk anders. Dat gezegd te hebben, een compensatie is natuurlijk iets wat je wel kan verwachten, maar het moet natuurlijk wel redelijk blijven 🙂

Betreft het gebrek van bereikbaarheid van de klantenservice:
De systemen van de klantenservice worden nu overbelast en ik heb hier begrip voor. De systemen zijn simpelweg niet ingericht op deze hoeveelheid verkeer. Niet dat het niet mogelijk is maar de meerprijs om jezelf in te richten op een "spike" van deze hoeveelheid zijn aanzienlijk hoger en zal doorbelast moeten worden naar de klant. Ik denk dat die miljoenen beter elders gebruikt kunnen worden 😉
Reputatie 7
Badge +30
1. Via dit forum.
2. Onbekend.
Reputatie 2
Heb zon 20 min geleden kpn klantenservice aan de lijn gehad na 40 min in de wacht. Ze weten nog geen eindtijd en weten ook niet waar het aan ligt.ze zijn er mee bezig. Waarom ik geen 4g heb weten ze niet. Daar moestvik maandag de technische afdeling van mobiel maar voor bellen.
Eey *** jullie heb geen int op me enigste vrije dag plus jullie kunne nieteens jullie ** telefoon opnemen wat een service... goede compensatie is dat jullie maar lekker mijn veel te hogen telefoon rekening maar betalen want me mb,s gaan zo wel heel snel :@

Admin: taalgebruik edit, zie huisregels
Reputatie 7
Badge +30
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar. ik deel deze mening weer een dag betaald voor Internet e.d. en niks voor gekregen.
Maar er zijn gewoon regels/wetten hiervoor. Afhankelijk van hoelang de storing is en hoeveel diensten het betreft zal je dan geld terug krijgen.
In Spijkenisse ook geen WiFi en vaste telefonie (geeft in-gesprek-toon bij bellen en gebeld worden). Televisie doet het wel ondanks dat het lampje Services op Experiabox V10 rood brandt.
Niet herstarten, dan stopt je TV er ook mee.
Reputatie 7
Badge +12
Logisch, er zullen vast veel meer mensen van het mobiele Internet gebruik maken en dus capaciteit vragen. Overigens doet jouw wifi verbinding het waarschijnlijk wel, maar kan je daarmee nog steeds niet op Internet.
Heb niet het idee dat aan capaciteit ligt. Als ik bijvoorbeeld op een evenement sta, met nog veel meer mensen bij één, dan werkt het sneller dan nu. Heb het idee dat 4G onderdeel van de storing is.
Reputatie 2
Eey *** jullie heb geen int op me enigste vrije dag plus jullie kunne nieteens jullie *** telefoon opnemen wat een service...

Jeetje doe eens rustig.adem in adem uit. Denk aan je bloeddruk op je vrije dag.
Reputatie 1
De verbinding met *** is verbroken sinds 2016-09-03 07:50:43 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.

Zo kon ik dus zien sinds Hoelaat het probleem begonnen is
Heeft het niks met de dns server te maken ? wand anders weet ik wel Een workaround
Reputatie 7
Badge +15
De verbinding met *** is verbroken sinds 2016-09-03 07:50:43 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.

Zo kon ik dus zien sinds Hoelaat het probleem begonnen is
Heeft het niks met de dns server te maken ? wand anders weet ik wel Een workaround

Neen, dit heb ik al uitgezocht. Ik heb een traceroute uitgevoerd naar de DNS van google. Zonder succes. Ping werkt ook niet.
Reputatie 7
Badge +30
De verbinding met *** is verbroken sinds 2016-09-03 07:50:43 +02:00. Controleer de netwerkverbinding met uw DiskStation en ga na of de DDNS-service is ingeschakeld.

Zo kon ik dus zien sinds Hoelaat het probleem begonnen is
Heeft het niks met de dns server te maken ? wand anders weet ik wel Een workaround

Nee niks DNS-gerelateerd
Eey *** jullie heb geen int op me enigste vrije dag plus jullie kunne nieteens jullie *** telefoon opnemen wat een service...

Jeetje doe eens rustig.adem in adem uit. Denk aan je bloeddruk op je vrije dag.
ja gaat moeilijk als ik heel de tijd naar een leeg beeldscherm loop te staren en niet weet of t nog een half uur of meerdere dagen gaat duren ik wil gewoon me muziek luisteren 😞

Reageer