OPGELOST - Storing Internet [03-09-2016]

• 3 september 2016
  • 481 reacties
  • 187853 keer bekeken

Toon eerste bericht

481 reacties

Ook geprobeerd tevergeefs.
Reputatie 6
Badge +13
Misschien een reset doen van uw ExperiaBox?
Hi,

Experia box al meerdere malen herstart. Heb nog steeds geen internet, telefonie en televisie sinds gisterenochtend. TV geeft foutcode 561 aan. Wat kan ik verder nog doen? Klantenservice is heel slecht te bereiken.
De lampjes die branden:
Service (groen), Wireless (groen), Internet(groen) en Power(groen). Ik ga nu dat herstel ding doen
Reputatie 7
Sinds gisteren rond een uur of vijf is het internet een beetje raar.. op mijn PS3 werkte bekabeld internet helemaal niet (de experia box v10 staat toevallig recht onder mijn ps3 dus gebruik ik geen wifi). Andere apparaten die ook bekabeld internet gebruiken werken ook niet. Super raar. Heb getweet naar @KPNWebcare maar die reageren dus niet. Iemand een enige oplossing of is dit nou weer een storing :-(Branden alle ledjes op de V10 en zo ja in welke kleur?
Heb je al een keer op de herstel knop gedrukt? (Iets langer ingedrukt houden zodat de leds uit gaan.)
Reputatie 6
Badge +9
ja klopt
ik heb gewoon nog mijn oude ipv4 adres
Sinds gisteren rond een uur of vijf is het internet een beetje raar.. op mijn PS3 werkte bekabeld internet helemaal niet (de experia box v10 staat toevallig recht onder mijn ps3 dus gebruik ik geen wifi). Andere apparaten die ook bekabeld internet gebruiken werken ook niet. Super raar. Heb getweet naar @KPNWebcare maar die reageren dus niet. Iemand een enige oplossing of is dit nou weer een storing 😞
Reputatie 7
Ik heb na de storing een IPV6 adres gekregen! Waarschijnlijk wou KPN iedereen een IPV6 adres toewijzen maar dat ging volledig mis.

Gelukkig werkt weer alles naar behoren :)
Nee, dat heeft er niets mee te maken, waarschijnlijk stond IPv6 al een tijdje klaar op jouw adres en moest de Experia Box hiervoor alleen even opnieuw de verbinding opzetten. Dat is gisteren aan het einde van de storing uiteraard gebeurd.
Alles doet het, telefonie, internet en tv. Nou ja.. TV kijken gaat. Alleen kan ik sinds de storing niets meer opnemen. In de tv-gids worden programma's wel gemarkeerd als 'gepland voor opname' maar in de lijst 'geplande opnames' staat '0 opnames'. Ook als ik een programma direct opneem via de REC-toets krijg ik wel een melding dat deze word gepland maar in de lijst van geplande opnames staat niets.
Zo'n 6 keer geprobeerd KPN telefonisch te bereiken maar sinds gisteravond meer als vijf minuten wachttijd. Experia-box ook diverse malen herstart maar nee... geen resultaat.
Geprobeerd via de chat van KPN, ook nog altijd geen reactie.
Gezocht op internet v.w.b. dit euvel maar ook daar niets gevonden. Is dit dan zo'n zeldzaam probleem dat er helemaal niets van te vinden is?
Dit is wel zuur als je net van Ziggo bent afgestapt en je een HD-recorder had waarmee alle opnames op een harde schijf worden opgeslagen. Dus niet afhankelijk van een externe server.
Goedemorgen zachary_02 Wat vervelend dat uw tv-ontvanger niet naar behoren werkt. Heeft u al een "harde reset" uitgevoerd? Hier kunt u zien hoe u dat doet, mocht u er hulp bij nodig hebben. Anders horen we u hier graag weer, mocht het niet opgelost zijn. Dan moeten we verder kijken.

Ik vond op dit forum al het antwoord. Kort nadat ik deze reactie had geplaatst. Ik heb min of meer uw oplossing uit geprobeerd. Heb alleen de stekker van de tv-ontvanger een kleine minuut eruit gehaald. Daarna weer stekker erin en de tv-ontvanger rustig laten opstarten. Nadat de instellingen waren geladen nog eens geprobeerd een opname te plannen en ja hoor... nu verscheen deze wel in de lijst van geplande opnames. Ook een programma dat op dat moment bezig was, werd gewoon opgenomen toen ik op REC drukte en deze verscheen ook in de lijst.
Niettemin hartelijk dank voor de link, heb deze in mijn Favorieten van mijn browser gezet mocht dit probleem ooit weer voorkomen (hoop het natuurlijk niet).
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb na de storing een IPV6 adres gekregen! Waarschijnlijk wou KPN iedereen een IPV6 adres toewijzen maar dat ging volledig mis.

Gelukkig werkt weer alles naar behoren 🙂
Reputatie 7
Badge +18
Erik_ kan die blauwe balk met de melding al weg? Of staat deze storing nog open?

Reputatie 7
Badge +18
Alles doet het, telefonie, internet en tv. Nou ja.. TV kijken gaat. Alleen kan ik sinds de storing niets meer opnemen. In de tv-gids worden programma's wel gemarkeerd als 'gepland voor opname' maar in de lijst 'geplande opnames' staat '0 opnames'. Ook als ik een programma direct opneem via de REC-toets krijg ik wel een melding dat deze word gepland maar in de lijst van geplande opnames staat niets.
Zo'n 6 keer geprobeerd KPN telefonisch te bereiken maar sinds gisteravond meer als vijf minuten wachttijd. Experia-box ook diverse malen herstart maar nee... geen resultaat.
Gezocht op internet v.w.b. dit euvel maar ook daar niets gevonden. Is dit dan zo'n zeldzaam probleem dat er helemaal niets van te vinden is?
Dit is wel zuur als je net van Ziggo bent afgestapt en je een HD-recorder had waarmee alle opnames op een harde schijf worden opgeslagen. Dus niet afhankelijk van een externe server.
Goedemorgen zachary_02 Wat vervelend dat uw tv-ontvanger niet naar behoren werkt. Heeft u al een "harde reset" uitgevoerd? Hier kunt u zien hoe u dat doet, mocht u er hulp bij nodig hebben. Anders horen we u hier graag weer, mocht het niet opgelost zijn. Dan moeten we verder kijken.
Reputatie 7
Badge +28
V1nc3nt, doet je internet het al weer? Zo niet, reset je Experia Box eens. Een herstart zoals je al meerdere keren gedaan hebt helpt vaak, maar niet altijd. Resetten is dan de volgende stap.
Reputatie 6
Badge +13
Ik had in het begin toen ik nog niet wist van de storing, het modem en de ontvanger twee keer gereset.
"Is het alleen je telefonie die het nog niet weer doet, gebruik dan deze servicetool voor telefonie. "

Nou deze servicetool werkt net zo goed als mijn telefoonlijn nu. NIET dus. Wat een amateuristisch bedrijf.
Die experiabox heb ik al tig keer van het stroom gehaald, nu heb ik al half uur in de wacht gestaan. Ik vind het wel best met jullie, ik ga slapen. Als ik wakker word, hoop ik dat dit een nare boze droom is geweest. Ik vrees dat ik al het antwoord weet, maar ik laat me graag positief verrassen.
Reputatie 7
Badge +18
Welterusten voor jullie allemaal!Welterusten fame29! 😳
Reputatie 6
Badge +13
Welterusten voor jullie allemaal!
Reputatie 7
Badge +18
Ons internet doet het nog steeds nietGoedenavond RandallCB,

Zou u deze Servicetool geen internet eens willen gebruiken? Ik hoop dat u dan probleem verder oplost. Is dit niet het geval, dan hoor ik dat graag. Dan kijken we verder. :8
Ons internet doet het nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +18
@hrh, weinig. En ik weet ook niet of ik dat wat ik er van weet mag delen. Heel oppervlakkig gezegd zat er een probleem in een van de kernsystemen waar het hele netwerk op aangesloten zit. Als daar dan iets misgaat raakt dat dan ook heel veel klanten. Dat systeem is ook best complex waardoor het even kan duren voor de oorzaak gevonden werd.

@Kees, het heeft inderdaad even geduurd voor de storing op de storingspagina stond. De website laad de storingsmeldingen in uit een ander systeem. Alleen de website had zelf ook last van de storing waardoor hij de storingsmelding pas later kon binnenhalen.

@Willie, Experia Box hoort in de meeste gevallen de instellingen ook weer terug te zetten. Maar om de gevallen waarbij dat niet gebeurt te ondervangen noemen we het expliciet.

@Dennis, ja bericht gezien, maar nog niet inhoudelijk bekeken, dat zal even moeten wachten tot ik iets meer tijd heb

Nu zwaai ik af voor vanavond, tot morgen! :)
Ik vind het apart dat het niet gedeeld mag worden. Waarom worden er zoveel dingen geheim gehouden? Er zullen op het Forum best veel ICTers zitten die het techniek mooi vinden. Althans ikke wel. Oké, Erik_ ik wacht jou privébericht wel af. 😃
Reputatie 6
Badge +13
Je hebt iedereen goed geholpen Erik!:D:)
Reputatie 7
Badge +28
@hrh, weinig. En ik weet ook niet of ik dat wat ik er van weet mag delen. Heel oppervlakkig gezegd zat er een probleem in een van de kernsystemen waar het hele netwerk op aangesloten zit. Als daar dan iets misgaat raakt dat dan ook heel veel klanten. Dat systeem is ook best complex waardoor het even kan duren voor de oorzaak gevonden werd.

@Kees, het heeft inderdaad even geduurd voor de storing op de storingspagina stond. De website laad de storingsmeldingen in uit een ander systeem. Alleen de website had zelf ook last van de storing waardoor hij de storingsmelding pas later kon binnenhalen.

@Willie, Experia Box hoort in de meeste gevallen de instellingen ook weer terug te zetten. Maar om de gevallen waarbij dat niet gebeurt te ondervangen noemen we het expliciet.

@Dennis, ja bericht gezien, maar nog niet inhoudelijk bekeken, dat zal even moeten wachten tot ik iets meer tijd heb

Nu zwaai ik af voor vanavond, tot morgen! 🙂
Reputatie 6
Badge +13
Fijne en rustige avond Erik! Dank voor de antwoorden op iedereen zijn vragen!:D:)
Reputatie 7
Badge +18
Ik ben er altijd! :D

Maar nee, gekheid op een stokje. Ik ben de enige die vandaag officieel ingepland is om te werken. Ik heb vanmorgen gauw het topic geplaatst. Marcia is daarna bijgesprongen om in de ochtend het storingstopic bij te houden. En vanaf de half één update ben ik er weer tot tien uur zo.
Aha! Oké, heb je me privébericht nog ontvangen? 😃

Reageer