OPGELOST - Storing Internet [03-09-2016]

• 3 september 2016
  • 481 reacties
  • 187817 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27

Update 16:57 uur
De herstelwerkzaamheden zijn afgerond, de storing is verholpen :)

Mocht je toch nog problemen ervaren, probeer dan in eerste instantie een herstart van je Experia Box door hem even stroomloos te maken of de aan/uit-knop te gebruiken. Als dat niet helpt, doe een reset. Let er daarbij op dat de Experia Box dan wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Als je zelf aanpassingen hebt gedaan aan bijvoorbeeld de netwerknaam (SSID) en wachtwoord voor wifi zul je dat opnieuw moeten instellen. De standaard wifi-gegevens staan op de sticker op de Experia Box.

Is het alleen je telefonie die het nog niet weer doet, gebruik dan deze servicetool voor telefonie.

Update 14:51 uur
Gefaseerd zijn we alle internetverbindingen weer aan het herstellen.

Heb je nog geen internet? Dan blijft bovenstaand advies van kracht. Herstart of reset niet, het zal vanzelf weer gaan werken. We proberen het voor alle klanten zo snel mogelijk te herstellen. Zodra we daar meer over weten kom ik er op terug. Wel werkt het voor het grootste deel van de klanten inmiddels weer :)

Update 13:31 uur
Onze technici hebben het probleem gevonden en werken nu aan de oplossing.

Update 12:26 uur
Als gevolg van een landelijke storing kun je mogelijk geen of slecht gebruik maken van het internet. Indien je telefonie of Interactieve TV van ons afneemt dan kunnen deze diensten ook verstoord zijn. Ons verzoek is de tv ontvanger en het modem niet te resetten. Onze excuses voor dit ongemak. Wij stellen alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.

Verdere inhoudelijke info heb ik op dit moment nog niet. Er wordt onverminderd hard gewerkt om de storing op te lossen.

Update: 11:57 uur
We zijn er nog steeds mee bezig. Helaas is er verder op dit moment nog geen nieuwe informatie bekend.

Update 11:07 uur
Er wordt nog steeds hard gewerkt aan een oplossing. Zodra we meer informatie of een verwachte eindtijd hebben, zullen we dit natuurlijk hier melden.

Oorspronkelijke bericht
We kampen op het moment in meerdere regio's met een internetstoring. Hierdoor zal VoIP (telefoon) het ook niet doen. Televisie lijkt het wel gewoon te doen.

Er wordt hard gewerkt aan het oplossen hiervan. Helaas kan ik op dit moment nog geen oplostijd geven. Zodra we meer weten updaten we dit topic!

481 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Ik wil KPN bedanken voor deze langdurige storing van het internet en tv. Het hele huis is opgeruimd. De tuin is aan kant. We hebben nog nooit zoveel gedaan. Zelfs mijn tiener dochter heeft haar schoolspullen opgeruimd!. Kunnen jullie dit niet vaker doen?

gr. Koos
Reputatie 1
Ik moet wel lachen om de sommige reacties. Is niet het einde van de wereld als je foon internet of tv het niet meer doet. Tijd om weer eens gezellig echt met elkaar te praten. Doe je best KPN. 😃
Reputatie 1
Wat kunnen sommige mensen toch raar reageren. OK, storing voor het eerst in een heel lange tijd volgens mij, bij KPN. Andere providers hebben dit veel vaker meegemaakt. Heel vervelend, maar de wereld vergaat toch niet. Ook op Twitter: wanneer is het opgelost? We willen betere info. Baggerbedrijf, en ga zo maar door.
Je kan het ook anders aanpakken. Zag net een tekst voorbij komen: Storing bij KPN. Heb net een uur met mijn vrouw gepraat. Best leuk mens eigenlijk.
Dus beste mensen, ik zou zeggen nog even de tandjes op elkaar, ben ervan overtuigd dat KPN er alles aan doet om het zo snel mogelijk op te lossen.
Reputatie 1
De vorige keer bij een grote storing die veel geld heeft gekost agv niet kunnem werken kregen we drie kut films voorgeschoteld uit het belegen KPN archief. Die films waren zou oud dat iedeteen ze al drie keer gezien had. Nu willen wij schadevergoeding en geen oudbakken films. Ik ga echt overstappen naar een ander. KpN heeft het woord klantvriendelijkheid nog niet ontdekt. Ik raad iedereen aan een claim bij KPN neet te keggen. Doet de Consumentenbond nog eens wat in dot soort zake?

Ja! Die Mad Max-film was toen al bijna 6 weken uit!! Balen=ok, leugens vertellen niet.... Lijkt me een goed plan dat je over gaat stappen. Kun je zelf ontdekken dat KPN het heel aardig doet. Zien we je over een jaartje wel weer terug op dit forum 😉
Reputatie 1
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar.
Reputatie 7
Badge +27
Lieve mensen, de herstelwerkzaamheden zijn afgerond. De storing is verholpen. Het kan zijn dat individuele klanten nog wat last hebben. Als dat zo is, probeer dan een herstart of reset van de Experia Box.

Slim kind, delversp! 😃
Reputatie 7
Badge +30
@Erik.

Vet man!
Ik voorspelde het al dat de landelijke storing nog voor de avond zou worden opgelost. Met anders tot morgen vroeg de laatste problemen.

Kijk, de kracht van KPN is communicatie.

Prettig weekend,
Sven.

Kunnen we de volgende keer hier een soort van ToTo van maken? Dat we kunnen voorspellen wanneer de storing voorbij is en dat we dan iets winnen?

Hahah, in iedergeval fijn dat het weer is opgelost!
Reputatie 1
Ik zie veel mensen die het maar normaal vinden om een storing te hebben...

Maar dat is het niet... betaal bijna 70 euro per maand... dan mag je ook wel verwachten dat het altijf werkt... en al zeker niet zo met een kluitje het riet in worden gestuurd...

Het bedrijf kpn is goed in het incaseren van rekeningen.. maar daadwerkelijk service verlenen ho maar...

Zal ook stoppen met het overmaken van de rekeningen...

Je kan ook een auto van € 25000 kopen. En dan op een dag..................... doet ie het even niet. En waarom? Het is ook gewoon maar techniek en alles kan soms eens kapot gaan. Als het nou een machine voor hartbewaking was, zou ik nog begrip hebben. Maar even geen internet. Grow Up.
Reputatie 1
Badge
@Erik.

Vet man!
Ik voorspelde het al dat de landelijke storing nog voor de avond zou worden opgelost. Met anders tot morgen vroeg de laatste problemen.

Kijk, de kracht van KPN is communicatie.

Prettig weekend,
Sven.
Ook hier in Tilburg storing. Geen internet en vast bellen, wel TV. Op de site van KPN wordt in het storingsoverzicht niet helder vermeld. De klantenservice is telefonisch onbereikbaar. Hopelijk komt KPN deze keer niet alleen met een slap excuus en drie gratis films, maar maakt ze nu een echt goed gebaar, bijvoorbeeld een maand abonnementsgeld retour. En voor alle mensen die zeggen dat ik hier niet over moet zeuren: wanneer elektra of water net zo vaak zou uitvallen als de service van KPN dat zou het land te klein zijn en zou iedereen in de rij staan om geld terug te eisen. Maar een slechte service m.b.t. internet vinden we aanvaardbaar. ik deel deze mening weer een dag betaald voor Internet e.d. en niks voor gekregen.
Reputatie 7
Badge +28
Iedereen bedankt voor jullie reacties! We werken er nog steeds hard aan, maar kunnen nog steeds niets zeggen over een oorzaak.
Goh, krijgen straks alle kpn klanten gratis mb's?
Aangezien we nu aangewezen zijn op het 4G netwerk.
(Denk dat er een hacker los is gegaan bij kpn)
Beuningen gld ligt nog alles plat (omgeving Nijmegen)

Nijmegen weer online
De problem is dat jullie weet niet wat de problem is :D:D:D
Reputatie 2
@Dennis.
Het kan zijn dat dit een guinisbookofrecords topic is.
Een topic dat viraal gegaan is, en dat ook nog eens in een klein land.

Maar door al het feest gedruis heen, ik heb nog geen wireless branden op mijn modem. :D

Hé, tot de volgende keer bij weer een KPN storings feest. 🆒
Hahaha! Biertje????
Maar even serieus, Het zal weer moeten werken. Heeft u al een reset gedaan? :?

Wie doet het bier en hapjes mee nemen. Ik regel de muziek wel. Doe de hele tijd kpn tunes afspelen.:P
Wie haalt de hoogste highscore? :P

Open Google Chrome op PC of Mac, wacht even en druk op spatie
Hahha moie speltje ik gemaakt 206:(:(:(
oh ik plaats een reactie en dan gaan jullie deze filteren. Los liever het probleem op
Reputatie 7
Badge +18
Hier in Deventer doet internet/wifi het vanaf 06.00uur het niet. Wel tv gelukkig.Dat de TV werkt, dat klopt. De tv loopt via een andere internetverbinding. Bellen & Internet loopt via een andere internet verbinding. Maar bij u komt het gewoon als 1 verbinding uw huis binnen, dus ik raad u ook aan om de TV ontvanger NIET uit te zetten, en daarna weer aan. Anders loopt u de kans dat u foutcode 561 op uw scherm krijgt te zien. Dat wilt zeggen dat ie uw TV ontvanger niet gekoppeld wordt op het KPN netwerk. Mocht de algehele storing opgelost te zijn, dan kunt u eventueel uw modem opnieuw opstarten. :8
Reputatie 7
Badge +18
@Dennis.

Maar door al het feest gedruis heen, ik heb nog geen wireless branden op mijn modem. :D

Hahaha! Biertje????
Reputatie 7
Badge +18
@Dennis.

Hahaha! Biertje????

Wie doet het bier en hapjes mee nemen. Ik regel de muziek wel. Doe de hele tijd kpn tunes afspelen.:P
Hahaha! Dit is ook leuk! Na zo'n storing! Die opmerkingen! Erik_ zou dit ook leuk vinden! Kijk maar uit! Straks komt Erik_ met....... vrijkaartjes???:?:D
Reputatie 1
Moet je iets resetten? Of werkt het straks gewoon weer....

Je hoeft niets te doen; alleen zo nu en dan even proberen of 'ie het doet 😉
Nou nou nou jongens, de wereld vergaat niet? Kan begrijpen dat het vervelend is maar waar maken we ons druk om? Om een beetje tv en internet? Ik heb nog geen één keer een storing mee gemaakt bij KPN en ik heb er heel veel plezier van, nooit geen gezeur meer en altijd fijn tv kijken zou niks anders meer willen hebben!! Bekijk het van de positieve kant 😉
Ik zie veel mensen die het maar normaal vinden om een storing te hebben...

Maar dat is het niet... betaal bijna 70 euro per maand... dan mag je ook wel verwachten dat het altijf werkt... en al zeker niet zo met een kluitje het riet in worden gestuurd...

Het bedrijf kpn is goed in het incaseren van rekeningen.. maar daadwerkelijk service verlenen ho maar...

Zal ook stoppen met het overmaken van de rekeningen...
Reputatie 7
Badge +18
Alles doet het, telefonie, internet en tv. Nou ja.. TV kijken gaat. Alleen kan ik sinds de storing niets meer opnemen. In de tv-gids worden programma's wel gemarkeerd als 'gepland voor opname' maar in de lijst 'geplande opnames' staat '0 opnames'. Ook als ik een programma direct opneem via de REC-toets krijg ik wel een melding dat deze word gepland maar in de lijst van geplande opnames staat niets.
Zo'n 6 keer geprobeerd KPN telefonisch te bereiken maar sinds gisteravond meer als vijf minuten wachttijd. Experia-box ook diverse malen herstart maar nee... geen resultaat.
Geprobeerd via de chat van KPN, ook nog altijd geen reactie.
Gezocht op internet v.w.b. dit euvel maar ook daar niets gevonden. Is dit dan zo'n zeldzaam probleem dat er helemaal niets van te vinden is?
Dit is wel zuur als je net van Ziggo bent afgestapt en je een HD-recorder had waarmee alle opnames op een harde schijf worden opgeslagen. Dus niet afhankelijk van een externe server.
Goedemorgen zachary_02 Wat vervelend dat uw tv-ontvanger niet naar behoren werkt. Heeft u al een "harde reset" uitgevoerd? Hier kunt u zien hoe u dat doet, mocht u er hulp bij nodig hebben. Anders horen we u hier graag weer, mocht het niet opgelost zijn. Dan moeten we verder kijken.
Lange leven ZIGGO. Want ik heb alles vanKPN en alles ligt plat. Geen tv, telefoon en internet. 😞 :@:@:@
Gelukkig hebben de buren ZIGGO en ik kan gebruik maken van hun WiFi. 🙂 🙂

Reageer