Vraag

Overlast Gebruik FON WiFi door MkBers

  • 24 March 2019
  • 5 reacties
  • 1446 keer bekeken

Ik heb bijzonder veel lasr van de langdurig ronkende diesels en het achterlaten van afval en sigaretten peuken door de MKB gebruikers van het KPN fon WiFi punt voor mijn deur. Waarom zit er geen gebruiks restrictie in tijd op het Wi-Fi gebruik? In een woonwijk is hier geen plaats voor!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hoi @Willemien46 . Welkom op het forum!
Wat jammer dat het zo'n drukte en troep is voor je deur. Het klinkt alsof sommige mensen het allemaal niet zo nauw nemen met de sociale regels. Een motor laten draaien en rotzooi achterlaten is niet heel sociaal. Zeker als het om een woonwijk gaat. Misschien kun je de gemeente hier op aanspreken?

Het FON netwerk is internationaal en daar zijn allerlei vergunningen voor geregeld. De snelheid is laag en is voor de meeste gebruikers puur een backup als er even geen wifi of bundel is. Het is meestal ook niet één punt maar een groter gebied. Kun je de situatie voor jou deur nader omschrijven?
@Willemien46 Hoi Willemien. Ik heb niks meer gehoord en hoop dat de situatie nu verbeterd is. Mocht je alsnog mijn hulp willen, laat het weten! 🙂
Beste Erwin, je hebt niets vernomen omdat je verwijzing naar de gemeente voor parkeeroverlast op vrij toegankelijke parkeerplaatsen misplaatst is. Eveneens je verwijzing naar sociale regels. Vergoed KPN dan aan de gemeente handhaving kosten? Kortom, een vreemde reactie. De oorzaak ligt bij het FON netwerk en het toestaan van langdurige gebruik ervan zonder tijdsrestrictie. In je antwoord weiger je de verantwoordelijkheid te erkennen. Een bijzonder uitermate teleurstellende reactie
Hallo @Willemien46 , als ze van jou FON-aansluiting gebruik maken, zou ik het gewoon uitzetten binnen je modem, zelf kun je binnen Nederland dan nog wel gebruik maken van de FON-diensten, alleen niet meer in het buitenland.
Beste Erwin, je hebt niets vernomen omdat je verwijzing naar de gemeente voor parkeeroverlast op vrij toegankelijke parkeerplaatsen misplaatst is. Eveneens je verwijzing naar sociale regels. Vergoed KPN dan aan de gemeente handhaving kosten? Kortom, een vreemde reactie. De oorzaak ligt bij het FON netwerk en het toestaan van langdurige gebruik ervan zonder tijdsrestrictie. In je antwoord weiger je de verantwoordelijkheid te erkennen. Een bijzonder uitermate teleurstellende reactie

Jammer dat je mijn antwoord teleurstellend vind. Ik probeer zo realistisch mogelijk te zijn en geen valse verwachtingen te wekken. Maken de mensen in jouw buurt alléén gebruik van het gedeelde FON netwerk? Of zit er ook een officieel hotspot? In het eerste geval is de suggestie van @Jan-D misschien een oplossing. Het hangt er een beetje van af hoeveel huishoudens in jouw buurt hun wifi delen.