Welkom op het

KPN Forum

Recent online
Beantwoord

overlast van ons onbekend telefoonnummer

0850187452Dit nummer belt ons nu meerdere keren per dag sinds een week. Steeds gaat de telefoon maar 3x over. Ons onbekend nummer en nemen we niet op + bellen het ook niet terug ( nu net weer om 13.13 uur). Wij denken dat dit zo'n roemrucht nummer is,, wat altijd in gesprek is en je behoorlijk wat geld kost. Kortom fraude. Maar het probleem is dat ik met de huistelefoon dit nummer niet kan blokkeren, wel met mijn gsm lukt dat. Kan de KPN dit nummer onderzoeken en blokkeren (landelijk) in ieder geval op ons vaste nummer, dat overigens niet in de gids staat?

Admin: titel aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door PeterG 6 maart 2018, 15:51

gorleew schreef:

Nu heb ik nog geen antwoord hoe door de KPN wordt gereageerd op dit soort overlast laat staan hoe ik de KPN kan vragen dit nummer te blokkeren.

Info, zie site KPN: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

Dit is een officieel ingeschreven bedrijf (1) dat door andere bedrijven (2) ingehuurd wordt voor tel. verkoop. Is dat een bedrijf (2) waar je eerder een contract mee had dan mag je gewoon benaderd worden; inschrijving bij bel-me-niet voorkomt dat dan niet. Ook als dit door een ingehuurde partij (1) wordt gedaan.

Het valt volledig binnen de wettelijke grenzen. Aan dit soort overlast doet KPN derhalve niets. Enige wat je kunt doen is opnemen, want daardoor raak je (weer een hele tijd vaak) uit de bellijst. En in het gesprek direct aangeven dat je er verder niet op in wilt gaan.

Standaard procedure bij tel. overlast:
KPN kijkt of het een klant van hun betreft; indien ja, wordt deze benaderd (tenzij het dus een ger. callcenter is).
Een particuliere stalker kan kpn in het uiterste geval afsluiten.
Indien nee, kunnen ze de klacht alleen neerleggen bij de provider die het nummer beheert. Of die er dan wat aan doet is aan hen.

Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +9
Het nummer is geregistreerd bij AdCalls B.V.
Dus ?
Zal wel iets commercieels zijn maar ze maken zich niet erg populair op deze manier.
Ik zou dit nummer (va een vaste/voip lijn) wel terug durven bellen, maar ja, waarom ?

Meer weet ik niet, hier de link waarvan ik niet weet of dat werkt zo :

https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/telecommunicatie/telefoonnummers/nummers-doorzoeken/resultaat?query=0850187452&bestemming=&status=&reeks=&relatie=&datum=&nrvrij=0&nrnummerstatus=Toegekend&nrnummervan=085-0180000&nrnummertm=085-0189999&nrbestemming=openbare%20elektronische%20communicatiediensten
Reputatie 7
Even gegoogled op Addcalls b.v. Is telefonische verkoop. Fraude is het niet.
Sta je ingeschreven bij bel-me-niet? Dan mogen ze je niet bellen. Het is hier zó rustig sindsdien 😉 🙂
Ik sta al jaren ingeschreven bij belmeniet register. Helpt niet als je vroeger klant was of nu klant bent. Maar ken geen bedrijf op het gebied van telefonische verkoop. ook onder "welk telefoonnummer" wordt geklaagd maar staat geen naam van beller.
Nu heb ik nog geen antwoord hoe door de KPN wordt gereageerd op dit soort overlast laat staan hoe ik de KPN kan vragen dit nummer te blokkeren.
Ik bel niet omdat ook nu weer een waarschuwing of dit soort nummers staat bij NOS.nl.
Bovendien meen ik dat de provider iets moet ondernemen tegen overlast door adverteerder. Er wordt minstens 5x per dag gebeld, de telefoon gat maar 3x over. dus er wordt iets heel doelbewust gedaan. Nu net weer om 15.20 uur
Reputatie 7
gorleew schreef:

Info, zie site KPN: https://www.kpn.com/service/bellen/telefonische-overlast.htm

Dit is een officieel ingeschreven bedrijf (1) dat door andere bedrijven (2) ingehuurd wordt voor tel. verkoop. Is dat een bedrijf (2) waar je eerder een contract mee had dan mag je gewoon benaderd worden; inschrijving bij bel-me-niet voorkomt dat dan niet. Ook als dit door een ingehuurde partij (1) wordt gedaan.

Het valt volledig binnen de wettelijke grenzen. Aan dit soort overlast doet KPN derhalve niets. Enige wat je kunt doen is opnemen, want daardoor raak je (weer een hele tijd vaak) uit de bellijst. En in het gesprek direct aangeven dat je er verder niet op in wilt gaan.

Standaard procedure bij tel. overlast:
KPN kijkt of het een klant van hun betreft; indien ja, wordt deze benaderd (tenzij het dus een ger. callcenter is).
Een particuliere stalker kan kpn in het uiterste geval afsluiten.
Indien nee, kunnen ze de klacht alleen neerleggen bij de provider die het nummer beheert. Of die er dan wat aan doet is aan hen.
Reputatie 3
Badge +3
Goedemiddag gorleew, Welkom op het forum en goed dat je via dit topic aan de bel trekt. Het betreft hier vermoedelijk een nummer die je regelmatig belt i.v.m commerciële doeleinden. Super irritant! Je geeft aan dat je al jaren staat ingeschreven bij het bel-me-niet register. Wanneer dit voor 1 oktober 2009 is gebeurd is het noodzakelijk opnieuw aan te melden. Wanneer je je opnieuw aanmeldt zal het wel voor onbepaalde tijd zijn.

Een kanttekening is dat nummers die je bellen voor marktonderzoek wel buiten dit register om mogen bellen. Wanneer je dit ook niet wilt kun je je registreren bij http://www.onderzoekfilter.nl.

Ik hoop dat een nieuwe aanmelding de overlast laat stoppen! Laat je mij dit weten? 🙂

Reageer