Vraag

Packetloss na eigen modem, bij verbinding met Riot Servers

  • 27 juli 2018
  • 1 reactie
  • 102 keer bekeken

Hallo,

Na analyse van een probleem in het spel League of Legends (een aantal zaken worden niet geladen), is gebleken dat er flinke tot volledige packetloss optreedt bij het verbinden met een aantal servers van Riot.

De packetloss treedt op vanaf 3e hop of verder na het eigen modem. Dit is goed zichtbaar met behulp van de PingPlotter tool (zie toevoegingen)

Het betreft de ips:
162.249.73.1
185.40.65.1

De suggestie vanuit Riot:
"I see some packet loss, a couple of nodes away from the start. Router issues don't manifest this way and your settings are in order, so the last cause is actually your ISP. Please contact them and show them the ping plotter screenshots. You should ask them to reroute your connection since the current one is faulty."

Helaas kom ik via de Chat niet verder, dus ik hoop dat het hier wel lukt.

Alvast bedankt,
Mvg,
Pascal

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30
Lekkere reactie van Riot games.. Je kan echt zien dat daar netwerkexperts zitten zeg.

Maar, sowieso heeft deze incidentele packetloss geen invloed. Dit betekent gewoon dat die routers minder prioriteit geven aan ICMPs of een rate-limiting systeem daarvoor gebruiken. De packets die gerouteerd moeten worden komen gewoon zonder loss aan (o.a. te zien aan de 0 packetloss op de laatste hop)
Het allerleukste is dat bijvoorbeeld die 104.x.x.x IPs gewoon van Riot Games zijn en dit ook doen.

Robin

Reageer