Beantwoord

Phishing

Ik heb twee mailtjes ontvangen.
1. Een aanbod om € 100.= te ontvangen omdat ik lang bij KPN ben. Geen logo bovenin maar onder de naam van de ondertekening. De afzender is Pambam tech Solutions. No 16-55, Post box no 1 - Ibrahimpatnam, AP 521456 - India
2. Een rekening van € 37,75 die binnen 5 werkdagen betaald moet worden. Dit vermeldt alleen heet KvK nummer in Den Haag.
icon

Beste antwoord door Erik_ 16 oktober 2017, 11:36

Hallo Jan, welkom op het forum! Dank voor je melding. De eerste mail die je ontvangen hebt is sowieso een phishing e-mail. De tweede klinkt ook als een. Die zou echt kunnen zijn, maar als hij verder niet lijkt op mails zoals wij die normaliter versturen, en je netjes alle facturen betaald hebt, dan verwacht ik dat dit ook phishing is.

Je kunt op kpn.com/valseemail meer lezen over het herkennen van phishingmails. Ook zie je daar recente phishingmails staan. Staan jouw mails er niet bij? Stuur ze dan door naar de abuse afdeling. Hoe dit te doen staat onderaan die pagina uitgelegd.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +26
Hallo Jan, welkom op het forum! Dank voor je melding. De eerste mail die je ontvangen hebt is sowieso een phishing e-mail. De tweede klinkt ook als een. Die zou echt kunnen zijn, maar als hij verder niet lijkt op mails zoals wij die normaliter versturen, en je netjes alle facturen betaald hebt, dan verwacht ik dat dit ook phishing is.

Je kunt op kpn.com/valseemail meer lezen over het herkennen van phishingmails. Ook zie je daar recente phishingmails staan. Staan jouw mails er niet bij? Stuur ze dan door naar de abuse afdeling. Hoe dit te doen staat onderaan die pagina uitgelegd.
Zojuist een mail ontvangen van (zogenaamd) Post.nl. orginele logo en met deze tekst:
Beste wcmblankevoort,

Onze pakketbezorger heeft geprobeerd een pakket bij u af te leveren. Er was helaas niemand aanwezig om het pakket in ontvangst te nemen.

Kies zelf waar en wanneer u uw pakket wilt ontvangen. U ziet de mogelijkheden voor het wijzigen van de bezorging in de Track & Traceomgeving op de volgende pagina.

Afzender is:
Pambam tech Solutions. D. No 16-55, Post box no 1 - Ibrahimpatnam, AP 521456 - India

Ik heb de mail inmiddels doorgestuurd naar KPN en het blijkt dus dat deze mail niet van KPN afkomstig is. Dus niet klikken!! U bent gewaarschuwd.
Hoi Jan,

Dit is een phishing bericht.
Je kan phishing melden via dit emailadres: valse-email@kpn.com

Met vriendelijke groet,
Marijn F
Reputatie 7
Badge +17
Hallo Wijnanda. Dank je voor je melding! Zoals MarijnF al aangaf is dit inderdaad een phishing mail. Je kunt dat hier melden.

Reageer