Beantwoord

Phishing: betalingstermijn verstreken

  • 29 januari 2020
  • 4 reacties
  • 208 keer bekeken

Onderstaande lijkt mij vreemd, ineens betalen aan een duitse bank?

 

mail van :KPN Klantenservice <mkpn.nl@ogbetalings.nl>

Debiteurennummer: 5137899
Automatische incasso mislukt
 
Geachte heer/mevrouw,
 
U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor
de geleverde KPN diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geincasseerd. Wij
verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 72,32 euro alsnog aan ons over te maken.
Mochten wij uw betaling niet binnen de door ons gestelde termijn van u ontvangen, zal uw KPN aansluiting op non/actief worden gesteld en zal de vordering als incasso behandeld worden.
De daarbij behorende kosten komen geheel voor u rekening. Wij zijn dan genoodzaakt onze vordering uit handen te geven aan Bos Incasso.
Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig voldoen.
 
Vraag uw betaalgegevens op
 
U kunt het openstaande bedrag van € 72,32 euro overmaken naar bankrekeningnummer:
DE97 1001 1001 2627 5230 10 ten name van ”KPN B.V.” onder vermelding van betalingskenmerk: 5137899.
Als u niet zelf betaalt, dan kunt u deze e-mail doorsturen naar de persoon of instantie die het
openstaande bedrag dient te betalen. Wij verzoeken u dit bedrag binnen 2 werkdagen te betalen om verdere blokkades en verhogingen te voorkomen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Bob Mols
Directeur Klantenservice KPN
 
 
Correspondentieadres, Postbus 70024, 3000 LE Rotterdam
KPN BV, Handelsregister, K.v.K, Den Haag nr. 27124701, NL 008092801B01

icon

Beste antwoord door RBxx 29 januari 2020, 17:45

Nee @Gejemw dit is Phishing !! Dit bericht is zeker niet van KPN.

Nergens op klikken, niet reageren en zeker niet gaan betalen !!

Lees er meer over op de KPN website: Herken valse e-mail

Daar staat deze valse mail al bij de voorbeelden van actuele phishing meldingen.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Nee @Gejemw dit is Phishing !! Dit bericht is zeker niet van KPN.

Nergens op klikken, niet reageren en zeker niet gaan betalen !!

Lees er meer over op de KPN website: Herken valse e-mail

Daar staat deze valse mail al bij de voorbeelden van actuele phishing meldingen.

Reputatie 7
Badge +29

Beste @Gejemw, welkom! Heel goed dat je hier zo scherp op let! Dit is, zoals Ruud al aangeeft, phishing. Niet op reageren inderdaad :-). Je kunt via MijnKPN zien welke facturen er nog open staan, mocht je ooit toch twijfelen. 

 

Bovenstaande mail ontving ik vandaag vooral met lightbulb erachter gister van het CJIB. Ze zij  weer lekker bezig

Reageer