Beantwoord

Phishing e-mail facturatie

  • 13 October 2019
  • 6 reacties
  • 1048 keer bekeken

Ik krijg een mail Herinnering niet betaalde factuur KPN dat de laatste factuur niet betaald is. € 96,19 of ik deze via de volgende link Betaal nu veilig en snel het openstaande bedrag **** met Klantnummer: 0195185501 dit klantnummer wijkt af met die van mij dus ik mag aannemen dat het hier om een valse e-mail gaat
IK hoop dat jullie hier iets mee kunnen doen om deze mails te onderdrukken.


Klantnummer: 0195185501



Deze e-mail gaat over de betaling van uw KPN factuur


Geachte heer/mevrouw,

U ontvangt deze mail omdat de laatste factuur van uw KPN nog niet betaald is. De automatische incasso is mislukt omdat het rekeningnummer dat wij van u hebben onjuist is. Er staat nog een bedrag van € 96.19 open.




Wij verzoeken u de betaling van € 96.19 binnen 3 dagen te voldoen.
Dit kunt u direct snel en veilig doen via bovenstaande link of klik hier om naar onze website te gaan.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

met vriendelijke groet,

B. Cift
Directeur Klantenservice

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking en linkje verwijderd
icon

Beste antwoord door wjb 13 October 2019, 23:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Dit is een valse email van criminelen die je wat geld proberen af te troggelen.
Gewoon negeren en de mail weggooien.
Dat vermoede had ik al heb deze al als spam staan en heb deze reeds ook helemaal verwijderd
Reputatie 7
Badge +30
Ha @Gerard Lenssen, welkom! Goed dat je hier zo scherp op bent en de mails hebt verwijderd.

Vandaag een variant hiervan ontvangen:

Uw betalingstermijn is verstreken

Debiteurennummer: 5137899
Automatische incasso mislukt
 
Geachte heer/mevrouw,
 
U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor
de geleverde KPN diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geincasseerd. Wij
verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 72,32 euro alsnog aan ons over te maken.
Mochten wij uw betaling niet binnen de door ons gestelde termijn van u ontvangen, zal uw KPN aansluiting op non/actief worden gesteld en zal de vordering als incasso behandeld worden.
De daarbij behorende kosten komen geheel voor u rekening. Wij zijn dan genoodzaakt onze vordering uit handen te geven aan Bos Incasso.
Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig voldoen.
 
Vraag uw betaalgegevens op
 
U kunt het openstaande bedrag van € 72,32 euro overmaken naar bankrekeningnummer:
DE97 1001 1001 2627 5230 10 ten name van ”KPN B.V.” onder vermelding van betalingskenmerk: 5137899.
Als u niet zelf betaalt, dan kunt u deze e-mail doorsturen naar de persoon of instantie die het
openstaande bedrag dient te betalen. Wij verzoeken u dit bedrag binnen 2 werkdagen te betalen om verdere blokkades en verhogingen te voorkomen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Bob Mols
Directeur Klantenservice KPN
 
 
Correspondentieadres, Postbus 70024, 3000 LE Rotterdam
KPN BV, Handelsregister, K.v.K, Den Haag nr. 27124701, NL 008092801B01

kreeg vandaag hetzelfde mailtje. Meteen weggegooid

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt voor het delen, @Reinier Nijmegen

 

kreeg vandaag hetzelfde mailtje. Meteen weggegooid

Heel goed! :-)