Beantwoord

Phishing: e-mail ontvangen van KPN [klantenservice-online@kpnmail.nl]

  • 30 juli 2017
  • 3 reacties
  • 416 keer bekeken

wij hebben een mail ontvangen om 6.02 op 30-6-17 met de mededeling dat wij de limit hebben
overschreden met Euro 637,84 voor de maand Juni. In Juli zouden wij dit bedrag extra moeten
betalen. Men vraagt de factuur te downloaden. Is de mail wel veilig van het adres genoemd bovenstaande
Titel .
Heb de factuur nog niet gedownload.

graag uw reactie.
met vriendelijke groet, Jennie van Dijk - Lenters

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie, titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Marcia_ 31 juli 2017, 09:23

Ha Jennie, welkom! Goed dat je dit op ons forum plaatst. Dit is inderdaad phishing, dus nergens op klikken en verwijderen 🙂. Als wij mailen, dan doen we dat vanuit een @kpn.com mailadres. Een kpnmail.nl e-mailadres is wat we aan klanten uitleveren.

Als je wilt, mag je dit mailtje naar ons doorsturen . Dan kunnen we er gericht acties op ondernemen. Alleen verwijderen is voor jou in ieder geval voldoende. Goed dat je er zo scherp op bent!

@huistijger dank voor je hulp!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Ha Jennie, welkom! Goed dat je dit op ons forum plaatst. Dit is inderdaad phishing, dus nergens op klikken en verwijderen 🙂. Als wij mailen, dan doen we dat vanuit een @kpn.com mailadres. Een kpnmail.nl e-mailadres is wat we aan klanten uitleveren.

Als je wilt, mag je dit mailtje naar ons doorsturen . Dan kunnen we er gericht acties op ondernemen. Alleen verwijderen is voor jou in ieder geval voldoende. Goed dat je er zo scherp op bent!

@huistijger dank voor je hulp!
Reputatie 7
Badge +18
Dit riekt naar phishing-mail

Kijk eerst even op mijnkpn en zie of daar hetzelfde bedrag nog open staat.
Zo niet klik niets aan en verwijder dan de email.
Reputatie 7
Badge +9
Gelukkig is het niet waar ppppf wat een rare mail. Maar u bent wel opletten geweest top. ?wasmand19

Reageer