Beantwoord

Phishing mail ontvangen

  • 19 October 2019
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Heb ook een dergelijk mailtje ontvangen van : “Felicitatie <return@asturiex.com>” (omdat ik een totaalpakket afneem bij KPN). Lijkt me totale onzin en een poging om één en ander te slijten. Als je even verder gaat in dit mailtje (wel veilig via Linux bijv.!), dan wordt er gesproken over een loting. Als je je aanmeldt voor die loting, krijg je eerst een gratis abonnement op iets, daarna wordt dit gratis abonnement omgezet naar een abonnement van ik geloof €85 p/m. 

Misschien wel fijn als KPN (nog?) eens een mailing rondstuurt over dit soort berichtjes en mensen hiervoor waarschuwt. 

Ron

icon

Beste antwoord door Joran 19 October 2019, 12:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +28

Dank voor het melden @RonZg! Ik zie deze phishingmail nog niet in onze lijst met bekende mails: [url=https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/valse-email.htm]Hoe herken ik valse e-mails (phishing)? | KPN[/url]. Kun je die naar ons doorsturen? Dan zorgen we dat die direct wordt geblokkeerd op het platform. Zie het kopje Phishingmail doorsturen op die pagina.