Beantwoord

phising mail


Reputatie 5
Badge +7
De dag begon met een overduidelijk voorbeeld van een phising mail:, gelijk doorgestuurd naar: valse-email@kpn.com.
afkomstig van "KPN" Internetdiensten-noreply@kpnmail.nl

" Uw betalingstermijn is verstreken

Geachte heer/mevrouw,


Dit is een automatische ontvangstbevestiging. Wij hebben je e-mail ontvangen en geven hierop binnen 5 werkdagen een reactie.

Wij stellen u thans nog eenmaal in de gelegenheid het verschuldigde bedrag van €40,75 uiterlijk binnen een termijn van drie werkdagen te voldoen. Doordat het automatische incasso het bedrag niet van uw rekening kon afschrijven, verzoeken wij u te betalen via iDEAL.

Het openstaande bedrag is momenteel €40,75 (inclusief kosten).
Het bedrag zal worden verhoogd met buitengerechtelijke incassokosten ter hoogte van €79,95 indien het niet binnen de door ons gestelde termijn is voldaan.


- Klik hier op: onlinе bеtаlеn om dе fаctuur tе voldoеn, vul bij ‘ЕUR’ hеt opstааndе bеdrаg vаn: € 40,75.
- Kiеs аls ‘Bеtааlmеthodе’ iDEАL.
- Vul bij ‘Deposit adres’ uw bitcoinadres: 1H8yCFhHvW4baZ2xiS1DpU2SAK7RzcrhHN
- Gа аkkoord mеt dе аlgеmеnе voorwааrdеn.
- Klik vеrvolgеns op ‘Bitcoin kopеn’.
- U kunt nu dirеct uw bеtаling doеn viа iDЕАL. Kiеs hiеrtoе uw еigеn bаnk.
- Zodrа u hеt opеnstааndе bеdrаg hееft bеtааld, ontvаngt u ееn bеvеstiging еmаil.

Let op: Als wij uw betaling niet voor dinsdag 17 oktober 2017 van u ontvangen, loopt u het risico op een gerechtelijke procedure. Voorkom bijkomende kosten.



Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice

N.B. dit is een automatisch verzonden e-mail, het is niet mogelijk deze e-mail te beantwoorden."
icon

Beste antwoord door Paul_ 12 oktober 2017, 09:52

Hey JochMa, deze staat inmiddels ook op kpn.com/valseemail bij de 'actuele phishing meldingen'. Bedankt voor het melden!

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +23
Hey JochMa, deze staat inmiddels ook op kpn.com/valseemail bij de 'actuele phishing meldingen'. Bedankt voor het melden!

Reageer