Beantwoord

phising mailtje

  • 29 January 2020
  • 4 reacties
  • 132 keer bekeken

dit is het ontvangen mailtje

trap hier niet in.  het bankrekeningnummer e.d. zijn niet vertrouwd

 

 

Uw betalingstermijn is verstreken

Debiteurennummer: 5137899
Automatische incasso mislukt
 
Geachte heer/mevrouw,
 
U ontvangt deze e-mail omdat uit onze administratie gebleken is dat het door u te betalen bedrag voor
de geleverde KPN diensten niet automatisch van uw rekening kan worden geincasseerd. Wij
verzoeken u vriendelijk het openstaande bedrag van € 72,32 euro alsnog aan ons over te maken.
Mochten wij uw betaling niet binnen de door ons gestelde termijn van u ontvangen, zal uw KPN aansluiting op non/actief worden gesteld en zal de vordering als incasso behandeld worden.
De daarbij behorende kosten komen geheel voor u rekening. Wij zijn dan genoodzaakt onze vordering uit handen te geven aan Bos Incasso.
Door onderstaande stappen te volgen kunt u dit bedrag eenvoudig voldoen.
 
Vraag uw betaalgegevens op
 
U kunt het openstaande bedrag van € 72,32 euro overmaken naar bankrekeningnummer:
DE97 1001 1001 2627 5230 10 ten name van ”KPN B.V.” onder vermelding van betalingskenmerk: 5137899.
Als u niet zelf betaalt, dan kunt u deze e-mail doorsturen naar de persoon of instantie die het
openstaande bedrag dient te betalen. Wij verzoeken u dit bedrag binnen 2 werkdagen te betalen om verdere blokkades en verhogingen te voorkomen.
 
Met vriendelijke groet,
 
Bob Mols
Directeur Klantenservice KPN
 
 
Correspondentieadres, Postbus 70024, 3000 LE Rotterdam
KPN BV, Handelsregister, K.v.K, Den Haag nr. 27124701, NL 008092801B01

icon

Beste antwoord door Nadia 29 January 2020, 16:57

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7

Hey @kwaker57,  goed dat je het aankaart. Onze klanten krijgen helaas wel eens te maken met een valse mail, zogenaamde phishing e-mails. Deze e-mails lijken afkomstig van KPN en proberen je persoonlijke gegevens te stelen, geld over te laten maken of je computer te infecteren met een virus. KPN is niet de afzender van deze e-mails! Verwijder het bericht direct. Wij doen er alles aan om phishing te voorkomen. Zo sporen we phishingmails en nepsites op. Vaak nog voordat internetcriminelen hun slag slaan, halen we nepsites uit de lucht. Helaas kunnen we niet alles voor zijn. De mail goed controleren voordat je actie onderneemt is een must. Wees dus altijd alert. 

Bedankt voor het delen! 

Deze is bij ons bekend, we delen de actuele berichten op onze site: kpn.com/valsemail

Ook mijn ouders hebben  vandaag exact dezelfde mail ontvangen. Zelfde bedrag, klantnummer en rekeningnummer.

Badge

Kijk eens op https://nl.iban.com/iban-checker en controleer het rekeningnummer. Deze is van N26 Bank, berlijn, Duitsland.

Reputatie 7

Goeie tip, @Cor_vL. Bedankt voor het delen. Ik heb je bericht uitgelicht! :) 

Reageer