Beantwoord

Phising SMS met DHL term erin

  • 23 May 2021
  • 12 reacties
  • 318 keer bekeken

Op 22 mei is mijn mobiel gehacked via een Phising SMS vanuit DHL, stom genoeg ben ik erop ingegaan omdat ik ook een pakketje van DHL verwacht, krijg er wel vaker sms’jes van.

Gevolg 87 euro kwijt en 1600 sms'jes verstuurd naar vreemde nummers in binnen en buitenland. KPN heeft vervolgens mij mobiele nummer geblokkeerd gelukkig. Het gaat snel en je hebt het niet in de gaten.

Hierbij wilde ik dit graag even delen.

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 26 May 2021, 15:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

En wat stond er allemaal in die 1600 smsjes of kan je die niet meer terugzien?

Je bent gen****. 😱😱😱

Meestal gebruiken ze je aansluiting om er meer proberen te strikken.

Ik kreeg van een aantal mensen een sms terug met het volgende bericht:

“Je hebt een pakketje ontvangen van DHL, klik op deze link om de gegevens te zien, met vervolgens een link”

Heel bizar, in NL en heel exact ook. :rage: Ik baal hiervan en vind het ook vervelend voor al die mensen.
Ik denk dat andere nummers hierbij mogelijk ook weer gehacked zijn die ook weer sms’en doorsturen..

Je kunt ook online zien dat je mobiele nummer gevaarlijke berichten uitstuurt, maar als je verder zoekt, zijn werkelijk duizenden nummers  gehacked of gehacked geweest.

Reputatie 7

Je kunt ook online zien dat je mobiele nummer gevaarlijke berichten uitstuurt, maar als je verder zoekt, zijn werkelijk duizenden nummers  gehacked of gehacked geweest.

Welke site gebruik je daar dan voor?

Google en dan het mobiele nummer zoeken.

Reputatie 7

Google en dan het mobiele nummer zoeken.

Dus jij vindt jouw eigen telefoonnummer terug als telefoonnummer dat gevaarlijke berichten uitstuurt?

Correct en daarbij heel veel andere mobiele nummers. 

Ik begreep net dat het bij ING en andere banken nu ook bekend is dat er momenteel in NL veel phising omgaat. Op andere telefoons van familie, kennissen zijn er ook berichten binnengekomen, dat ze absoluut direct moeten verwijderen direct.  Dus  voor iedereen, let momenteel goed op.

dit gebeurt toch ook alleen als je echt iets gedownload hebt? niet alleen als je op de link geklikt hebt? ik heb ook al een paar van die berichten gehad. per ongeluk op 1 link geklikt omdat ik idd ook een pakketje verwacht.. maar toen kwam ik op een vage site.. en heb dus niets gedownload, maar volgens mij kan er dan niet zoveel gebeuren.. of wel?

 

Ha Isz,

Het is elke keer een andere situatie, helaas ben ik bang, ligt aan hoe die criminelen, de flubots in elkaar zetten \ maken.  Advies is om je mijnknp in de gaten te houden en te controleren of je sms bundel wordt overstegen (in het geval je geen onbeperkte sms hebt), dan weet je of je mobiel gehackt is. 

Groet 

Reputatie 7
Badge +24

Ha Isz,

Het is elke keer een andere situatie, helaas ben ik bang, ligt aan hoe die criminelen, de flubots in elkaar zetten \ maken.  Advies is om je mijnknp in de gaten te houden en te controleren of je sms bundel wordt overstegen (in het geval je geen onbeperkte sms hebt), dan weet je of je mobiel gehackt is. 

Groet 

Het zijn denk ik betaal sms-jes, die gaan niet van de bundel af.

Wanneer je een abonnement met een sms bundel hebt dan gaan alle sms'jes naar andere mobiele nummers in Nederland vanuit je bundelJe gaat pas betalen als je SMS bundel op is. Voor betaalde SMS'jes (Premium SMSbetaal je altijd. Deze SMS'jes worden niet uit je bundel gehaald maar los in rekening gebracht.

Ja daar ben ik ook bang voor Nick83

Reputatie 7
Badge +17

Enorm zuur, @JayWeb! Helaas hebben hackers weer een nieuwe manier gevonden om malware te verspreiden. In het topic Flubot malware op Android toestellen lees je meer over de nieuwe Flubot, wat het doet en hoe je er vanaf komt.