Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

Reputatie 1
Wij zijn vandaag aangekomen in Turkije. We hebben beiden, mijn man en ik, geen service.
Wat kan het zijn?
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 juni 2018, 16:36

Hallo allen! Ik heb jullie berichten samengevoegd. Ondanks dat jullie allemaal in een ander buitenland zitten is de oorzaak hetzelfde.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Laatste update 12-6-2018 21:21
Rond 13.30 is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook kan je in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen

Bekijk origineel

320 reacties

ik ben in duitsland , normaal probleemloos netwerk maar afgelopen dag een paar keer slecht en nu al meer dan uur geen netwerk??? wat te doen
Hi,
ik heb gisteravond in NL mijn nieuwe telefoon (Samsung Galaxy S7 met Android 7.0) geïnstalleerd met mijn oude KPN simkaart. Ik kan wel internetten, maar bellen lukt niet.
Ik ben vandaag in Italie en probeerde voor het eerst te bellen, ik krijg dan de melding 'niet aangemeld bij netwerk'. Ik weet niet of dit aan het land ligt; gisteren in NL heb ik niemand hoeven bellen dus ik weet niet of het daar wel was gelukt. Ik kreeg na de vlucht naar Italie trouwens wel het welbekende SMS'je van KPN met 'welkom in Italie'.
Ik heb de APN ingesteld volgens de instructies en mn telefoon opnieuw opgestart -> Kan nog steeds niet bellen.
Ook geprobeerd netwerken automatisch of handmatig toe te voegen -> Kan nog steeds niet bellen.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?
Dank!!!
Ik kan niet bellen of gebeld worden en ik heb geen internet.
Mijn vrouw met hetzelfde abonnement wel.
Wat is er aan de hand ?
Ik heb het zelfde probleem.
Graag een oplossing
Hier ook geen bereik in Antwerpen
Zelfde probleem met iphone 7+. Vanmorgen werkte dit nog. Collega's met T-mobile abonnementen geen enkel probleem?? Zit in Barcelona.

G
ik hoor net van KPN , er is een storing in nederland in data centrum, zou om 18 uur opgelost moeten zijn
Reputatie 7
Badge +26
Hallo allen! Ik heb jullie berichten samengevoegd. Ondanks dat jullie allemaal in een ander buitenland zitten is de oorzaak hetzelfde.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Laatste update 12-6-2018 21:21
Rond 13.30 is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook kan je in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
Zijn sinds twee weken op camping in Italië. Onderweg geen enkel probleem gehad met internet. Op de camping is een hotspot waarvoor je tickets kunt kopen voor bepaalde duur. De roaming werkt dan niet, ik kan alleen nog kiezen voor de hotspot. Heb de handleiding gevolgd voor het instellen van mijn toestel maar krijg nu buiten de camping ook geen internet meer......
Ben hier vanochtend aangekomen. Heel even Mobistar gehad, nu al uren geen service. Wat te doen?
Ben in Parijs en krijg nergens “service” dus geen netwerk. Is er een storing wellicht?
Het valt rond 13.35 in hannover uit. Er is nu geen verbinding meer met internet.
Reputatie 7
Badge +26
Nieuwe topics hierover heb ik samengevoegd met dit bestaande topic 🙂
Ik heb ineens sinds vandaag geen service meer in Spanje? Daarvoor nooit problemen gehad. Handmatig een aanbieder kiezen ook aan en uit en een aanbieder aangeklikt maar het blijft geen service. Hoe kan ik dit zsm wel krijgen? Ik heb het nodig voor belangrijke emails! -Lotte
Ik heb sinds 14:00 uur geen verbinding meer met het netwerk van mijn mobiele telefoon? Ik heb alle netwerken geprobeerd maar niets werkt. Ook mijn telefoon al 2 keer opnieuw opgestart.

Kunt u mij helpen?
2 toestellen, Samsung. alle adviezen al geprobeerd. Aan,uit,aan. uit, 10minuten wachten en weer aan.andere netwerk provider werkt niet. Wat nu?
In Belgisch Limburg ook geen service. Hoe lang gaat dit duren?
Ik zit in het buitenland voor werk. echter heb ik geen telefonie bereik en ook geen internet van het een op het andere moment.

Hoelang gaat deze storing nog duren?
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb de verschillende topics samengevoegd. Zie het bericht van Erik over de storing. Zodra ik een update heb voor jullie laat ik het weten!
Buiten de EU zonder roaming roaming instellen

Help. Ben buiten de EU en heb geen roaming. Wil bundel instellen via de app en moet daar een SMS voor ontvangen. Maar zonder roaming gaat dat dus niet... Hoe kom ik uit deze loop?
Ik ben op het moment in het buitenland en maak al een aantal weken zonder problemen gebruik van mijn telefoon. Bellen, gebeld worden, internet, het ging allemaal goed tot ik nu ineens een melding krijg:
mobiel netwerk niet beschikbaar voor spraakoproepen
Opnieuw opstarten geeft geen oplossing. Ik heb een Moto G5 plus.
Mijn 2e simkaart ((zakelijk Tele2) geeft geen probleem.
Alvast dank voor uw reactie!
mijn telefoon blijft ineens sinds vanmiddag staan op geen service?
Ik heb op dit moment zowel op mijn iPhone met abonnement als op mijn Nokia met prepaid kaart geen ontvangst
Reputatie 1
Beste KPN,

Ook hier problemen. Na enkele dagen in Frankrijk ineens geen bereik keer.
Melding “Geen service” op beiden iphones (onder hetzelfde abonnement)
Toestels al aan en uit gezet, vliegtuigmodus al geprobeerd, handmatig zoeken naar netwerken worden wel gevonden maar geen verbinding gemaakt.

Graag hulp!
Hier het zelfde, erg vervelend op vakantie binnen de eu als je hem als navigator gebruikt...
gelukkig nu wifi in hotel

Reageer