Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 27965 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Echt onacceptabel dit, ik ben voor mijn werk in het buitenland en kan nu niet door prospects gebeld worden. Wat mij letterlijk geld kost. Dit is niet de eerste keer dat KPN mij teleursteld, daarom besloten een officiele klacht in te leggen. Mijn idee was mailen, tot mijn verbazing is er geen mailadres te vinden op de website. Daarom gebeld, meer dan 15 min in de wacht gestaan. Uiteindelijk via de chat op de website een medewerker te 'spreken' gekregen. Deze kon mij niet helpen met de storing, maar erger nog hij kon geen klacht indienen, dit kon enkel nadat de storing verholpen was. Wat betekend dat ik nog meer van mijn kostbare tijd kwijt ben om melding te maken van een probleem dat ik niet veroorzaakt hebt. Niet de service en kwaliteit die ik van KPN verwacht.

Graag een gepaste reactie en oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jens
Reputatie 1
Aangezien er weinig informatie komt, gaan we toch zelf even brainstormen wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Een storing is iets wat tijdelijk uitvalt en relatief makkelijk is te verhelpen. Aangenomen is dat een systeem van kpn redundant is opgezet, dus minder kansen op storingen.

De buitenlandse providers laten je wel toe, maar is er geen toegang richting kpn zo lijkt het.

Een gokje... Vanmorgen lag het pin verkeer van alle nederlandse banken voor ongeveer een dik uur eruit.
Een paar uur later kampt KPN met problemen.
Verlopen Certificaten? ... Slecht voorbereide wijziging wellicht? Infrastructuur uitbesteed aan India? SLA niet goed ingericht?

Meer info zal leden gaan schelen iig. Mensen zijn niet achterlijk nml.
Onbegrijpelijk dat je niet bereikbaar bent in het buitenland! Hoe snel gaat kpn dit oplossen. Schandalig!
Il heb ook geen roaming in belgie hoe lang duurt dat nog dit is zeer klote
Reputatie 5
Badge +2
nota gebruik wifi naar kpn..... kpn moet dit hotelnota wegens gebruik wifi betalen.

Dat is volstrekt onzin. Graag geen desinformatie verspreiden die andere klanten op enorme kosten kunnen jagen als ze bij een hotel zitten dat van die belachelijke prijzen hanteert voor WiFi. Het kan best zijn dat KPN *iets* gaat bieden uit coulance, maar echt niet dat je ff je bonnetjes kan gaan zitten declareren. 😉 Zou wat zijn, vraagt zo'n hotel €30 per uur en kan je met je €15 per maand abonnementje zeker ff €300 claimen omdat je 10 uur hebt zitten internetten? Zo werkt het niet. Er is geen 100% uptime garantie! (Ja bij sommige zakelijke contracten misschien, maar dat is anders.)

Ik vraag me ook af of mensen op vakantie zijn, damn. :P
Ja heel vervelend dat internet het niet doet, daar kan ik me alles bij voorstellen. Het zou mij ook even irriteren, zeker als het zo lang duurt.. Maar er wordt gezegd dat er aan gewerkt wordt, de webcare weet ook niet meer want KPN zelf is druk bezig met onderzoek en de oplossing. Als ze exact weten hoe en wat, dan krijgt iedereen het vanzelf te horen. 🙂 Als ze maar gaan gokken dan vinden mensen dat weer een belofte, dus slim dat ze geen toezeggingen doen terwijl het niet bekend is.

Je kan niet meer doen dan je daar bij neerleggen. Het gaat niet sneller als je je er druk om gaat zitten maken... Techniek gaat nu eenmaal wel eens iets bij mis. Shit happens. Als je zo super extreem afhankelijk bent van internet dan moet je natuurlijk eigenlijk zélf zorgen voor redundantie.

Trouwens, aardig wat opmerkingen hier over redundantie. De KPN datacentra zijn vast geheel en meerlagig redundant uitgevoerd. Maar soms, heel soms - want laten we wel zijn: KPN heeft bijna nooit storing!, gaat het wel eens mis. Er kan door een storing iets kapot gaan, er kunnen zaken in de war raken, bugs getriggered worden, noem het allemaal maar op. Bij technologie is dat nu eenmaal iets dat kan gebeuren. Kan je heel boos om worden, maar dat heeft geen functie... Als je dus een stukje techniek gebruikt dan moet je in gedachten houden dat, ondanks dat de knappe technici er alles aan doen om het te voorkomen, het heel soms nou eenmaal niet werkt en een oplossing niet altijd binnen een uurtje geboden kan worden.

Mijn advies: hou vol, hou geduld, relax: boos worden zorgt er niet voor dat het probleem sneller wordt opgelost. Ik weet zeker dat KPN er alles aan doet om het zo snel mogelijk online te krijgen.
Heb precies hetzelfde sinds vandaag
Iemand idee of er een storing is ofzo
Bergamo/Milaan ook geen bereik. Vanmiddag aangekomen, geen mobiel bereik op beide telefoons (zakelijk en Prive)...
Zakelijk gesprekken via “WhatsApp bellen” dan maar, als ik WiFi heb....
bellen en gebeld worden is wel mogelijk vanuit Dénia, Spanje zolang ik alleen de GSM modus activeer. Ik kon het aanpassen in de netwerkinstellingen van mijn Samsung. Instellingen-> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus -> alleen GSM.
Is toch makkelijk dat mijn gasten mij kunnen blijven bereiken...
Ik ben sinds een week in schotland, maar sinds vandaag krijg in geen verbinding meer met geen enkel gsm netwerk (ook handmatig geprobeerd). Wat is er aan de hand?
Gr Marc
Ik heb een (prepaid) KPN sim, roaming staat aan en APN is portalmmm.nl. Is er een instelling aan jullie kant die de service in het buitenland zou kunnen fixen?
Of zijn er nog andere instellingen om te proberen?
Het gaat om service in het algemeen, niet alleen bellen.

Het gekke is dat het een week of twee heeft gewerkt, en toen viel de verbinding steeds vaker weg. Nu verbindt mijn telefoon helemaal niet meer (opnieuw opstarten helpt niet).
Ik heb geprobeerd handmatig met een netwerk te verbinden ipv automatisch, maar dan staat er "can't connect to this network right now, try again later" (Android). Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen!
Al heel wat uren verder en helaas nog steed geen service hier op Mallorca. Hoop dat er snel oplossingen komen, want dit is waardeloos..
Nee vanaf Parijs geen internet gehad. 5 uur geprobeerd contact te krijgen zonder resultaat.
Inmiddels merk ik dat in Duitsland soms een paar minuten werkende roaming heb via Vodafone ( wat normaal gesproken nooit werkt als ik dat handmatig selecteer).

KPN, waar blijven de formele updates???

Na bijna 12 uur nog geen stabiele oplossing.... Prutsers!

Mijn zakelijk contract zal zeker niet verlengd worden bij jullie!
KPN, het moet me van het hart. Ik ben altijd heel tevreden geweest over jullie uptime en dienstverlening maar dit is wel echt een die een kras achterlaat.

We zijn inmiddels 12u (!) verder, 0 dekking gehad in die 12u en enige vorm van oplostijd en/of probleemindicatie en/of voortgang ontbreekt.

Dat kan, en moet, echt anders.
Ook vanuit Turkije Kayseri nog steeds geen roaming verbinding. Af en toe kan ik handmatig registreren via Turkcell, maar nog geen minuut later valt het weer weg. Het gaat mij niet om het internetten maar om het bellen. Wanneer kan ik weer bellen??🙄
Sinds vanmiddag hebben mijn man en ik geen internet meer op onze telefoon (beide in bezit van KPN abonnement) en kunnen ook geen van beide bellen. Aan gezien we in het buitenland zitten is dat heel onhandig . Heel af ertoe is er wel een provider maar twee tellen later is het weer weg . Mensen in onze omgeving hebben wel gewoon internet . WiFi is geen probleem dat lukt goed. Alles geprobeerd ook updates uitgevoerd echt alles. Wat nu ??
Ondanks Minh beltegoed van meer dan 60 Euro, heb is momenteel in Housto, USA No Service..... Ik heb minder dan 6 maanden geleden voor her laatst gebeld. Hoe kan dit en meer belangrijk, hoe wordt dit opgelost?

Nico
Voor eenieder in het buitenland/roaming:

Als ik het goed lees heb je vanaf dit moment recht op compensatie. Duurt de storing namelijk meer dan 12u aaneengesloten dan heb je sinds 2017 recht op financiele compensatie.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/geld-terug-bij-netwerkstoringen
Beste,
Ik heb hetzelfde probleem: ‘geen service’. Ik kan niet bellen en alleen op wifi. Alles geprobeerd wat hier en in andere berichten op het forum staat, maar niets helpt. Ik ben nu in Frankrijk...
Al een oorzaak gevonden voor het probleem? Help!
Groet, Bart
Reputatie 5
Badge +2
Mja, met een abo van €15 per maand 1 dag storing is €0,50 compensatie. Die moeite kan je beter niet nemen en gewoon lekker wachten op wat KPN zelf gaat aanbieden na inventarisatie, grote kans dat dat hoger ligt dan dat en het scheelt je de moeite.

Dat terzijde, de storing zou binnen enkele uren opgelost moeten zijn als we de berichtgeving van derde partijen (kleine slag om de arm houden dus!) met info vanuit het SC moeten geloven:

—update 21:30 uur—

Meerdere links vanuit KPN datacenter verantwoordelijk voor de afhandeling van mobiel internationaal verkeer waren door de stroomstoring verbroken. De komende uren zal het verkeer gefaseerd terugkomen.

—update 00:20 uur—

KPN werkt de aankomende uren door aan volledig herstel.

Dus als morgenochtend iedereen wakker wordt, dan werkt het hopelijk weer helemaal naar behoren! :)
-edit- Het wordt gefaseerd gedaan, volgens de laatste update wordt verwacht dat iedereen uiterlijk rond 16.00 er weer op kan, de een sneller dan de ander afhankelijk van de batch en met wat mazzel veel eerder natuurlijk. Geen belofte, maar ze boeken vooruitgang! 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Er is helaas een grote storing die hopelijk binnen enkele uren is opgelost.
Reputatie 7
Er is helaas op dit moment een grote storing bij KPN. Hierdoor is verbinding in het buitenland zwaar verstoord. Hopelijk is het met enkele uren opgelost.
(ik houd mijn onderschrift actueel over de status)
Vodafone?? Nou, het is wel een werkende 4G verbinding voor nu...
Reputatie 7
Allen. Er is op dit moment een storing waardoor roaming niet werkt. En dus maakt je telefoon in het buitenland nu geen verbinding. De storing is begonnen 12 juni om 13:30 u. Er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen.

zie ook:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509
Reputatie 7
Om 13:30 (12 juni) lokale tijd is een datacentrum wat roaming regelt getroffen door een storing. Daardoor kan men wereldwijd geen gebruik maken van telefoons met kpn behalve in Nederland zelf (geen roaming). Men werkt zich de pleuris om de problemen op te lossen.

Info omtrent de storing:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509

Reageer