Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 26757 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Badge
Mja, met een abo van €15 per maand 1 dag storing is €0,50 compensatie. Die moeite kan je beter niet nemen en gewoon lekker wachten op wat KPN zelf gaat aanbieden na inventarisatie, grote kans dat dat hoger ligt dan dat en het scheelt je de moeite.

Dat terzijde, de storing zou binnen enkele uren opgelost moeten zijn als we de berichtgeving van derde partijen (kleine slag om de arm houden dus!) met info vanuit het SC moeten geloven:

—update 21:30 uur—

Meerdere links vanuit KPN datacenter verantwoordelijk voor de afhandeling van mobiel internationaal verkeer waren door de stroomstoring verbroken. De komende uren zal het verkeer gefaseerd terugkomen.

—update 00:20 uur—

KPN werkt de aankomende uren door aan volledig herstel.

Dus als morgenochtend iedereen wakker wordt, dan werkt het hopelijk weer helemaal naar behoren! :)
-edit- Het wordt gefaseerd gedaan, volgens de laatste update wordt verwacht dat iedereen uiterlijk rond 16.00 er weer op kan, de een sneller dan de ander afhankelijk van de batch en met wat mazzel veel eerder natuurlijk. Geen belofte, maar ze boeken vooruitgang! :)

Gaan met die banaan.. las ergens dat kon bijna nooit storing heeft hoop toch echt dat je dat als grap bedoeld.. Heb enkele klanten niet kunnen informeren over verlate aankomst door dit kost mij een hoop ellende en geld.

Als t meerdaags redundant is uitgevoerd dan klopt er ergens iets niet in je noodstroom voorziening anders had dit niet gebeurt.

Compensatie voor gedupeerde zou ik op zn plaats vinden.
KPN.... hoe lang nog....?
Komt er nog info, of slaapt iedereen?
Badge
KPN.... hoe lang nog....?
Komt er nog info, of slaapt iedereen?

Tot uiterlijk morgen 16 uur als ik t goed gelezen heb.
Reputatie 5
Badge +2

Gaan met die banaan.. las ergens dat kon bijna nooit storing heeft hoop toch echt dat je dat als grap bedoeld.. Heb enkele klanten niet kunnen informeren over verlate aankomst door dit kost mij een hoop ellende en geld.

Nee geen grap :)
KPN is zeer stabiel. Ik denk dat dit de eerste zeer grote storing is die ik in jaren tijd heb gezien op het mobiele netwerk. Het werkt eigenlijk altijd. Nu een x niet, sh*t happens.

Als t meerdaags redundant is uitgevoerd dan klopt er ergens iets niet in je noodstroom voorziening anders had dit niet gebeurt.

Dat is niet helemaal waar. Onvoorziene omstandigheden kunnen zich zelfs met tiendubbele redundantie nog voordoen. Niets is foutvrij en je kan je onmogelijk 100% indekken. Als door een samenloop van omstandigheden de apparatuur toch zonder stroom komt te staan, dan levert dat problemen op. Bijvoorbeeld een bug die daardoor wordt geraakt waardoor een sneeuwbal effect zich voordoet. Of dat het netwerk zich ongetwijfeld zelf zal willen herstellen, maar ook zal iedere mobiele aansluiting tegelijk opnieuw willen verbinden: dat overbelast dan weer de overige datacentra die t niet aankunnen (dat is natuurlijk niet berekend op tienduizenden aanvragen in één keer, dus effectief DDoS’en de klanten KPN... Ironisch genoeg. Net als dat wanneer een site het zwaar heeft en iedereen gaat op F5 rammen dat het dan geheid helemaal platgaat.), en gezien er steeds opnieuw verbinding wordt gelegd blijft zich dat herhalen; daarom vond ik de aankondiging dat ze de boel gefaseerd weer online brengen ook totaal niet onverwacht.

Enterprise oplossingen zijn zeer sterk, stabiel en redundant: maar als je pech hebt en het gaat net op de verkeerde manier mis, dan heb je pech. Alles 99,99999999% indekken kan wel (noot: wederom niet 100%), maar dan zou je abonnement een paar honderd euro per maand kosten. En waarom? Voor eens in de 5 jaar een dagje storing? 😛 Dat is onzin natuurlijk. 🙂 Als het dan echt zo extreem belangrijk is kan je altijd een dualsim toestel aanschaffen met een prepaid sim op een ander netwerk voor noodgevallen.

Het is en blijft techniek. Alles kan falen. Ook bij KPN kan het dus wel eens misgaan.
Reputatie 7
Badge +17
Ze hebben allemaal geen bereik als ik die verhalen zo lees, beetje vreemd dat ze wel een berichtje op het Forum kunnen plaatsen uit het buitenland... En dan piepen over compensatie... Als jullie niet kunnen bellen en internetten, kunnen jullie ook niet iets op het Forum plaatsen. Dat moeten jullie toch eens uitleggen... 😉
nota gebruik wifi naar kpn..... kpn moet dit hotelnota wegens gebruik wifi betalen.

Dat is volstrekt onzin. Graag geen desinformatie verspreiden die andere klanten op enorme kosten kunnen jagen als ze bij een hotel zitten dat van die belachelijke prijzen hanteert voor WiFi. Het kan best zijn dat KPN *iets* gaat bieden uit coulance, maar echt niet dat je ff je bonnetjes kan gaan zitten declareren. 😉 Zou wat zijn, vraagt zo'n hotel €30 per uur en kan je met je €15 per maand abonnementje zeker ff €300 claimen omdat je 10 uur hebt zitten internetten? Zo werkt het niet. Er is geen 100% uptime garantie! (Ja bij sommige zakelijke contracten misschien, maar dat is anders.)

Ik vraag me ook af of mensen op vakantie zijn, damn. :P
Ja heel vervelend dat internet het niet doet, daar kan ik me alles bij voorstellen. Het zou mij ook even irriteren, zeker als het zo lang duurt.. Maar er wordt gezegd dat er aan gewerkt wordt, de webcare weet ook niet meer want KPN zelf is druk bezig met onderzoek en de oplossing. Als ze exact weten hoe en wat, dan krijgt iedereen het vanzelf te horen. 🙂 Als ze maar gaan gokken dan vinden mensen dat weer een belofte, dus slim dat ze geen toezeggingen doen terwijl het niet bekend is.

Je kan niet meer doen dan je daar bij neerleggen. Het gaat niet sneller als je je er druk om gaat zitten maken... Techniek gaat nu eenmaal wel eens iets bij mis. Shit happens. Als je zo super extreem afhankelijk bent van internet dan moet je natuurlijk eigenlijk zélf zorgen voor redundantie.

Trouwens, aardig wat opmerkingen hier over redundantie. De KPN datacentra zijn vast geheel en meerlagig redundant uitgevoerd. Maar soms, heel soms - want laten we wel zijn: KPN heeft bijna nooit storing!, gaat het wel eens mis. Er kan door een storing iets kapot gaan, er kunnen zaken in de war raken, bugs getriggered worden, noem het allemaal maar op. Bij technologie is dat nu eenmaal iets dat kan gebeuren. Kan je heel boos om worden, maar dat heeft geen functie... Als je dus een stukje techniek gebruikt dan moet je in gedachten houden dat, ondanks dat de knappe technici er alles aan doen om het te voorkomen, het heel soms nou eenmaal niet werkt en een oplossing niet altijd binnen een uurtje geboden kan worden.

Mijn advies: hou vol, hou geduld, relax: boos worden zorgt er niet voor dat het probleem sneller wordt opgelost. Ik weet zeker dat KPN er alles aan doet om het zo snel mogelijk online te krijgen.

het is gewoon teveel lang. het is niet meer normaal. Sommige mensen hebben wel zakelijke abonnement . Daarom is KPN zelf verantwoordelijk voor goede systeem. Normaal gesproken moet er snel verholpen binnen 12 uur. het is nu officeel langer dan 12 uur. Dan moet KPN door klanten gemaakte kosten betalen. het is gewoon redelijk,omdat ze binnen EU kunnen bellen en internetten zonder bijkomende kosten. In elk geval heeft klant gelijk omdat ze in Spanje hebben geprobeerd.
Ze hebben allemaal geen bereik als ik die verhalen zo lees, beetje vreemd dat ze wel een berichtje op het Forum kunnen plaatsen uit het buitenland... En dan piepen over compensatie... Als jullie niet kunnen bellen en internetten, kunnen jullie ook niet iets op het Forum plaatsen. Dat moeten jullie toch eens uitleggen... ;) het is gewoon antworod: Wifi blijft nog duur omdat ze via hotel moeten nemen. maar er zijn wel free wifi .maar het is beperkt mogelijkheden. dus ze kunnen niet smssen of bellen. internetten kan wel maar het is echter beperkte data.. en hotel beidt hoge prijs voor gebruik wifi .. maar binnen EU moet klant gewoon eigen abonnement (binnenlands!) gebruiken ipv aanvullende buitenlandse tarieven.
Reputatie 5
Badge +2

het is gewoon teveel lang. het is niet meer normaal. Sommige mensen hebben wel zakelijke abonnement . Daarom is KPN zelf verantwoordelijk voor goede systeem. Normaal gesproken moet er snel verholpen binnen 12 uur. het is nu officeel langer dan 12 uur.

Het is erg lang en zeker niet optimaal. Als het kon, dan had KPN het natuurlijk binnen 5 minuten opgelost. Het is echter gewoon niet altijd mogelijk... Zie het zo: jij moet om 16.00 bij een klant zijn. Je gaat op tijd weg. Opeens kapt om 15:00 je auto ermee, maar je moet nog 100KM. Je belt je collega op (redundantie), maar het blijkt dat die overspannen thuis zit (overbelast netwerk op het redundantie-punt) en je andere collega zit bij een andere klant (andere routering/taak binnen het netwerk). Je belt je pechhulp voor vervangend vervoer (backup verbinding), maar die kunnen er pas over een uur zijn. Intussen staat er ook nog eens dikke file (alle klanten willen tegelijk terug het netwerk op), dus je gaat er pas om 18:00 kunnen zijn. Helaas is het bedrijf dan al dicht. Moet men jou nu boos aankijken omdat je het niet hebt kunnen regelen, of heb jij gewoon je best gedaan maar is ondanks jou goede inspanningen en je driedubbele backup plan (collega, collega, pechhulp) het gewoon mis gegaan?

Het is gewoon een vaststaand feit: soms gebeuren er dingen waar jij niets aan kunt veranderen dat het nou eenmaal gebeurd is, en ondanks al je goede wil, pogingen en de extra kosten die je hebt gemaakt (zoals pechhulp) om te zorgen dat je in 99% van de gevallen toch nog om 16:00 had kunnen aankomen zijn door een samenloop van omstandigheden helaas mislukt. Dat noemen we overmacht. Dit kan KPN ook overkomen, en helaas is dat ze nu een keer, voor het eerst in lange tijd, overkomen. Met dit soort zeer geavanceerde technieken is het meestal zelfs zo dat ALS het dan toch misgaat het ook langer duurt om te herstellen omdat het dan goed verrot gaat ook. Techniek is feilbaar. Redundantie is feilbaar. Leveranciers zijn feilbaar. Het kan gebeuren, en ik vind het persoonlijk dan vreemd om zo boos te worden als sommige die ik hier zie; ondanks dat ik het volledig kan begrijpen dat ze het heel vervelend vinden. Maar KPN kan er ook gewoon niets aan doen dat dit nu eenmaal gebeurd is, dan heeft blijven zeuren ook geen nut... Ze weten best dat dit mensen raakt, en daarom zijn ze met man en macht bezig om iedereen zo snel mogelijk weer online te krijgen; meer kan je niet van ze vragen. (Ja op wat marginale compensatie na, maar kom op... Voor €0,50 a €1 zou ik de telefoon niet eens oppakken om te klagen. Maar dat is ieder voor zich.)

Zakelijke klanten hebben compleet andere contracten dan consument, dus dat is niet te vergelijken. :)
Die kunnen afhankelijk van het contract zeker babbelen met KPN, maar dat is hier nauwelijks aan de orde.

Er is overigens niets dat voorschrijft dat de storing binnen 12 uur opgelost moet zijn bij consumenten contracten he. 🙂 Er is enkel de regel dat als de storing langer dan 12 uur duurt dat de klant dan recht heeft op 1/30e van hun maandelijkse kosten per 24 uur dat het offline is.

Dan moet KPN door klanten gemaakte kosten betalen. het is gewoon redelijk,omdat ze binnen EU kunnen bellen en internetten zonder bijkomende kosten. In elk geval heeft klant gelijk omdat ze in Spanje hebben geprobeerd.

Nee, zo werkt dat dus niet. 😉 Het is een eigen bewuste keuze om die extra kosten te maken, al helemaal als je dat zonder overleg doet.

Wettelijk gezien heb je dus recht op 1/30e van je abonnement bij consumenten contracten.
Stel jij betaald €15 per maand dan is dat dus €0,50 per dag. Stel je betaald €30 per maand dan is het €1 per dag. Niet wereldschokkend.

Alles daarboven is puur coulance vanuit KPN en aan KPN zelf om te beslissen. Het is gewoon echt niet zo dat je bij KPN doodleuk je bonnetje kan indienen voor alle gemaakte kosten. Nogmaals: als het zo extreem belangrijk voor je is dat je geen paar uur zonder kan, dan dien je zélf te regelen dat je een backup plan hebt. KPN kan er niet aan doen dat, als internet/bellen zo super extreem belangrijk voor je is dat je het echt niet kan missen, niet zelf hebt gezorgd voor redundantie. Stel je laat je telefoon in het water vallen dan heb je ook een probleem als je geen extra telefoon mee hebt... Zo'n situatie is ook je eigen probleem, zo ook hier. KPN biedt een dienst, maar biedt niet de garantie van 100% uptime. Dat weet je van tevoren, staat netjes in de voorwaarden, et cetera. Als je dan tócht zelf niet €0,10 per 6 maanden uitgeeft om een prepaid simkaartje actief te houden voor noodgevallen: ja, sorry - maar dan moet je niet zeuren ook als het plat ligt en je leven er van afhangt. 😛 Ja het is vervelend, maar als het écht zo mega mega belangrijk voor je is - dan had je zelf ook iets kunnen doen om het te voorkomen, dat kan je KPN niet aanrekenen; die leveren een consumenten dienst en basta.

KPN zal vast met een leuke compensatie komen. Bijvoorbeeld iedereen een maand extra dataverkeer en/of een paar gratis films. Wil je dat niet dan kan je natuurlijk bellen om toch je €0,50 wettelijke compensatie te krijgen i.p.v. wat KPN biedt, maar dat is aan jezelf hoeveel moeite je daarin wilt steken. (Ik zou het onzinnig vinden, maar ik ben dan ook duidelijk wat meer begrip dat dit pure overmacht is en KPN er weinig aan kan veranderen. Murphy's law, techniek is nu eenmaal niet feilloos.)

Het is echter allemaal speculatie en volstrekt onbelangrijk op dit moment. De top prioriteit is het oplossen van de storing, eventuele cadeautjes/compensatie voor de klanten zijn totaal ondergeschikt aan het belang om iedereen weer online te krijgen. :)

Nogmaals, dat gaat om de consumententak. Bij de zakelijke tak is het uiteraard afhankelijk van je contract en eventuele SLA die afgesproken is. (Eg: binnen 4 uur weer online, zo niet: dan ...)
Maar ook bij de zakelijke kant kan ik je garanderen dat je echt niet zomaar al je bonnetjes kan inleveren - veelal beperkt zich dat tot maximaal de prijs van één maand. Nevenschade wordt sowieso 9 van de 10 keer niet vergoed tenzij je echt een lel van een contract met verzekeringen en alles hebt, maar dan heb je het over contracten van honderden euro's per aansluiting die bij grote bedrijven soms in de miljoenen lopen aan jaarlijkse kosten. Als consument is dat niet zo. En dat is dan ook iets minder strak. Men wil voor een dubbeltje op de eerste rij zitten (obviously, als je al wilt bellen voor een paar cent compensatie :P), voor dat dubbeltje kan je geen enterprise solution verwachten waar je altijd met 5 minuutjes weer online bent; ondanks dat KPN dit in 99% van de gevallen wél netjes doet! Wat dat betreft mogen we blij zijn met een goede provider als KPN. Nu ze een keertje een zeer zeldzame zware storing hebben: kom op. Give them a break. Het werkt jaren prima, dan hoor je bijna niemand. Bijna niemand die ff de moeite neemt om "bedankt dat alles zo goed werkt" te komen zeggen. Maar één keer een downtime en men begint alweer over hoe slecht het allemaal wel niet is en dat er compensatie geëist wordt. Niet lullig bedoeld, maar zijn we echt zo enorm verwend geraakt? Ik vind het een slechte ontwikkeling, waar is de redelijkheid en inlevingsvermogen gebleven...? Afijn.

Elke netwerkprovider heeft wel eens een storing, nu is dat KPN. Soit. :)
Ik wens je in ieder geval succes met het indienen van tientallen euro's aan hotel-WiFi kosten, je hebt echt geen enkel wettelijk recht om dat van KPN op te eisen en mag al in je handjes knijpen als ze 1x €10 vergoeden. :)

Er zullen trouwens vast genoeg mensen zijn die het totaal niet met me eens zijn, of nog zo boos zijn dat ze niet willen inzien dat wat ik zeg eigenlijk best redelijk is (stel even dat het je zelf overkomt terwijl je machteloos toekeek...) - dat is dan maar zo. :)
Ja deze storing is, pardon the French, heel erg k*t. Ja het is super vervelend. Maar het kan nu eenmaal gebeuren, realiseer je dat gewoon zou ik zeggen en ken de redelijkheid en billijkheid toe die je zelf ook graag zou ontvangen in zo'n situatie. Dat maakt de wereld een stuk prettiger en vriendelijker! 🙂
Waarom werkt dit nog niet en vooral waarom geen info over wanneer wel???
Reputatie 5
Badge +2
Waarom werkt dit nog niet en vooral waarom geen info over wanneer wel???

De webcare is denk ik niet aan het werk nu, maar zoals vermeld was het laatste bericht dat ik via-via hoorde dat ze hopen het uiterlijk om 16.00 opgelost te hebben. Eerder kan ook natuurlijk. En gezien het gefaseerd gaat grote kans dat klanten een voor een in batches terug online komen. (Dus misschien heeft Pietje om 7.00 alweer verbinding, maar Susanne pas om 10.30.)

Noot dat dit absoluut geen belofte was, maar een verwachting dat dat de uiterlijke tijd is.
Als het eerder klaar is, dan is dat mooi meegenomen. De verwachting was eerder eind van de nacht, maar dat gingen ze niet redden dus hebben ze een bredere marge genomen.
Reputatie 5
Badge +2
Ik zie hier nu alweer wat familie in het buitenland online komen, goed nieuws dus! 🙂
Badge
Ze hebben allemaal geen bereik als ik die verhalen zo lees, beetje vreemd dat ze wel een berichtje op het Forum kunnen plaatsen uit het buitenland... En dan piepen over compensatie... Als jullie niet kunnen bellen en internetten, kunnen jullie ook niet iets op het Forum plaatsen. Dat moeten jullie toch eens uitleggen... ;)

Is niet heel moeilijk als je de grens met Nederland weer overgaat.

T verhaal prepaid /dual sim gaat overigens nergens over.

Er wordt geclaimd multi layer redundant te zijn maar dat is niet zo. Want dan heb je genoeg capaciteit op je andere dc's om t op te vangen. Daarnaast browser refresh zorgt bij een goeie sessie management niet voor t platgaan van een website overigens een vreemde vergelijking.

100% redundantie zal je nooit halen maar deze storing duurt onnodig lang in t slechtste geval ben je 25 uur verder voor t weer functioneerd.
Hallo Peter,
Dank voor de info. De service werkt inmiddels weer! Het zou overigens handig zijn als ook algemene storingen in het buitenland in de MijnKPN app worden weergegeven. Is toch het eerste waar ik in kijk, via Wifi.
Mvg
Reputatie 4
Badge +1
Op dit moment, 6.00 uur, werkt het weer .op Mallorca.
Echter geen enkele mededeling van kpn. (hulde voor uw passie).
Al vreemd dat er WEER mensen reageren die alles wéér proberen te bagatelliseren. En roepen bijna geen storing.
Tijdens de miskleun van de firmware update van het kpn modem V10, was er ook een "klant" ( ex werknemer) die zo de boel betuttelende.
Toen was het alleen in Nederland en duurde het maanden. Nu is het werelds en ook nu duurd het veel te lang ,dit Mag niet gebeuren. NIET in deze omvang. KPN informanten slapen, er is blijkbaar GEEN urgentie om klanten up-to-date te informeren.
nota gebruik wifi naar kpn..... kpn moet dit hotelnota wegens gebruik wifi betalen.

Dat is volstrekt onzin. Graag geen desinformatie verspreiden die andere klanten op enorme kosten kunnen jagen als ze bij een hotel zitten dat van die belachelijke prijzen hanteert voor WiFi. Het kan best zijn dat KPN *iets* gaat bieden uit coulance, maar echt niet dat je ff je bonnetjes kan gaan zitten declareren. 😉 Zou wat zijn, vraagt zo'n hotel €30 per uur en kan je met je €15 per maand abonnementje zeker ff €300 claimen omdat je 10 uur hebt zitten internetten? Zo werkt het niet. Er is geen 100% uptime garantie! (Ja bij sommige zakelijke contracten misschien, maar dat is anders.)

Ik vraag me ook af of mensen op vakantie zijn, damn. :P
Ja heel vervelend dat internet het niet doet, daar kan ik me alles bij voorstellen. Het zou mij ook even irriteren, zeker als het zo lang duurt.. Maar er wordt gezegd dat er aan gewerkt wordt, de webcare weet ook niet meer want KPN zelf is druk bezig met onderzoek en de oplossing. Als ze exact weten hoe en wat, dan krijgt iedereen het vanzelf te horen. 🙂 Als ze maar gaan gokken dan vinden mensen dat weer een belofte, dus slim dat ze geen toezeggingen doen terwijl het niet bekend is.

Je kan niet meer doen dan je daar bij neerleggen. Het gaat niet sneller als je je er druk om gaat zitten maken... Techniek gaat nu eenmaal wel eens iets bij mis. Shit happens. Als je zo super extreem afhankelijk bent van internet dan moet je natuurlijk eigenlijk zélf zorgen voor redundantie.

Trouwens, aardig wat opmerkingen hier over redundantie. De KPN datacentra zijn vast geheel en meerlagig redundant uitgevoerd. Maar soms, heel soms - want laten we wel zijn: KPN heeft bijna nooit storing!, gaat het wel eens mis. Er kan door een storing iets kapot gaan, er kunnen zaken in de war raken, bugs getriggered worden, noem het allemaal maar op. Bij technologie is dat nu eenmaal iets dat kan gebeuren. Kan je heel boos om worden, maar dat heeft geen functie... Als je dus een stukje techniek gebruikt dan moet je in gedachten houden dat, ondanks dat de knappe technici er alles aan doen om het te voorkomen, het heel soms nou eenmaal niet werkt en een oplossing niet altijd binnen een uurtje geboden kan worden.

Mijn advies: hou vol, hou geduld, relax: boos worden zorgt er niet voor dat het probleem sneller wordt opgelost. Ik weet zeker dat KPN er alles aan doet om het zo snel mogelijk online te krijgen.
Gohh. Jij hebt het als it consultant vast heel druk nu zo te zien

Ik zal tegenover jouw verhaal 1 zinnetje plaatsen:

Mensen vergeven een leverancier (terecht) een storing maar vergeven niet een gebrek aan informatie of desinteresse in de behoeftes van de klant.
Reputatie 4
Badge +1
Gohh. Jij hebt het als it consultant vast heel druk nu zo te zien

Ik zal tegenover jouw verhaal 1 zinnetje plaatsen:

Mensen vergeven een leverancier (terecht) een storing maar vergeven niet een gebrek aan informatie of desinteresse in de behoeftes van de klant.

Tsja ,zo haal je de (ex) kpn medewerkers er snel tussen uit .
Die zijn niet opgeleid om vanuit de klant te denken, en proberen door te overbluffen, je stil te krijgen.
Reputatie 1
Welnu.. Gewoon een halve dag geen contact gehad. Haha
De reden zullen we nooit te horen krijgen. Wellicht lagen er blaadjes op het spoor, of waren de wissels vastgevroren.

Ik heb een zakelijk all you can eat abonnement van KPN omdat er 1 binnen het bedrijf hierdoor een beter ontvangst zou hebben in een souterrain van een groot gebouw.

Mijn ervaringen met KPN in het buitenland is negatief, al had ik gehoopt dat het nu 2018 wat beter zou gaan.
Helaas..

Verbeterpunten :
De communicatie is slecht ingericht. Dat moge duidelijk zijn.
Een dergelijke storing had nooit zo lang mogen blijven bestaan. Ik mag aannemen dat dit intern wordt geëvalueerd om het in de toekomst te voorkomen.

Ik wens iedereen een fijne dag/vakantie toe.
Reputatie 2
Badge
Hier in Riga werkt de roaming nu weer goed!
Badge
Er was gisteravond een langdurige roaming storing in het buitenland waar vele tienduizenden KPN klanten veel hinder van ondervonden. In mijn geval was het pas vanmorgen 05:00 opgelost. Ik was meer dan 12 uur volledig onbereikbaar en kon in geval van nood ook niet uitbellen. Gezien de zeer beperkte berichtgeving van KPN (Alleen op het Forum te vinden) vind ik dit onacceptabel. Hoe kan dit verbeterd worden? Ik ben al 25 jaar trouwe klant en overweeg inmiddels mijn hele familie pakket bij KPN op te zeggen.
Thnx Peter!! Die melding kon ik nergens vinden gisteravond.

Om 13:30 (12 juni) lokale tijd is een datacentrum wat roaming regelt getroffen door een storing. Daardoor kan men wereldwijd geen gebruik maken van telefoons met kpn behalve in Nederland zelf (geen roaming). Men werkt zich de pleuris om de problemen op te lossen.

Info omtrent de storing:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509
Daar ga je dan lekker op vakantie naar het buitenland. Afgesproken dat vrienden die al in het buItenland zaten ons zouden oppikken. Echter zouden wij met elkaar bellen als wij aangekomen waren. Wat bleek, uren lang geen verbinding te krijgen.. Wij kregen pas vandaag een sms welkom in Spanje. Ik betaal voor dit abbonoment om verbinding te hebben. Een storing kan even duren maar een hele dag? Graag verneem ik hoe wij dit financieel gaan oplossen. Alvast bedankt. MVG Ashley
Reputatie 1
Thnx Peter!! Die melding kon ik nergens vinden gisteravond.

Om 13:30 (12 juni) lokale tijd is een datacentrum wat roaming regelt getroffen door een storing. Daardoor kan men wereldwijd geen gebruik maken van telefoons met kpn behalve in Nederland zelf (geen roaming). Men werkt zich de pleuris om de problemen op te lossen.

Info omtrent de storing:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509

Kan het nergens vinden.. Voor mobiel dien je eerst een postcode in te voeren voor het gebied waar er storing lijkt te zijn.
Daar ga je dan lekker op vakantie naar het buitenland. Afgesproken dat vrienden die al in het buItenland zaten ons zouden oppikken. Echter zouden wij met elkaar bellen als wij aangekomen waren. Wat bleek, uren lang geen verbinding te krijgen.. Wij kregen pas vandaag een sms welkom in Spanje. Ik betaal voor dit abbonoment om verbinding te hebben. Een storing kan even duren maar een hele dag? Graag verneem ik hoe wij dit financieel gaan oplossen. Alvast bedankt. MVG Ashley

Zo lossen ze dat op, snel gevonden met Google, en meerdere malen aangegeven hier op het forum.

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Niet wereld schokkend dus, alles wat ze meer doen is coulance.
Reputatie 1

Zo lossen ze dat op, snel gevonden met Google, en meerdere malen aangegeven hier op het forum.

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Niet wereld schokkend dus, alles wat ze meer doen is coulance.

Wat is een paar euro? Daar draait het niet om.
De excuses zijn wel belangrijk. Hoe bind je je klanten.
Ik zie KPN nog nergens door het stof gaan iig.

Reageer