Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 26797 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Daar ga je dan lekker op vakantie naar het buitenland. Afgesproken dat vrienden die al in het buItenland zaten ons zouden oppikken. Echter zouden wij met elkaar bellen als wij aangekomen waren. Wat bleek, uren lang geen verbinding te krijgen.. Wij kregen pas vandaag een sms welkom in Spanje. Ik betaal voor dit abbonoment om verbinding te hebben. Een storing kan even duren maar een hele dag? Graag verneem ik hoe wij dit financieel gaan oplossen. Alvast bedankt. MVG Ashley

Zo lossen ze dat op, snel gevonden met Google, en meerdere malen aangegeven hier op het forum.

https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/

Niet wereld schokkend dus, alles wat ze meer doen is coulance.

Wat is een paar euro? Daar draait het niet om.
De excuses zijn wel belangrijk. Hoe bind je je klanten.
Ik zie KPN nog nergens door het stof gaan iig.

Ik ben bang dat het een laf mailtje of briefje gaat worden.
worst case scenario, is gewoon stil laten.
Ondanks dat KPN zegt dat de storing is opgelost is op dit moment, 13-06-2018 09:17 uur, nog steeds geen internetverbinding mogelijk!!! Wij zitten in Kroatië. Bellen lukt wel weer.
Gelukkig is er hier een goede WiFi.
nou nou wat een paniek!,
Zo kan je zien dat op vakantie gaan helemaal niet leuk is
als je niet uren naar dat schermpje kunt turen 😂 😂
Reputatie 1
nou nou wat een paniek!,

Bereikbaar kunnen zijn bedoel je., of kunnen bellen indien dat nodig is. Stel je hebt panne in het buitenland met een kpn account..
Zo, opgelost weer. Kan gebeuren KPN. Er zijn ergere dingen in de wereld! Heeft mijn vakantie echt niet verknoeid hoor!?
nou nou wat een paniek!,

Bereikbaar kunnen zijn bedoel je., of kunnen bellen indien dat nodig is. Stel je hebt panne in het buitenland met een kpn account..

Nee hoor ik bedoel echt schermpje turen 🙂
Zo, opgelost weer. Kan gebeuren KPN. Er zijn ergere dingen in de wereld! Heeft mijn vakantie echt niet verknoeid hoor!?

Nou voor sommige is de vakantie echt verpest als ik de berichten mag geloven, Ik begrijp niet hoe wij dat ooit overleeft hebben , Zonder Mobieltje op vakantie !!
Dan moet je ook nog echt tegen mensen praten ook nog...
Vreselijk! #SarcasmOff
Ze hebben allemaal geen bereik als ik die verhalen zo lees, beetje vreemd dat ze wel een berichtje op het Forum kunnen plaatsen uit het buitenland... En dan piepen over compensatie... Als jullie niet kunnen bellen en internetten, kunnen jullie ook niet iets op het Forum plaatsen. Dat moeten jullie toch eens uitleggen... ;) Zoiets heet een access point zoeken xxxxx. Daarnaast Het gaat mij niet eens over compensatie het gaat mij erom dat KPN een betere failover moet hebben. Dat KPN beter moet communiceren en vooral eerlijk naar de mensen moet zijn ipv ze in te duister laten zitten. Je kan niet van mensen verwachten dat ze uren bij een mac gaan zitten in de hoop ooit eens een keertje een update te zijn. Over hoe lang het zou moeten gaan duren.
Let wel Mensen hadden niet we konden bv ook niet eens bellen laat staan gebeld worden. En daar zit de kern van het probleem ook gewoon. Helemaal geen service hebben en het ook niet kunnen krijgen via een buitenlandse provider op die manier.

admin: taalgebruik aangepast. laten we het netjes houden
Reputatie 1
We kunnen er kort of lang over bomen.
Maar als je voor wat voor een reden dan ook een product aanschaft die je in de steek laat waarbij de leverancier niets van zich laat horen, dan schaf je jezelf toch gewoon een ander product aan?

Alles draait uiteindelijk om vertrouwen.
KPN heeft dat gevoel bij velen nog niet recht kunnen zetten.
Eindelijk heb ik nu verbinding via 4G .....in Duitsland.. ik kan nu internetten. bedankt voor moeite en geduldig. Gezien duur van storing wil ik graag compensatie zien in mijn factuur.
Eindelijk heb ik nu verbinding via 4G .....in Duitsland.. ik kan nu internetten. bedankt voor moeite en geduldig. Gezien duur van storing wil ik graag compensatie zien in mijn factuur.

Dat kun je hier aanvragen: https://www.kpn.com/service/vergoeding.htm#/
Reputatie 7
Badge +30
Daarnaast Het gaat mij niet eens over compensatie het gaat mij erom dat KPN een betere failover moet hebben. Dat KPN beter moet communiceren en vooral eerlijk naar de mensen moet zijn ipv ze in te duister laten zitten. Je kan niet van mensen verwachten dat ze uren bij een mac gaan zitten in de hoop ooit eens een keertje een update te zijn. Over hoe lang het zou moeten gaan duren.Tja, mee eens met het laatste. Het eerste is wel even een puntje maar tot op zekere hoogte ook mee eens. Maar een deel van t wereldwijde mobiele netwerk zijn legacy dingen, en misschien wel niet eens helemaal redundant uit te voeren. Daarbij komt dat een stroomstoring in 1 datacenter sowieso al erg zeldzaam is.
Sommige reacties zijn echt dom en niet over nagedacht!! Voor vele is hun mobiel naast telefoon ook hun navigatie systeem, portomonee en werk. Over 2 jaar voor bijna iedereen geldt betalen met mobiel. ING is nu al aan het testen met dit systeem. Dus geen ING pas meer maar alles mobiel. En dan is zo'n storing als gister onaanvaardbaar. Voor mij was het gister einde verhaal navigatie, maar een zwaar verouderd route kaartje in de huur auto kon mij uit de bergen halen van Cran canaria. Dus voordat je domme reacties geeft lees je eerst in waarvoor mensen hun mobiel voor gebruiken!!!!
Trouwens sinds vanochtend weer up en running.
Al 3 dagen geen bereik en ook geen roaming on België
Roaming België,
Bij mij hielp vanochtend simkaart uit telefoon halen en er weer in doen.
Na opstarten pakte telefoon netwerk weer op na de crash van gister.

Telefoon alleen opstarten was niet voldoende.

Proberen waard toch?
Reputatie 4
Badge +1
Er zijn inderdaad reacties uit alle rangen en standen, van sommigen denk je dat ze als klant, een wit voetje bij kpn willen halen, andere lijken wel gericht om de gedupeerden af te bluffen en bang te maken, zodat ze niet meer reageren, lees vrienden van moderators, (ex) kpn medewerkers, weer anderen klagen terecht, maar nemen niet de moeire om het forum eerst door te memen. ( we zitten bijna allemaal in het zelfde schuitje) maar het allerbelangrijkste; KPN FAALT en zwijgt zoals gebruikelijk in alle talen en laat de klant zelf maar uitzoeken waarom niets werkt. Zelfs hun eigen app. meld uren later nog ; GEEN storing bekent. Dat is pure misleiding en incompetent.
Reputatie 7
Badge +30
(...) maar het allerbelangrijkste; KPN FAALT en zwijgt zoals gebruikelijk in alle talen en laat de klant zelf maar uitzoeken waarom niets werkt. Zelfs hun eigen app. meld uren later nog ; GEEN storing bekent. Dat is pure misleiding en incompetent.Ik neem aan dat je hem nu al wel opnieuw opgestart hebt? Sinds vanochtend/vannacht is de storing afgemeld en zou alles weer moeten werken.
Reputatie 7
Uitleg over de storing
Reputatie 4
Badge +1
.Ik neem aan dat je hem nu al wel opnieuw opgestart hebt? Sinds vanochtend/vannacht is de storing afgemeld en zou alles weer moeten werken.
Bedankt voor jouw informatie, maar zoals ik van morgen 6.00 ur al melde; op Mallorca ( mijn verblijf) werkt het allemaal weer, en zelfs zonder opstarten of simcard eruit te halen.....
Reputatie 5
Badge +2
@J0hnb
Dat is niet waar. Maar ik laat die discussie even voor wat het is, ik ga geen masterclass beheer geven hier. 😉 Het probleem is opgelost, dat is het belangrijkste!

@Flip25
Ik heb het gelukkig altijd druk als IT Consultant! Zat werk te vinden op het moment en als je de bedrijven mag geloven m.b.t. zogenaamde tekorten dan blijft dat nog wel even zo. Maar bedankt voor je interesse! :)

Oh, de informatievoorziening had inderdaad beter gekund! Daar heb je mij ook niets over horen zeggen en daarom heb ik zelf ook geprobeerd om mensen hier te voorzien van informatie die ik tot mijn beschikking had en zo te zien hebben een aantal mensen daar iets aan gehad, dus ik ben tevreden. :)
Het enige waar ik op gereageerd heb in mijn post is de volstrekte onzin dat KPN "vaak storing" zou hebben en de opmerkingen dat dit "altijd te voorkomen is". Dat is gewoonweg niet waar. Maar goed, de beste stuurlui staan altijd aan wal - dat hou je altijd. Er is altijd wel iemand die het beter weet en het hoogstpersoonlijk "wel ff opgelost had" waar meerdere technici meerdere uren nodig hebben om het weer op de rails te krijgen. Zulke super technici zijn vaak alleen niet te vinden als je ze dan wilt inhuren, omdat het gewoon ook niet bestaat; they won't put their money where their mouth is. :P

Overigens is er op de site van KPN wel degelijk informatie geplaatst. Het was alleen niet de informatie die mensen wilden horen op dat moment. Men vindt "we zijn hard aan het werk om de storing op te lossen" niet leuk, want ze willen horen "de storing is opgelost". Als men niet 100% zeker weet wanneer het weer online komt, dan kan je daar geen zinnige uitspraak over doen. Wat wil je dan? Dat ze gaan liegen en je beloven dat het met een uur weer online is terwijl het nog 5 uur gaat duren? 😉 Dan worden mensen alleen bozer, dus zwijgen over tijdvakken is dan beter. Maar dat is ook weer niet goed. Conclusie: KPN, noch elk ander bedrijf dan ook, zal het wat dat betreft nooit goed kunnen doen. De een is boos als ze X doen, de ander wordt boos als ze Y doen; en weer een ander wordt boos wat ze ook doen.

Maar op het forum had inderdaad wel iets regelmatiger een update gegeven mogen worden, zelfs als er nog geen uitzicht was op de tijd was een berichtje tussendoor dat ze er nog mee bezig waren natuurlijk wel handig geweest. Helemaal mee eens en ik weet zeker dat de medewerkers van KPN die feedback oppikken en onthouden voor in de toekomst. 🙂 Gezien zo'n grote storing zich zeer zelden voordoet is het te hopen dat ze het dan niet vergeten. :P

@A de Wilde
Als die opmerking aan mij gericht was, dan heb je ten eerste niet goed gelezen en vind ik die opmerking nogal een zwaktebod. 😉 Afijn, boeie.

Ik ben blij om te horen dat het intussen inderdaad voor iedereen is opgelost zoals ik had gemeld. Gefeliciteerd en veel internet/bel plezier allemaal! 🙂
Reputatie 4
Badge +1
@liroy
Maar op het forum had inderdaad wel iets regelmatiger een update gegeven mogen worden, zelfs als er nog geen uitzicht was op de tijd was een berichtje tussendoor dat ze er nog mee bezig waren natuurlijk wel handig geweest. Helemaal mee eens en ik weet zeker dat de medewerkers van KPN die feedback oppikken en onthouden voor in de toekomst. ? Gezien zo'n grote storing zich zeer zelden voordoet is het te hopen dat ze het dan niet vergeten.

Hier zit nu juist het hele eieren eten, een paar maanden geleden is er (zoals ik eerder aangaf) ook een (landelijke storing) geweest na een firmware update van het kpn modem v10. Heeft toen maanden geduurd, en ook toen geen tot slechte info. Beschamende smoezen waarom geen ruchtbaarheid gegeven werden, kpn woordvoerder op tv liegt ronduit dat het probleem is opgelost. KPN kwam met "de oplossing" nadat Google met een gedeeltelijke oplossing kwam. En klant moest zelf ondervinden dat hun mobieledata bundel opeens op was omdat ze thuis geen internet verbinding hadden.etc.
Er was een ZEER SLECHTE communicatie, en nu is het precies hetzelfde, en ook nog een zelfde moderator in een bericht tegen gekomen die toen ook wel eens online was.
ZE HEBBRN DUS NIKS NADA NULKOMMANUL GELEERD VAN HUN BLUNDERS UIT HET PRILLE VERLEDEN.
Reputatie 4
Badge +1
En ook nu nog in start bericht geen enkele mededeling.dat het (gedeeltelijk) weer werkt.

Geweldig kpn.
Reputatie 7
En ook nu nog in start bericht geen enkele mededeling.dat het (gedeeltelijk) weer werkt.

Geweldig kpn.
Dan lees je echt niet goed.

In het antwoord (ingebed in startbericht) staat al uren onderstaande. Stond er al toen ik om 12:40 op dit topic (terug) kwam.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.
Hoe heb ik ooit het GSM-loze tijdperk overleefd? Misschien door vaste telefoons bij tankstations, in dorpjes en de praatpaal langs de weg te gebruiken?
Ik lach me rot om dat gezeur over een paar uurtjes KPN storing! Get a life
En ja, je betaalt voor service. Nou én? Zoveel service voor zo weinig geld en dan ff geen info. Tjonge jonge.
Reputatie 1
@Liroy
Voor een consultant heb je aardig wat noten op je zang, ben daarom ook best wel benieuwd naar je expertise.

Naar mijn mening ben je als beheerder in een dergelijke toko in staat problemen te herkennen en aan te pakken zonder expertise van buiten af. Tenzij er een derde partij iets nieuws heeft geimplementeerd natuurlijk, of wanneer je afhankelijk bent van teams waar je niet rechtstreeks mee kunt communiceren. (meestal het geval)

Het komt zeer zeker niet professioneel over. Die sukkels hebben wereldwijd KPN afgesloten gehad. Een Giga blunder waar de andere providers nog jaren lang hard om zullen lachen.

Niet bepaald in control dus. (iig niet in de keten)
Hoeveel managers werken er eigenlijk?? Te veel blijkbaar.

Daarnaast vind ik dat @A de Wilde gelijk heeft wat betreft de communicatie.
Dit is nml een los draadje op een kpn forum. Het nieuws had in koeienletters op de startpagina van kpn moeten staan. Beter was het om dit via de reguliere media de wereld in te schoppen.

Dus stop met bagatelliseren : Het is een ernstige fout wat nooit had mogen gebeuren.

Reageer