Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 28573 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Vanmorgen aangekomen een halve dag service gehad en daarna niks meer . Mijn vriend ook niet ... hoe kan dat ?
Reputatie 7
Badge +24
Hallo iedereen! Het onderzoek naar de problemen met roaming is gaande. Ik heb nog geen oplostermijn helaas maar zodra ik meer weet laat ik het hier weten. Excuses voor het ongemak!
Ik heb een abbonnement maar vandaag helemaal geen bereik in frankfurt. Af en toe even 4g maar geen netwerk om te bellen. En steeds geen service in beeld. Wat te doen?
Reputatie 7
Badge +24
We voegen alle topics samen van de roaming problemen om het overzichtelijk te houden. Onderzoek is gaande en ik heb nog geen hersteltijd op dit moment. Zodra ik een update kan geven dan doe ik dat hier!
Reputatie 7
Badge +24
Welkom iedereen. Voor de nieuwkomers:

Hallo allen! Ik heb jullie berichten samengevoegd. Ondanks dat jullie allemaal in een ander buitenland zitten is de oorzaak hetzelfde.

Rond half twee vanmiddag hebben we een korte stroomstoring gehad in een van onze datacenters. Hierdoor waren er mogelijk problemen met internet of telefonie. Dat is al weer verholpen, maar we zien nu ook dat hierdoor problemen kunnen zijn met mobiel gebruik in het buitenland. Je kunt dan niet, of moeilijk aanmelden op het netwerk. Waardoor je niet kunt bellen of internetten.

We werken er hard aan om dit op te lossen. Zodra we meer weten komen we dat hier melden!

Het technisch onderzoek is nog volop gaande. Zodra ik meer kan melden zal ik dat zeker doen!
Hallo Peter,
Dank voor de info. De service werkt inmiddels weer! Het zou overigens handig zijn als ook algemene storingen in het buitenland in de MijnKPN app worden weergegeven. Is toch het eerste waar ik in kijk, via Wifi.
Mvg
Reputatie 7
Badge +24
Hallo! Excuses dat de storing zo lang duurt. Je kan op dit moment in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Beste,

Ik heb geen netwerk in Spanje, er blijft geen service staan. En wanneer ik handmatig zoek komt er geen andere provider in het scherm.

Kunnen jullie helpen?

Groet Jelle
Hi,

Hier in Spanje (Mallorca) zelfde probleem! Geen internet of netwerk.

19:00 aangekomen en geen ontvangst.....

Kunnen jullie al uitstelsel geven over de tijd?

Groet Jelle
Reputatie 7
Badge +28
Nieuwe topics hierover heb ik samengevoegd met dit bestaande topic 🙂
Hier in Oslo hetzelfde verhaal. Ook de data-sim van xs4all, die in m’n iPad zit geeft “geen service”, evenals het iPhone abonnement van KPN. Gek genoeg doet de andere iPhone, met hetzelfde KPN abbo het nog wel, zodat daar nu alles op draait. Hoop desondanks dat het nu snel opgelost wordt!
Reputatie 7
Badge +31
Er is helaas op dit moment een grote storing bij KPN. Hierdoor is verbinding in het buitenland zwaar verstoord. Hopelijk is het met enkele uren opgelost.
(ik houd mijn onderschrift actueel over de status)
sinds gisteren ben ik in het buitenland (spanje) en toen ik hier aankwam ging mijn telefoon gelijk op movistar en had ik gewoon 4G zoals het hoort. Vanmiddag viel ineens mijn netwerk weg en nu heb ik geen een mogelijkheid om een netwerk te zoeken. Staat eerst heel lang op “zoeken” en daarna op “geen service”. Handmatig een aanbieder kiezen lukt ook niet. Dataroaming staat aan. Heb de telefoon al een aantal keer opnieuw opgestart en een software update gedaan. Wat kan ik nog meer doen???
Reputatie 7
Badge +31
Allen. Er is op dit moment een storing waardoor roaming niet werkt. En dus maakt je telefoon in het buitenland nu geen verbinding. De storing is begonnen 12 juni om 13:30 u. Er wordt hard gewerkt om het probleem op te lossen.

zie ook:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509
Geen telefoon of internet vanaf 3 uur....duurt t nog lang
Reputatie 7
Badge +31
Om 13:30 (12 juni) lokale tijd is een datacentrum wat roaming regelt getroffen door een storing. Daardoor kan men wereldwijd geen gebruik maken van telefoons met kpn behalve in Nederland zelf (geen roaming). Men werkt zich de pleuris om de problemen op te lossen.

Info omtrent de storing:
https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
en
https://forum.kpn.com/storings-en-phishingsmeldingen-25/problemen-met-roaming-service-netwerkverbinding-in-het-buitenland-storing-452509
Waarom werkt dit nog niet en vooral waarom geen info over wanneer wel???
Reputatie 7
Badge +31
Uitleg over de storing
Hallo,
Ik ben al een week in Griekenland en kon gewoon bellen of gebeld worden, maar sinds vanmiddag kan ik niks meer wel appen en heb gewoon bereik 4G en vliegtuigmodus staat uit. Roaming staat aan....toestel al een paar keer aan en uit gezet maar niks....Heel vervelend dit. Bereik is er dus gewoon alleen als ik bel maakt ie niet eens verbinding en zie ik dat de 4g verspringt naar een H???? Kan iemand mij alsjeblieft helpen
Reputatie 7
Badge +31
En ook nu nog in start bericht geen enkele mededeling.dat het (gedeeltelijk) weer werkt.

Geweldig kpn.
Dan lees je echt niet goed.

In het antwoord (ingebed in startbericht) staat al uren onderstaande. Stond er al toen ik om 12:40 op dit topic (terug) kwam.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Reageer