Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 28568 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Sinds 19:00 ook geen internet meer in Spanje.. zojuist ingelogd met wifi van het hotel (tegen betaling).

Helaas geen enkel bericht van KPN gekregen. Niet via de KPN app, maar ook niet via de e-mail. Als er al zolang storing is, ga je toch je klanten informeren?

Wanneer gaan jullie dit oplossen, en hoe komen jullie je klanten tegemoet in deze? Ik maar wifi aangeschaft bij hotel, want als er op het thuisfront wat gebeurt moet ik wel bereikbaar zijn.. Daar betaal je immers ook voor..

Vriendelijke groet,

Michel
Hi,

I might have the same problem as in the forum below: https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/i-thought-kpn-sim-cards-worked-throughout-the-eu-is-slovakia-not-included-449571/index2.html

Could you please reset my network on my phone number? I tried calling the customer care center, but it’s difficult as i dont speak dutch.
Reputatie 7
Badge +30
Daarnaast Het gaat mij niet eens over compensatie het gaat mij erom dat KPN een betere failover moet hebben. Dat KPN beter moet communiceren en vooral eerlijk naar de mensen moet zijn ipv ze in te duister laten zitten. Je kan niet van mensen verwachten dat ze uren bij een mac gaan zitten in de hoop ooit eens een keertje een update te zijn. Over hoe lang het zou moeten gaan duren.Tja, mee eens met het laatste. Het eerste is wel even een puntje maar tot op zekere hoogte ook mee eens. Maar een deel van t wereldwijde mobiele netwerk zijn legacy dingen, en misschien wel niet eens helemaal redundant uit te voeren. Daarbij komt dat een stroomstoring in 1 datacenter sowieso al erg zeldzaam is.
Sinds vandaag zijn we in het buitenland (turkije) en mijn vriend en ik (beiden KPN provider) hebben allebei sinds we hier zijn ‘geen service’ meer.
We kunnen dus niet bellen/smsen/internetten oid.

Ik heb hier al een aantal vragen voorbij zien komen en dus al die genoemde opties geprobeerd ( dataroaming aan/uit, zelf andere provider kiezen (3 verschillende geprobeerd), 4G uitgezet) maar niks helpt. Bij ons allebei niet.
Eerder nooit problemen gehad in het buitenland maar nu kunnen we beiden helemaal niks zonder bereik/service.
APN staat trouwens op ‘internet’, kwam ook al een andere APN code tegen portalmmm.nl geprobeerd maar werkte ook niet.
We zijn een beetje ten einde raad want beiden niet te bereiken en moeten wel 24/7 bereikbaar zijn met het thuisfront vanwege familie omstandigheden.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen?!
Reputatie 7
Badge +30
(...) maar het allerbelangrijkste; KPN FAALT en zwijgt zoals gebruikelijk in alle talen en laat de klant zelf maar uitzoeken waarom niets werkt. Zelfs hun eigen app. meld uren later nog ; GEEN storing bekent. Dat is pure misleiding en incompetent.Ik neem aan dat je hem nu al wel opnieuw opgestart hebt? Sinds vanochtend/vannacht is de storing afgemeld en zou alles weer moeten werken.
Ik heb exact hetzelfde probleem hier op Mallorca. Ook Spanje dus. Nooit eerder gehad dit... Vriendin met T-Mobile heeft geen enkel probleem. Ik ben benieuwd naar de reactie van KPN.
Hallo , mijn vrouw en ik zijn vandaag aangekomen in Portugal , allebei geen service, wat kan het probleem zijn ? We Hebben de dataroaming aan staan
Reputatie 7
Badge +18
Ze hebben allemaal geen bereik als ik die verhalen zo lees, beetje vreemd dat ze wel een berichtje op het Forum kunnen plaatsen uit het buitenland... En dan piepen over compensatie... Als jullie niet kunnen bellen en internetten, kunnen jullie ook niet iets op het Forum plaatsen. Dat moeten jullie toch eens uitleggen... 😉
Hier op Tenerife ook sinds vanmiddag geen service.
Erg vervelend!
Heb er ook last van in Duitsland. Het zou prettig zijn als dit in de KPN app onder storingen zou worden vermeld.
Hier in Helsinki is de roaming nog steeds waardeloos.
Ik kan niet bellen, gebeld worden, geen internet.
Gelukkig heeft het hotel WiFi, anders was ik helemaal niet te bereiken.
Hoelang gaat het nog duren voordat de storing is opgelost?
Hallo , mijn naam is Harold Wijnhoud en ik ben nu al drie dagen in Slovenië en kan al twee dagen niet bellen of gebeld worden. Dit is niet de eerste keer op vakantie . Vind dit wel vervelend betaal behoorlijk voor mijn abonnement dan mag ik toch ook verwachten dat ik gewoon kan bellen lijkt mij. Baal hier ontzettend van . Hoe nu verder?
Aan het werk in de VS en al neer dan 8 uur (!?!) geen service. Kan niet bellen of gebeld worden. Hoe lang gaat dit nog duren?
mijn telefoon heeft geen internet verbinding meer.
na opnieuw opstarten valt het internet na max 1 minuut weg..
In de VS aan het werk en al 9 uur niet bereikbaar en niet kunnen bellen!?! Wanneer is dit opgelost? En waarom worden we zo slecht op de hoogte gebracht/gehouden?
Even serieus KPN, vanmiddag rond 13:30uur een korte storing gehad en nu nog niet opgelost. ik kan ? de halve dag mn zakelijke klanten al niet bereiken. Hoe lang gaat dit geintje nog duren??
5 uur geleden aangekomen in Spanje en vanaf toen 'geen service' en alles geprobeerd om dit op te lossen. Echt waardeloos, ook omdat je totaal geen melding krijgt hierover. Paar klanten probeerde mij te bellen en heb uiteindelijk via de wifi op hun WhatsApp moeten bellen, drama en alle schuld bij KPN neergelegd, Ik hoor graag wanneer dit is opgelost en wat voor oplossing er wordt aangeboden om dit verhaal recht te zetten.
Hier het zelfde, erg vervelend op vakantie binnen de eu als je hem als navigator gebruikt...
gelukkig nu wifi in hotel
Hallo,
Ik heb precies hetzelfde in Valencia. Geen service...
Update zo mooi zijn. Wat is de verwachting?
Beste KPN, niet echt voor elkaar uw zaken.
Ik ga nu wifi via hotel kopen in gran canaria.

Ik gaver vanuit dat ik de rekening kan indienen bij u!!

Graag uw akkoord hiervoor.

Met vr groet
Frank
Ik ben op dit moment op Curacao en heb geen service. Moet ik mijn telefoon (iPhone 6S) anders instellen? Als ik wel service heb lukt het ook niet om te bellen. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem, hij heeft een bundel aangeschaft maar daar hebben we nu dus niets aan.
We hebben vanaf vanmiddag opeens met beide telefoons geen bereik meer in Antwerpen. We konden het hotel niet bellen tijdens onze reis waardoor alles vertraging opgelopen heeft.
Hoe lang gaat dit nog duren?
Roaming België,
Bij mij hielp vanochtend simkaart uit telefoon halen en er weer in doen.
Na opstarten pakte telefoon netwerk weer op na de crash van gister.

Telefoon alleen opstarten was niet voldoende.

Proberen waard toch?
Ook in Zuid-Frankrijk 'Geen Service' sinds ergens vanmiddag rond 14 uur.
Gelukkig mijn werktelefoon ook bij me en daar zit een Vodafone simkaart in 😉

Reageer