Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 28571 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Echt onacceptabel dit, ik ben voor mijn werk in het buitenland en kan nu niet door prospects gebeld worden. Wat mij letterlijk geld kost. Dit is niet de eerste keer dat KPN mij teleursteld, daarom besloten een officiele klacht in te leggen. Mijn idee was mailen, tot mijn verbazing is er geen mailadres te vinden op de website. Daarom gebeld, meer dan 15 min in de wacht gestaan. Uiteindelijk via de chat op de website een medewerker te 'spreken' gekregen. Deze kon mij niet helpen met de storing, maar erger nog hij kon geen klacht indienen, dit kon enkel nadat de storing verholpen was. Wat betekend dat ik nog meer van mijn kostbare tijd kwijt ben om melding te maken van een probleem dat ik niet veroorzaakt hebt. Niet de service en kwaliteit die ik van KPN verwacht.

Graag een gepaste reactie en oplossing.

Met vriendelijke groet,
Jens
Ook hier in madrid geen bereik....vond het al raar want in china had ik wel bereik..NL doet het wel toch?
Onbegrijpelijk dat je niet bereikbaar bent in het buitenland! Hoe snel gaat kpn dit oplossen. Schandalig!
Reputatie 2
Badge
Ik heb het probleem ook in Riga, Letland. Mijn vrouw heeft ook KPN en bijna dezelfde telefoon (Motorola) en geen probleem. Simkaarten gewisseld maar het is alleen bij mijn sim deze storing. Hopelijk wordt het snel gefixed!

Edit: de telefoon van mijn vrouw heeft nu ook geen verbinding meer...
Bergamo/Milaan ook geen bereik. Vanmiddag aangekomen, geen mobiel bereik op beide telefoons (zakelijk en Prive)...
Zakelijk gesprekken via “WhatsApp bellen” dan maar, als ik WiFi heb....
Reputatie 2
Badge
Hier in Riga werkt de roaming nu weer goed!
Il heb ook geen roaming in belgie hoe lang duurt dat nog dit is zeer klote
In Belgisch Limburg ook geen service. Hoe lang gaat dit duren?
bellen en gebeld worden is wel mogelijk vanuit Dénia, Spanje zolang ik alleen de GSM modus activeer. Ik kon het aanpassen in de netwerkinstellingen van mijn Samsung. Instellingen-> meer netwerken -> mobiele netwerken -> netwerkmodus -> alleen GSM.
Is toch makkelijk dat mijn gasten mij kunnen blijven bereiken...
Afgelopen dagen prima bereik gehad in Italië, maar sinds vandaag hebben zowel mijn vrouw (ook KPN) als ik opeens geen service (bereik) meer. Heb al geprobeerd zonder 4G en handmatig op andere providers geprobeerd in te stellen. Niks werkt. Iemand??
Ik ben sinds een week in schotland, maar sinds vandaag krijg in geen verbinding meer met geen enkel gsm netwerk (ook handmatig geprobeerd). Wat is er aan de hand?
Gr Marc
Beste ,

Ook hier op Maurtius problemen met het netwerk.
Bijzonder dat mijn reisgenoot ook KPN heeft en geen problemen ondervindt ??
Al heel wat uren verder en helaas nog steed geen service hier op Mallorca. Hoop dat er snel oplossingen komen, want dit is waardeloos..
Belgie ook geen verbinding te krijgen 😞
Nee vanaf Parijs geen internet gehad. 5 uur geprobeerd contact te krijgen zonder resultaat.
In ander toestel geprobeerd. Nadat. 4 providers geprobeerd. De simkaart wordt niet geaccepteerd
Sinds vanmiddag hebben mijn man en ik geen internet meer op onze telefoon (beide in bezit van KPN abonnement) en kunnen ook geen van beide bellen. Aan gezien we in het buitenland zitten is dat heel onhandig . Heel af ertoe is er wel een provider maar twee tellen later is het weer weg . Mensen in onze omgeving hebben wel gewoon internet . WiFi is geen probleem dat lukt goed. Alles geprobeerd ook updates uitgevoerd echt alles. Wat nu ??
Zelfde in Bielefeld, Duitsland. Geen service onafhankelijk of ik voor automatisch verbinden kies of handmatig zoek. Telekom, Vodafone, E Plus, gewoon “geen service”.
Trouwens een ruime week geleden hetzelfde in Frankfurt.
KPN, het moet me van het hart. Ik ben altijd heel tevreden geweest over jullie uptime en dienstverlening maar dit is wel echt een die een kras achterlaat.

We zijn inmiddels 12u (!) verder, 0 dekking gehad in die 12u en enige vorm van oplostijd en/of probleemindicatie en/of voortgang ontbreekt.

Dat kan, en moet, echt anders.
Sinds een paar dagen in Italie. Geen probleem met verbinding. 4g soms 3G. Vanmiddag in Florence ineens geen service. Kan dus ook niet bellen. Is er misschien een storing ?
Telefoon : iPhone 8, al uit en aangehad. Geen oplossing.
Wat kan ik nog meer doen
Groet Marga
Voor eenieder in het buitenland/roaming:

Als ik het goed lees heb je vanaf dit moment recht op compensatie. Duurt de storing namelijk meer dan 12u aaneengesloten dan heb je sinds 2017 recht op financiele compensatie.

https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/geld-terug-bij-netwerkstoringen
Ook hier in Italië aan het meer van Iseo geen bereik meer sinds vanmiddag. Heel vervelend, ik hoop dat dit nu snel verholpen wordt!
Ook vanuit Turkije Kayseri nog steeds geen roaming verbinding. Af en toe kan ik handmatig registreren via Turkcell, maar nog geen minuut later valt het weer weg. Het gaat mij niet om het internetten maar om het bellen. Wanneer kan ik weer bellen??🙄
Ik woon in België doordeweeks en heb normaal altijd ontvangst via kpn. Meestal verbonden met Base of Orange B. Nu ben ik net in België en ineens heb ik geen service. Heb telefoon al uitgezet, al meerdere malen op vliegtuigstand en al handmatig de aanbieder geprobeerd te veranderen, maar hij blijft geen service zeggen. Wat kan ik hieraan doen?

Alvast bedankt
Ondanks Minh beltegoed van meer dan 60 Euro, heb is momenteel in Housto, USA No Service..... Ik heb minder dan 6 maanden geleden voor her laatst gebeld. Hoe kan dit en meer belangrijk, hoe wordt dit opgelost?

Nico

Reageer