Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

• 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 29034 keer bekeken

Toon eerste bericht

320 reacties

Wij zijn in Italië en hebben nog steeds geen bereik met onze beiden KPN toestellen.
Dit duurt nu al vanaf de middag. Ik ben nu niet bereikbaar voor mijn klanten wat erg hinderlijk is. Graag spoedig actie. Laatste update is van 16.57. Zijn jullie nu nog bezig met acties?
Als we handmatig een andere provider selecteren dan hebben wij enkele seconden iets bereik en daar staat er weer geen service.
Nu bijna 6 uur geen netwerk en internet in buitenland (UK). Wanneer is dit eindelijk eens opgelost. En stroomstoring in een datacentre???? ik mag toch hopen dat KPN weet wat een UPS is en een SPOF?!? Lijkt mij dat toch niet het netwerk last mag hebben van een klein storinkje!!! Dit klinkt er amateuristisch!
KPN.... hoe lang nog?
Inmiddels een WiFi code gekocht op vakantiepark.
Om in ieder geval enigzinds bereikbaar te zijn.
Inmiddels 124 reacties van ‘klanten’ dat ze onbereikbaar zijn. Slechts één laatste update van KPN deze middag. Dit kan toch niet waar zijn. Storing ok, maar geen informatie!! Graag een update KPN. Erg lastig zaken doen vanuit het buitenland zonder bereik!
Het gebrek aan communicatie is schandalig te noemen. We zijn dik 4,5 uur verder van de laatste berichtgeving en 8 uur sinds de start ervan en iedereen in het buitenland moet maar hopen om ergens een hotspot te kunnen vinden om zou het schandalig summiere communicatie te zien.
Ik vraag mij ondertussen serieus af waarom ik beide toestellen bij KPN heb ondergebracht.
Ik heb totaal geen bereik met mijn kpn abonnement, tele2 en vodafone abonnementen van kennissen werken wel goed
Reputatie 7
Badge +24
Hallo! Excuses dat de storing zo lang duurt. Je kan op dit moment in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Reputatie 1
129 reacties verder en KPN laat nog niets van zich horen!!!!! Dat er een storing is dat kan gebeuren de beste gebeuren, echter het gaat erom hoe adequaat je de zaken daarna oppak. En hier laat KPN enorme steken vallen, echt ronduit slecht en zeker niet een multinational waardig!!!

Heel veel mensen hebben last van deze storing en zijn afhankelijk van WiFi in de buurt en jullie hebben niet eens het fatsoen om ons, jullie bestaansrecht, fatsoenlijk te informeren.

Dit is echt belachelijk KPN!

Overigens steek ik ook de hand in eigen boezem, het is mijn fout om als gezin alle abonnementen bij KPN onder te brengen. Dit is vanuit risico-spreiding niet slim geweest, toch maar een deel oversluiten naar Vodafone. Dan waren we wellicht deels bereikbaar.
Wanneer opgelost?
Vanmorgen vertrokken uit Dijon. Mijn vrouw en ik hebben beide KPN mobiel.
tot in Luxemburg geen probleem. internet en bellen in orde.
opeens bleef toestel netwerk zoeken,
Door Luxemburg, Belgie, Duitsland geen netwerk.
In Nl werkte opeens alles weer.
s' avonds even naar Duitsland gereden, alweer geen netwerk. toestel aan/uit gezet, handmatig providor gekozen, niets hielp.
Ik ben sinds zaterdag in Milaan en heb geen problemen gehad met het netwerk. Nu sinds vandaag heb ik opeens "geen service" en kan ik niet bellen / internetten etc. Ik heb een simkaart van een andere provider in mijn telefoon gedaan en dan vindt hij wel een netwerk.. Het lijkt mij dus dat het aan de simkaart ligt of aan het KPN netwerk oid... Wat kan ik doen??
Elke keer maar excuses maar een oplossing ho maar... hoe zit het met vergoeding van al die uren geen bereik?
Wij zijn in Italië en hebben nog steeds geen bereik met onze beiden KPN toestellen.
Dit duurt nu al vanaf de middag. Ik ben nu niet bereikbaar voor mijn klanten wat erg hinderlijk is. Graag spoedig actie. Laatste update is van 16.57. Zijn jullie nu nog bezig met acties?
Als we handmatig een andere provider selecteren dan hebben wij enkele seconden iets bereik en daar staat er weer geen service.
Dit heb ik precies ook! Ik bevind mij momenteel in Milaan en heb mijn telefoon ook hard nodig voor werk
Ik ben in Canterbury Engeland. Geen service sinds van middag!!! KPN AUB dit graag oplossen!
Ha,

Sinds vandaag heb ik plotseling geen netwerkverbinding meer in het buitenland (ik woon tijdelijk in Berlijn). Als ik mijn telefoon (iPhone 6S) op vliegtuigmodus zet en er vervolgens weer af haal, maakt hij heel even verbinding met Vodafone.de of o2 de, maar na ongeveer een minuut geeft hij weer 'geen service' aan. Heel vervelend. Ik heb het toestel al uit- en weer ingeschakeld en ook de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld. Ook gebruik ik de nieuwste software. Ik hoop dat jullie me snel kunnen helpen, in elk geval bedankt alvast.
KPN ik ben vanaf ongeveer 14:00 niet meer bereikbaar op mijn zakelijke nummer en ook niet op mijn prive nummer. Zit op Malta en begin het meer dan ergelijk te vinden!!!
Ben sinds vanmiddag geland in zuid Italië. Normaal gezien verwacht ik dat een roaming partner het van KPN overneemt. Helaas no service.

- telefoon uit-aan
- roaming uit-aan
- 4g uit
- automatisch of handmatig zoeken

Het maakt allemaal niks uit. Lastig communiceren op deze manier.... iemand nog ideeen?
Ook ik mag sinds vanmiddag in Duitsland genieten van 'No Service'. De informatie vanuit KPN vind ik persoonlijk zeker onder de maat. Mobiele telefonie is té belangrijk om zo schijnbaar laks mee om te springen. Zeker als het klanten in het buitenland betreft, voor wie de mobiele verbinding hun belangrijkste manier is om bereikbaar te zijn.

Er kan altijd iets mis gaan. Maar als het dan misgaat, wees dan overdadig duidelijk in het communiceren van het volgende:

1. Bevestiging van de storing: ja het is stuk, we zijn ermee bezig.
2. Wat is er stuk, wie heeft er last van, en wat zijn de symptomen?
3. Waarom is het stuk?
4. Wat is de eventuele workaround?
5. Wat is de huidige status?
6. Wanneer is het opgelost?
7. Post-mortem: een volledig en transparant bericht waarin stapsgewijs en gedetailleerd uiteengezet wordt wat er stuk is gegaan, hoe, waarom, wat er gedaan is om de dienstverlening te herstellen, en wat er eventueel geleerd is, en hoe die lessen naar praktijk vertaald worden. Transparantie schept vertrouwen.

Effectief zitten we nu al een paar uur vast op stap 5. Stap 6 is misschien nog niet te bepalen. Maar blijf dan voortdurend je klanten op de hoogte houden. Geen nieuws is slecht nieuws. Het geeft klanten het idee dat ze niet serieus genomen worden.

Overigens eens met @Joa. Mijn vriendin stond op het punt om van T-mobile naar KPN over te stappen, en dat plan is nu van de baan. Risico-spreiding. Zonder haar T-mobile verbinding had ik nu niet eens geweten wat de oorzaak van de issues was.
Ik ben op dit moment op Curacao en heb geen service. Moet ik mijn telefoon (iPhone 6S) anders instellen? Als ik wel service heb lukt het ook niet om te bellen. Mijn vriend heeft hetzelfde probleem, hij heeft een bundel aangeschaft maar daar hebben we nu dus niets aan.
Rare is, ik heb sinds de klok van 1400 uur problemen, mijn vrouw geen problemen, niet eens een seconde.
Wij zitten nu in Italië, en ik doe dit via de hotspot van mijn vrouw haar KPN. Verschil is, (iPhone) ik op 11.4 draai en zij op 11.3.
Zat dus vanmiddag het toestel alle kant op te vervloeken..zojuist sorry gezegd.
Des al niet te min..hoop ik op een soort van compensatie dit is echt onwijs slecht. Even..oké maar zolang? Nee.
Reputatie 4
Badge +1
Ik zit op Mallorca sinds vanmiddag ook geen data nog bellen (geworden) .De kpn app rond 19.00uur gebruikt om op storing te zoeken, locatie vrij gegeven, tot in omtrek 2 km GEEN storing bekent volgens de app. Aan me hoela. Kpn laat zich weer van zijn beste amateuristisch kant zien. Kpn wacht zeker weer op experts uit Korea of nog verder die de problemen komen oplossen, net zoals paar maanden geleden met de internet verbinding die constant wegviel door een firmware update van het kpn modem. Dat heeft toen WEKEN geduurd. En kpn maar melden we werken er hard aan.......slaap...slaap.slaap.
Helaas hier ook al de halve dag geen service. Erg lastig aangezien ik mijn mobiel als navigatie gebruik op vakantie☹️
Hier ook geen ontvangst in Duitsland, bedroevend hoe weinig kpn hierover communiceert
Hopelijk gaat het heel snel opgelost zijn zit met de vrachtwagen in Duitsland en niemand die me kan bereiken waardoor we ook vrachten mis lopen graag een beetje vaart erachter. Tis wel lekker rustig zo 😎
Een kennis van me zit in London en het automatisch verbinding maken met een netwerk werkt niet. Nu moet hij handmatig een netwerk instellen. Welke kan hij het beste gebruiken, hij heeft een KPN abbonement.

Reageer