Beantwoord

Problemen met roaming / service / netwerkverbinding in het buitenland [Opgelost]

  • 12 juni 2018
  • 320 reacties
  • 28540 keer bekeken

Reputatie 1
Wij zijn vandaag aangekomen in Turkije. We hebben beiden, mijn man en ik, geen service.
Wat kan het zijn?
icon

Beste antwoord door Erik_ 12 juni 2018, 16:36

Hallo allen! Ik heb jullie berichten samengevoegd. Ondanks dat jullie allemaal in een ander buitenland zitten is de oorzaak hetzelfde.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Laatste update 12-6-2018 21:21
Rond 13.30 is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook kan je in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
Bekijk origineel

320 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Hallo allen! Ik heb jullie berichten samengevoegd. Ondanks dat jullie allemaal in een ander buitenland zitten is de oorzaak hetzelfde.

Laatste update 13-6-2018 OPGELOST
Op 12 juni 2018 rond 13.30 uur is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook zijn hierdoor in het buitenland problemen ervaren met roaming (SMSen, internetten, bellen en gebeld worden en M2M diensten in het buitenland). Om 05:45 zijn herstelwerkzaamheden afgerond en sindsdien zijn alle diensten weer beschikbaar.

Laatste update 12-6-2018 21:21
Rond 13.30 is er een kortstondige stroomstoring geweest in een van onze datacenters. Daardoor heb je mogelijk verbindingsproblemen (internet en vaste telefonie) ervaren. Deze diensten zijn inmiddels weer beschikbaar. Ook kan je in het buitenland problemen ervaren met roaming (diensten M2M, SMS, Data, bellen en gebeld worden in het buitenland). Wij werken hard aan het verhelpen van de storing, maar dit kan mogelijk nog enkele uren in beslag nemen.

Zie ook: https://www.kpn.com/service/storingen.htm#/problemen-en-storingen
Hoe heb ik ooit het GSM-loze tijdperk overleefd? Misschien door vaste telefoons bij tankstations, in dorpjes en de praatpaal langs de weg te gebruiken?
Ik lach me rot om dat gezeur over een paar uurtjes KPN storing! Get a life
En ja, je betaalt voor service. Nou én? Zoveel service voor zo weinig geld en dan ff geen info. Tjonge jonge.


Beste Popsie,
Je reflecteert dit helemaal naar je eigen situatie. Heel mooi dat het jou niets kan deren, maar noem het geen gezeur en het gaat zeker niet om over een paar uurtjes. Als jij, zoals ik, een systeembeheerder bent, je hebt al een hele drukke werkdag achter de rug en je kleintje is jarig, maar jouw duizenden remote users/klanten zitten globaal verspreid en melden zich massaal bij je via email en chat vanuit cafeetjes en restaurantjes waar ze wifi hebben en allen schreeuwen en smeken om een oplostijd, wat er aan de hand is, hoe lang het gaat duren en om alternatieven en de info op KPN start ontbreekt of is zeer sumier en je moet je info van csp reporter bij elkaar sprokkelen, dan ben je als grote speler als KPN heel erg verkeerd bezig. Onze gebruikers kunnen kiezen en een groot aantal wil nu met spoed overstappen naar een andere carrier. Met het nodige extra werk wat daar weer bij komt kijken. Dus denk er niet te licht over. Scalple en AdeWilde zeiden het net al; het zijn enorme blunders op blunders die begaan worden. Zeer ernstige fouten, technische fouten, slecht geteste work arounds, communicatie blunders...
Reputatie 1
Ik ben geen IT-specialist en heb dus geen enkel verstand van alle termen welke hier genoemd worden. Ik weet ook niet of KPN iets eraan had kunnen doen, en kan dus ook niet beoordelen of ze nalatig zijn geweest.

Waar ik wel verstand van heb is commercie.
En de manier waarom KPN ons niet fatsoenlijk heeft geinformeerd, is echt totaal onacceptabel.

Het gaat hier niet om een kleine storing maar om een grote storing, welke een grote groep klanten heeft getroffen en ook nog eens de groep welke de mobiele telefonie vrij hard nodig heeft.
Enige interesse, acceptatie, oprechte excuses, en voorlichting is dan wel het minste wat wij mogen verwachten.
Met andere woorden een status-update elke 2 uur is niet meer dan normaal.

Het is normaal dat mensen klagen als er geen telefoonverbinding is, je zal maar iemand nodig hebben (een dokter, politie, brandweer, pechhulp) en dan geen bereik hebben.
Dus dat lijkt me nogal een issue.

Voor iedereen die het hier niet mee eens is, en aangeeft hoe zielig wij wel niet zijn omdat we niet konden bellen of internetten, hoe deden ze dat vroeger allemaal, wil ik maar 1 ding zeggen: “.Loop niet zo te klagen over ons. Als jij je nog lekker voelt bij het gevoel van 1990 dan hoor je ons toch ook niet klagen”.

Verder ben ik het eens met @Scalple
Reputatie 1
@Liroy
Voor een consultant heb je aardig wat noten op je zang, ben daarom ook best wel benieuwd naar je expertise.

Naar mijn mening ben je als beheerder in een dergelijke toko in staat problemen te herkennen en aan te pakken zonder expertise van buiten af. Tenzij er een derde partij iets nieuws heeft geimplementeerd natuurlijk, of wanneer je afhankelijk bent van teams waar je niet rechtstreeks mee kunt communiceren. (meestal het geval)

Het komt zeer zeker niet professioneel over. Die sukkels hebben wereldwijd KPN afgesloten gehad. Een Giga blunder waar de andere providers nog jaren lang hard om zullen lachen.

Niet bepaald in control dus. (iig niet in de keten)
Hoeveel managers werken er eigenlijk?? Te veel blijkbaar.

Daarnaast vind ik dat @A de Wilde gelijk heeft wat betreft de communicatie.
Dit is nml een los draadje op een kpn forum. Het nieuws had in koeienletters op de startpagina van kpn moeten staan. Beter was het om dit via de reguliere media de wereld in te schoppen.

Dus stop met bagatelliseren : Het is een ernstige fout wat nooit had mogen gebeuren.
Reputatie 5
Badge +2
nota gebruik wifi naar kpn..... kpn moet dit hotelnota wegens gebruik wifi betalen.

Dat is volstrekt onzin. Graag geen desinformatie verspreiden die andere klanten op enorme kosten kunnen jagen als ze bij een hotel zitten dat van die belachelijke prijzen hanteert voor WiFi. Het kan best zijn dat KPN *iets* gaat bieden uit coulance, maar echt niet dat je ff je bonnetjes kan gaan zitten declareren. 😉 Zou wat zijn, vraagt zo'n hotel €30 per uur en kan je met je €15 per maand abonnementje zeker ff €300 claimen omdat je 10 uur hebt zitten internetten? Zo werkt het niet. Er is geen 100% uptime garantie! (Ja bij sommige zakelijke contracten misschien, maar dat is anders.)

Ik vraag me ook af of mensen op vakantie zijn, damn. :P
Ja heel vervelend dat internet het niet doet, daar kan ik me alles bij voorstellen. Het zou mij ook even irriteren, zeker als het zo lang duurt.. Maar er wordt gezegd dat er aan gewerkt wordt, de webcare weet ook niet meer want KPN zelf is druk bezig met onderzoek en de oplossing. Als ze exact weten hoe en wat, dan krijgt iedereen het vanzelf te horen. 🙂 Als ze maar gaan gokken dan vinden mensen dat weer een belofte, dus slim dat ze geen toezeggingen doen terwijl het niet bekend is.

Je kan niet meer doen dan je daar bij neerleggen. Het gaat niet sneller als je je er druk om gaat zitten maken... Techniek gaat nu eenmaal wel eens iets bij mis. Shit happens. Als je zo super extreem afhankelijk bent van internet dan moet je natuurlijk eigenlijk zélf zorgen voor redundantie.


Trouwens, aardig wat opmerkingen hier over redundantie. De KPN datacentra zijn vast geheel en meerlagig redundant uitgevoerd. Maar soms, heel soms - want laten we wel zijn: KPN heeft bijna nooit storing!, gaat het wel eens mis. Er kan door een storing iets kapot gaan, er kunnen zaken in de war raken, bugs getriggered worden, noem het allemaal maar op. Bij technologie is dat nu eenmaal iets dat kan gebeuren. Kan je heel boos om worden, maar dat heeft geen functie... Als je dus een stukje techniek gebruikt dan moet je in gedachten houden dat, ondanks dat de knappe technici er alles aan doen om het te voorkomen, het heel soms nou eenmaal niet werkt en een oplossing niet altijd binnen een uurtje geboden kan worden.

Mijn advies: hou vol, hou geduld, relax: boos worden zorgt er niet voor dat het probleem sneller wordt opgelost. Ik weet zeker dat KPN er alles aan doet om het zo snel mogelijk online te krijgen.
Reputatie 5
Badge +2
@J0hnb
Dat is niet waar. Maar ik laat die discussie even voor wat het is, ik ga geen masterclass beheer geven hier. 😉 Het probleem is opgelost, dat is het belangrijkste!

@Flip25
Ik heb het gelukkig altijd druk als IT Consultant! Zat werk te vinden op het moment en als je de bedrijven mag geloven m.b.t. zogenaamde tekorten dan blijft dat nog wel even zo. Maar bedankt voor je interesse! :)

Oh, de informatievoorziening had inderdaad beter gekund! Daar heb je mij ook niets over horen zeggen en daarom heb ik zelf ook geprobeerd om mensen hier te voorzien van informatie die ik tot mijn beschikking had en zo te zien hebben een aantal mensen daar iets aan gehad, dus ik ben tevreden. :)
Het enige waar ik op gereageerd heb in mijn post is de volstrekte onzin dat KPN "vaak storing" zou hebben en de opmerkingen dat dit "altijd te voorkomen is". Dat is gewoonweg niet waar. Maar goed, de beste stuurlui staan altijd aan wal - dat hou je altijd. Er is altijd wel iemand die het beter weet en het hoogstpersoonlijk "wel ff opgelost had" waar meerdere technici meerdere uren nodig hebben om het weer op de rails te krijgen. Zulke super technici zijn vaak alleen niet te vinden als je ze dan wilt inhuren, omdat het gewoon ook niet bestaat; they won't put their money where their mouth is. :P

Overigens is er op de site van KPN wel degelijk informatie geplaatst. Het was alleen niet de informatie die mensen wilden horen op dat moment. Men vindt "we zijn hard aan het werk om de storing op te lossen" niet leuk, want ze willen horen "de storing is opgelost". Als men niet 100% zeker weet wanneer het weer online komt, dan kan je daar geen zinnige uitspraak over doen. Wat wil je dan? Dat ze gaan liegen en je beloven dat het met een uur weer online is terwijl het nog 5 uur gaat duren? 😉 Dan worden mensen alleen bozer, dus zwijgen over tijdvakken is dan beter. Maar dat is ook weer niet goed. Conclusie: KPN, noch elk ander bedrijf dan ook, zal het wat dat betreft nooit goed kunnen doen. De een is boos als ze X doen, de ander wordt boos als ze Y doen; en weer een ander wordt boos wat ze ook doen.

Maar op het forum had inderdaad wel iets regelmatiger een update gegeven mogen worden, zelfs als er nog geen uitzicht was op de tijd was een berichtje tussendoor dat ze er nog mee bezig waren natuurlijk wel handig geweest. Helemaal mee eens en ik weet zeker dat de medewerkers van KPN die feedback oppikken en onthouden voor in de toekomst. 🙂 Gezien zo'n grote storing zich zeer zelden voordoet is het te hopen dat ze het dan niet vergeten. :P

@A de Wilde
Als die opmerking aan mij gericht was, dan heb je ten eerste niet goed gelezen en vind ik die opmerking nogal een zwaktebod. 😉 Afijn, boeie.


Ik ben blij om te horen dat het intussen inderdaad voor iedereen is opgelost zoals ik had gemeld. Gefeliciteerd en veel internet/bel plezier allemaal! 🙂
Reputatie 5
Badge +2
@Scalple
Ik heb helemaal niet veel noten op mijn zang. 😛 Maar het is wel duidelijk dat mensen het volgens mij maar moeilijk kunnen verkroppen dat iemand een andere mening is toegedaan en wat meer begrip heeft dat vervelende situaties nu eenmaal wel eens kunnen ontstaan ondanks je hoge inspanningen. 😉 Je moet negatief zijn en meespringen op de "alles is ***" bandwagon, anders ben je de vijand - zo blijkt. Over professionaliteit gesproken. 🙂 Ik vind het een beetje hypocriet dat iedereen hier net doen alsof ze onfeilbaar zijn en zoiets hen nooit zou overkomen, dat ze nooit in een overmacht situatie terecht zijn gekomen en/of denken dat nooit (meer) te komen in de toekomst. Volstrekt onzin. Overmacht kan de beste overkomen en in alle werksectoren. Soms gebeuren er dingen die je niet had verwacht ondanks je enorme inspanningen om het te voorkomen. Maar enkel dat benoemen wekt duidelijk de toorn op van velen die dat ofwel niet willen horen of gewoon niet willen begrijpen wat ik bedoel, het is duidelijk een mening die je niet mag hebben; en dan komen zelfs rare argumenten en aanvallen naar boven omdat er op de inhoud kennelijk weinig valt af te dingen. :P

KPN is ook prima in staat om het probleem te herkennen en aan te pakken. Je hebt mij ook niet horen zeggen dat er externe experts nodig zijn. Ik heb enkel gezegd dat er mensen rondlopen die haast beweren dat ze het in hun eentje met 5 minuutjes hadden opgelost. Dat soort mensen zie je altijd als er ergens een storing is. Maar als het puntje bij paaltje komt dan valt dat in de praktijk toch behoorlijk tegen en blijkt dat ook zij dat niet kunnen. Niets meer, niets minder. :)

En nee, andere providers gaan hier niet nog jarenlang om lachen... Die snappen het namelijk wél dat dit kan gebeuren en hebben zelf ook wel eens in dat schuitje gezeten. Alle providers hebben wel eens storingen, de ene keer kort en de andere keer lang. Kijk naar Vodafone die dagenlang achter elkaar uberhaupt geen connecties had een paar jaar geleden. Kijk naar Ziggo die korte tijd geleden meer dan 3x in een week bijna de hele dag geen DNS verkeer kon verwerken; hetgeen bij Ziggo trouwens wél kwam door nalatigheid en een slecht ingerichte stack. Ik vind het dan ook amusant om te lezen dat sommige mensen denken dat als ze overstappen dat dit dan een probleem oplost. Vandaag is het KPN, over een maand is het misschien Vodafone of T-Mobile. Als je werkelijk denkt dat een andere provider nooit storingen gaat hebben of heeft gehad, dan vind ik dat nogal naïef. Dus nee hoor... Die gaan niet lachen, en bij welke provider je ook zit: als je altijd internet wilt hebben dan zul je zélf voor redundantie moeten zorgen door een simkaart van een 2e provider erbij te nemen voor noodgevallen. Altijd. Bij welke provider je ook zit.

Die andere providers zullen waarschijnlijk hetzelfde denken als ik trouwens: dit kan gebeuren. Jammer voor KPN dat het hen nu dit keer overkomt, maar die providers weten dondersgoed dat zij het morgen zelf kunnen zijn. Die gaan dus ook geen grote mond opzetten of wat dan ook en al helemaal niet lachen. Sterker nog, vaak bieden ze elkaar hulp aan om de bereikbaarheid te vergroten en storingen sneller op te kunnen pakken als het een heel groot probleem is. In het verleden hebben providers elkaar meerdere malen uit de brand geholpen. En dit was een woordgrapje, want KPN heeft Vodafone destijds bijvoorbeeld geholpen toen hun datacenter in de fik was gevlogen. KPN heeft toen een deel van het klantenbestand van Vodafone toegang gegeven tot hun systemen én werden toegelaten op het KPN-netwerk, zodat die mensen weer konden bellen/internetten (in het buitenland). 🙂 Heel netjes. De providers gaan elkaar niet uitlachen en hebben in dat geval zelfs het klantbelang voorop gesteld. Denk je werkelijk dat dat zou gebeuren als ze geen begrip hebben voor die situaties? Kom op zeg. ;)

KPN is overigens prima in control geweest en heeft de situatie naar behoren opgelost. (Even puur over de storing zelf gesproken dan.) Dat het lang heeft geduurd: tja, niet alle problemen zijn met een klikje op te lossen - even opnieuw opstarten is echt niet altijd de oplossing, al lijkt dat wel te zijn wat een aantal mensen hier denkt. Gewoon even op reset drukken en magisch gaat het allemaal weer werken. Met zulke zeer geavanceerde apparatuur gaat dat lang niet altijd en er komen verschrikkelijk veel factoren en belangen bij kijken. Het aantal managers is ook niet van belang. Weet je... Eigenlijk zou het leuk zijn als KPN eens een rondleiding geeft door het SC of een filmpje publiceert van wat er allemaal komt kijken bij zo'n grote storing en wat die technici allemaal aan het doen zijn op dat moment. Dan snapt men misschien beter wat ik bedoel en waarom ik de mening ben toegedaan dat dit geen blunder is maar een zeer onfortuinlijke situatie die helaas iedereen kan overkomen.

Dat de communicatie te wensen over laat: daar heb je mij enkel beamend horen antwoorden en dat heb ik niet tegengesproken.

Ten slotte bagetalliseer ik helemaal niets. Ik word er ook een beetje moe van dat tien keer te moeten herhalen en mensen woorden uit hun context trekken om me zo tóch proberen aan te vallen omdat er geen inhoudelijke tegenargumenten blijken te zijn... Dus ik zeg het nog een keer, en voor iedereen die dan alsnog mijn woorden willen verdraaien of ze expres uit hun verband willen trekken: die negeer ik lekker. Zodoende: Ja, deze storing was heel vervelend. Ja het was zeer ernstig dat het zo lang heeft geduurd en hopelijk hebben ze ervan geleerd. Ja, de communicatie was slecht. Nee, dit was niet zomaar op te lossen. Nee, andere providers zijn niet vrijgesteld van soortgelijke problemen. Nee, dit is geen unieke situatie en het is gewoon pure overmacht dat iedereen kan overkomen. Dat maakt het niet leuker. Het maakt het niet beter, maar het is wel een veel accuratere weergave van de realiteit dan "dit had altijd voorkomen kunnen worden en binnen 5 minuten opgelost kunnen worden".
Doe daar verder mee wat je wilt, maar ik denk dat velen eigenlijk best begrijpen dat ik een punt heb doch dat gewoon niet willen toegeven; wellicht uit emotie omdat ze nog een beetje boos zijn over de lange storing.


Val me aan hoe je wilt of zeik me af hoe je wilt, het is mij om het even en ik lig er niet wakker van. :)
Dit is mijn mening. Als die je niet aanstaat: soit, dat kan! We mogen het met elkaar oneens zijn. Dat zal dan. Maar ik ga mijn mening niet bijstellen omdat mensen boos worden dat ik een andere kijk heb op deze situatie. 🙂 Ondanks dat ik jullie mening onterecht vind (mogelijk door weinig begrip van de complexte technologie) en het niet getuigt van veel empathie, heb ik wel respect voor jullie mening op dat punt. Het enige dat ik doe is tegenspraak bieden aan de mensen die net doen alsof dit een simpele "reboot en done!" storing was. ;)
En nogmaals: met betrekking tot de communicatie zijn we het unaniem eens! Die had beter gemoeten. Absoluut!! :)


Ik zal het hier verder bij laten. Jullie gaan mij niet overtuigen, ik ga jullie niet overtuigen.
We'll have to agree to disagree en dat is dan dat. :)

De storing is opgelost. Klaar.
Veel succes gewenst en ik hoop dat jullie een leuke compensatie krijgen van KPN voor deze storing.
En toch nog een keer de tip: bij welke provider je ook zit, als je **afhankelijk** bent van internet/bellen: zorg dan altijd voor een backupsim van een andere provider.



Groetjes en een fijne dag toegewenst! 🙂
Sommige reacties zijn echt dom en niet over nagedacht!! Voor vele is hun mobiel naast telefoon ook hun navigatie systeem, portomonee en werk. Over 2 jaar voor bijna iedereen geldt betalen met mobiel. ING is nu al aan het testen met dit systeem. Dus geen ING pas meer maar alles mobiel. En dan is zo'n storing als gister onaanvaardbaar. Voor mij was het gister einde verhaal navigatie, maar een zwaar verouderd route kaartje in de huur auto kon mij uit de bergen halen van Cran canaria. Dus voordat je domme reacties geeft lees je eerst in waarvoor mensen hun mobiel voor gebruiken!!!!
Trouwens sinds vanochtend weer up en running.
Reputatie 4
Badge +1
Een kennis van me zit in London en het automatisch verbinding maken met een netwerk werkt niet. Nu moet hij handmatig een netwerk instellen. Welke kan hij het beste gebruiken, hij heeft een KPN abbonement.
Spaar de moeite het werkt niet ook niet handmatig. Je bent overgelaten aan kpn willekeur
Heb hier ook al van alles geprobeerd handmatig geen succes. Aangemeld... En vervolgens niet aangemeld op netwerk
Reputatie 4
Badge +1
Beste kpn klanten ,zoals u gemerkt heeft hadden wij een kleine storing ,hierdoor was u mogelijk ruim 15 uur niet mobiel bereikbaar nog kon u zelf bellen of andere diensten van kpn mobiel gebruiken, ook alle andere providers die via ons prima netwerk hun diensten aanbieden waren hierdoor getroffen, u was dus niet alleen?. Daar wij u als klant niet persoonlijk op de hoogte houden via een bericht of welke andere manier dan ook ,adviseren wij u om, zelf het initiatief te nemen om naar deze site te zoeken en te ondervinden wat er precies aan de hand was, met uw kpn simcard.
Verder wensen wij u een prettige voortzetting van uw verblijf in het buitenland.
Want KPN heeft geleerd uit het verleden, nl. blijven (ver)zwijgen geen/of minimaal als mogelijk ruchtbaarheid er aan geven. En zo weinig informatie als mogelijk geven.
HARTELIJK DANK VOOR HET AFNEMEN VAN ONZE DIENSTEN.
Probleem was na een uur opgelost, alleen viel toen het internet in het hotel uit.
Reputatie 1
@Popsie het zegt meer over jou dan over ons. Blijkbaar ben je niet in staat om berichten begrijpend te lezen. Schadevergoeding...????

Vroeger zeurden we ook over heel veel zaken niet, misschien waren die toen geen issue, wil niet zeggen dat ze nu ook issue zijn. Sterker nog over 20 jaar zullen mijn kinderen een issue hebben met zaken waar ik me nu niet druk over maak, waarom, omdat ze andere prioriteiten hebben en andere gebruiken. Ik ben nu net 31 jaar, Geen idee hoe oud jij bent maar blijkbaar oud genoeg om het vroeger anders op te lossen ?.

En nu ga ik heerlijk verder, en ja met mijn iPhone.

Goedenavond!
Zo, opgelost weer. Kan gebeuren KPN. Er zijn ergere dingen in de wereld! Heeft mijn vakantie echt niet verknoeid hoor!?
Reputatie 1
[quote=Liroy]@Scalple
Pfff... Nadienadienada... Hmm... Blablabla... Ah
"Ja het was zeer ernstig dat het zo lang heeft geduurd en hopelijk hebben ze ervan geleerd. Ja, de communicatie was slecht" ./quote]

Zie je wel... Het kan veel korter! Minder noten!!

Zeer ernstig... Niet goed voorbereid op calamiteiten... Keten beheer niet in control.
Wij zijn in Italië en hebben nog steeds geen bereik met onze beiden KPN toestellen.
Dit duurt nu al vanaf de middag. Ik ben nu niet bereikbaar voor mijn klanten wat erg hinderlijk is. Graag spoedig actie. Laatste update is van 16.57. Zijn jullie nu nog bezig met acties?
Als we handmatig een andere provider selecteren dan hebben wij enkele seconden iets bereik en daar staat er weer geen service.
Foei foei.
Ik begrijp dat sommige storingen langere oplostijden hebben. Ik begrijp dat onderzoek tijd nodig heeft. Wat ik niet begrijp is dat kpn nu blijkbaar nog zo'n verwrongen beeld van zijn klanten heeft dat men denkt met hun boodschap weg te komen. Ik zie vanuit kpn de afgelopen uren steeds dezelfde reactie. Hebben jullie zo'n lage dunk van het intellect van je klanten ?
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb de verschillende topics samengevoegd. Zie het bericht van Erik over de storing. Zodra ik een update heb voor jullie laat ik het weten!
Zelfde probleem, dus even wifi opgezocht en gechat met KPN. Heel vriendelijk behandeld.
Als ik dan dit forum zie (afgezien van de zakelijke en andere urgente klanten) denk ik: zijn jullie echt op vakantie? 20 jaar geleden zaten we nog naar de Wereldomroep te luisteren voor urgente oproepen en echt waar: heel vroeger deden de rooksignalen het ook niet als het regende
Reputatie 7
Badge +30
Volgensmij staat de onderbreking bij BIT hier helemaal los van
Zo, opgelost weer. Kan gebeuren KPN. Er zijn ergere dingen in de wereld! Heeft mijn vakantie echt niet verknoeid hoor!?

Nou voor sommige is de vakantie echt verpest als ik de berichten mag geloven, Ik begrijp niet hoe wij dat ooit overleeft hebben , Zonder Mobieltje op vakantie !!
Dan moet je ook nog echt tegen mensen praten ook nog...
Vreselijk! #SarcasmOff
Ik heb ernstige problemen ondervonden als gevolg van de storing.!
Ik verwach minstens excuses van KPN en vergoeding voor minimaal een hele dag geen gebruik te hebben kunnen maken van voor mijn echt essentiële informatie!
Zonder goed weerbericht is het onmogelijk te varen in de Lofoten Noorwegen!
Dus een ‘gevaarlijke’ storing!
Geen excuses!
En geen tegemoetkoming in de gemaakte kosten?
Hoeveel krediet verwacht KPN van mij?
Reputatie 4
Badge +1
Gohh. Jij hebt het als it consultant vast heel druk nu zo te zien

Ik zal tegenover jouw verhaal 1 zinnetje plaatsen:

Mensen vergeven een leverancier (terecht) een storing maar vergeven niet een gebrek aan informatie of desinteresse in de behoeftes van de klant.


Tsja ,zo haal je de (ex) kpn medewerkers er snel tussen uit .
Die zijn niet opgeleid om vanuit de klant te denken, en proberen door te overbluffen, je stil te krijgen.
Reputatie 4
Badge +1
@liroy
Maar op het forum had inderdaad wel iets regelmatiger een update gegeven mogen worden, zelfs als er nog geen uitzicht was op de tijd was een berichtje tussendoor dat ze er nog mee bezig waren natuurlijk wel handig geweest. Helemaal mee eens en ik weet zeker dat de medewerkers van KPN die feedback oppikken en onthouden voor in de toekomst. ? Gezien zo'n grote storing zich zeer zelden voordoet is het te hopen dat ze het dan niet vergeten.

Hier zit nu juist het hele eieren eten, een paar maanden geleden is er (zoals ik eerder aangaf) ook een (landelijke storing) geweest na een firmware update van het kpn modem v10. Heeft toen maanden geduurd, en ook toen geen tot slechte info. Beschamende smoezen waarom geen ruchtbaarheid gegeven werden, kpn woordvoerder op tv liegt ronduit dat het probleem is opgelost. KPN kwam met "de oplossing" nadat Google met een gedeeltelijke oplossing kwam. En klant moest zelf ondervinden dat hun mobieledata bundel opeens op was omdat ze thuis geen internet verbinding hadden.etc.
Er was een ZEER SLECHTE communicatie, en nu is het precies hetzelfde, en ook nog een zelfde moderator in een bericht tegen gekomen die toen ook wel eens online was.
ZE HEBBRN DUS NIKS NADA NULKOMMANUL GELEERD VAN HUN BLUNDERS UIT HET PRILLE VERLEDEN.
Reputatie 4
Badge +1
En ook nu nog in start bericht geen enkele mededeling.dat het (gedeeltelijk) weer werkt.

Geweldig kpn.
Reputatie 4
Badge +1
Aangezien kpn nu al zijn tweede grote storing binnen iets meer dan zes maanden had., en de informatie/ communicatie beneden ieder peil was/is hun arrogantie naar de klanten toe beschamend blíjft .zal kpn NOOIT het voordeel van de twijfel krijgen, bedrijven die zo een relatie willen opbouwen zullen altijd in de steek worden gelaten zodra er een passend alternatief opduikt..Het gaat er niet om of kpn het had kunnen voorkomen ,of sneller had kunnen oplossen kpn verdomd het om transparant en openlijk de klant te informeren.
Dit is geen incident, maar een structureel probleem bij kpn...
Sinds ik in Spanje ben heb ik diverse malen (ook na de storing)een bericht gekregen; u bevind zich in Spanje........etc..maar niet wij hadden een storing, mocht u via een betaalde hotspot communiceren kunt u deze uitzetten......etc excuses!!!!!

Maar mensen die niet op persoonlijke klantgerichtheid opgeleid/begeleid woren zullen het nooit begrijpen.
En stom verbaasd of geërgerd reageren als klanten om opheldering vragen.
Verder boeien 😉

Reageer