Beantwoord

PTT-kast op eigen grond verwijderen

  • 2 August 2019
  • 20 reacties
  • 845 keer bekeken

We hebben een oude ptt kast in onze voortuin staan die hoogstwaarschijnlijk niet meer gebruikt wordt.(er wordt in ieder geval geen onderhoud op gepleegd)

graag zouden we zien dat als dat zo is, deze wordt verwijderd.

Ben ik hier op de juiste plek, om deze vraag te stellen?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 2 August 2019, 16:45

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Goed dat je het hier eerst vraagt.

Voor je het weet zit straks de hele buurt zonder internet.

Heb je jouw profiel al gevuld?
Goed dat je het hier eerst vraagt.

Voor je het weet zit straks de hele buurt zonder internet.

Heb je jouw profiel al gevuld?


Hoi Noordzee,

inmiddels gevuld! Thnx!
Reputatie 7
Badge +28
Prima,

Ik verwacht in de loop van het weekend hier een moderator. Die kan het voor jou gaan uitzoeken.
Het is vakantie, dus het antwoord kan enige tijd duren....
Reputatie 7
Badge +22
Beste @Ray87

Noordzee heeft je al goed geholpen, alleen heb ik nog een vraag:

Zou je hier een foto willen plaatsen van die PTT kast?
@Dennis Schreve

Reputatie 7
Badge +20
Ha @Ray87 Je bent zeker op de juiste plek met je vraag. Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, die zal bekijken of het onze kast is en wat er mee kan gebeuren!
Ha @Ray87 Je bent zeker op de juiste plek met je vraag. Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, die zal bekijken of het onze kast is en wat er mee kan gebeuren!

@Bart_ Bedankt voor de snelle reactie! Neem aan dat er met mij contact op word genomen, of gaat het via dit forum?
Reputatie 7
Badge +20
Graag gedaan @Ray87 Er zal -daar ga ik tenminste vanuit- contact met jou worden opgenomen, of er komt namens ons gewoon iemand kijken. Meestal gaat binnen enkele dagen, al durf ik je daar geen garantie over te geven.
Reputatie 7
Badge +22
Ha @Ray87 Je bent zeker op de juiste plek met je vraag. Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, die zal bekijken of het onze kast is en wat er mee kan gebeuren!
@Bart_ ik wist niet (als de kast van jullie is) dat jullie een samenwerking hadden met Philips, die staat op de kast:


😂🤣
Reputatie 7
Badge +9
@Ray87 @Dennis Schreve A2000 plaatste indertijd ook deze kasten. Die zou dan nu in gebruik zijn bij Ziggo. Tenminste, als Ray in voormalig A2000-gebied woont.

Piet.
@P.J.M. van der Vooren bedankt voor je reactie, ik woon wel in een gebied waar ziggo aangeboden wordt. Als ik het goed begrijp is het dus verstandig om ook met hen contact op te nemen?
Het verbaasd me wel dat een kast als deze op eigen grond staat. Is dit een voormalig huurhuis is er ooit grond bij gekocht?
@Galdor68 Bedankt voor je reactie. De kast staat tegen de muur van de garage, die grenst aan de aanbouw. We wonen sinds een jaar in deze woning maar het kavel is al sinds 1974 zo ingericht. Ik weet niet of de kast gelijktijdig of later is geplaatst.
Het stukje gras op de foto is eigen gazon geen gemeente grond. Los nog van wie deze specifieke kast is zeker voor kasten die onderhoud nodig hebben komt de keuze voor particulier terrein mij vreemd over vandaar mijn vraag/opmerking.

Ik zie hier op het forum steeds meer verzoeken tot verplaatsing waarbij ik elke keer tot dezelfde conclussie kom. Namelijk was die plek ooit openbaar of van een woningbouw corporatie. Kadastraal op particuliere grond is in meerdere opzichten vreemd. Dan zou de beheerder van die kast de eigenaar van de grond vrucht gebruik moeten vragen. En iedere keer bij onderhoud toestemming tot betreden van het perceel nodig hebben.
Reputatie 7
Badge +9
@Ray87 A2000 was als kabelexploitant werkzaam in Amsterdam en omgeving, en werd later overgenomen door UPC. Als je in dit gebied woont kan het inderdaad geen kwaad om ook contact op te nemen met Ziggo. Woon je daarbuiten, dan zou ik eerst het contact met KPN even afwachten.

Piet.
Ik ken de rest van de situatie niet, anders dan het stukje wat ik zie op de foto.
Deze kasten gaan op den duur allemaal overbodig worden als er glasvezel aangelegd wordt, omdat er nu een goede coax infrastructuur is daar kan dat wel even duren, de remmende voorsprong dus.

Maar ik neem de aanblik van allerlei infrastructuur (op openbaar of eigen terrein) graag voor lief in ruil voor de luxe die we hebben heden ten dage.
Dus in dit geval een stukje schutting, of een plant er naast (niet er voor 🙂 ) oid.

In sommige gebieden staan er elektriciteits verdeelkasten echt midden in een voortuin van (ong) 4 x 4 m .
Da's echt geen gezicht en niet zo maar te verplaatsen.
Reputatie 7
Badge +22
Ha @Ray87 Je bent zeker op de juiste plek met je vraag. Ik heb je gegevens doorgegeven aan een achterliggende afdeling, die zal bekijken of het onze kast is en wat er mee kan gebeuren!
@Bart_ is het probleem nu opgelost? Omdat ik zie dat jou berichtje op "antwoord" staat. 🤔 Is het de kast van KPN?
Reputatie 7
Badge +20
Dat weet ik niet 100% zeker, @Dennis Schreve Het is opgelost in de zin dat ik dit soort zaken doorspeel naar een achterliggende afdeling. Zij kunnen zien of het een kast van ons is en nemen het verder over. Ik krijg daar geen precieze updates over. Ik kan zien dat men ermee bezig. De vraag is beantwoord in de zin dat we het laten uitzoeken en dat de topic starter nog een terugkoppeling zal krijgen.
Reputatie 7
Badge +22
Dat weet ik niet 100% zeker, @Dennis Schreve Het is opgelost in de zin dat ik dit soort zaken doorspeel naar een achterliggende afdeling. Zij kunnen zien of het een kast van ons is en nemen het verder over. Ik krijg daar geen precieze updates over. Ik kan zien dat men ermee bezig. De vraag is beantwoord in de zin dat we het laten uitzoeken en dat de topic starter nog een terugkoppeling zal krijgen.
Bedankt @Bart_ voor de terugkoppeling, dan wachten we de uitslag van @Ray87 wel af. 😉
@all bedankt voor de reacties, ik ben de reactie van kpn af aan het wachten. Ik houd jullie op de hoogte!

Reageer