Vraag

reverse DNS namen werken niet meer sinds 7-11-2019

  • 10 November 2019
  • 4 reacties
  • 178 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Vanwege nogal strikte regels bij onder andere microsoft mail heb ik mijn thuis-mailserver moeten instellen op de reverse DNS naam `ip[hex ip adres].speed.planet.nl`. Sinds 7 november 2019 om 16:01:09 ontvang ik geen email meer en ik heb via een extern mailaccount mogen ontdekken dat de aan mijn ip adres verbonden reverse DNS naam niet meer gevonden kan worden.

Het is mij onduidelijk waarom de DNS server van KPN gecorrumpeerd is, maar het zou fijn zijn wanneer dit zo snel mogelijk ongedaan wordt gemaakt. Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer de reverse DNS naar mijn eigen domeinnaam zou wijzen, maar ik veronderstel dat dit niet binnen de policy van KPN past.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7

Je bent helaas absoluut niet de eerste die hier melding van maakt.

Zie bijvoorbeeld dit topic en dit topic.

Wellicht wordt het tijd dat KPN de verschillende topics eens gaat samenvoegen en actie gaat ondernemen.

Zelf wacht ik met mijn adsl-surfen.hetnet.nl aansluiting al jaren op een goed werkende reverse DNS.

 

Het mooiste zou natuurlijk zijn wanneer de reverse DNS naar mijn eigen domeinnaam zou wijzen, maar ik veronderstel dat dit niet binnen de policy van KPN past.

Bij XS4ALL kan de reverse DNS door de abonnee zelf ingesteld worden en het zou heel mooi zijn als, in het kader van de integratie van XS4ALL met KPN, deze functionaliteit door KPN geadopteerd gaat worden.

Reputatie 4
Badge +1

Bedankt,

 

Toen ik begon met tikken kreeg ik wel wat suggesties over reeds bestaande onderwerpen, maar die bleken allemaal al jaren oud te zijn. Bij mij heeft het jarenlang gewerkt met de reverse DNS naam, sinds de vorige keer dat KPN met de email aan het klungelen was en het bericht rondstuurde dat de mail.kpnmail.nl relay uitgezet zou gaan worden. Ik vraag me af en toe wel eens af of ze hun eigen product wel begrijpen.

 

 

Reputatie 2

Ik vraag me af en toe wel eens af of ze hun eigen product wel begrijpen.

 

Het gaat er bij KPN Werkplek niet veel beter aan toe kan ik je vertellen.. dus dat gepruts ben ik wel van ze gewend. Dingen testen lijkt niet echt een ding bij KPN te zijn.

 

Ik heb zelf hier telefonisch ook een klacht over ingedient, zou je aanraden om dat ook gewoon te doen. Heb niet het idee dat het forum heel serieus gebruikt wordt, ondanks dat ze dat wel beweren. Met direct contact bereik je waarschijnlijk meer (helemaal als meer mensen het gaan doen).

Reputatie 4
Badge +1

Mijn ervaring is juist dat op het forum de mensen zitten die je eigenlijk aan de telefoon zou willen maar niet krijgt.

 

Maar goed, ik kan na het MX record voor mijn domein gewijzigd te hebben voorlopig in ieder geval weer mail ontvangen, alleen niet van mensen die op office-365 zitten en wellicht nog wat anderen.