Beantwoord

Samsung Galaxy S10 voor € 1,00 via pop-up NIET van KPN

  • 7 juli 2019
  • 4 reacties
  • 315 keer bekeken

Ineens krijg ik een aanbieding op mijn schermpje van KPN. Verjaardagscadeau KPN: Samsung Galaxy S10 voor 1,00. Met het beantwoorden van enkele simpele, klantgerichte vragen kom je uit bij een betaling via creditcard voor € 1,00. Ongelofelijk. Schermfoto’s doe ik hierbij. Heeft iemand ervaring?



Admin: titel van je bericht aangevuld voor de zekerheid
icon

Beste antwoord door wjb 7 juli 2019, 10:53

NIET op in gaan, dit is phishing!!!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
NIET op in gaan, dit is phishing!!!
Reputatie 7
Badge +28
Ha @Van Nipscheuten, welkom! Heel vervelend dit. Voor jou en voor KPN. Dit is namelijk, zoals wjb zegt, ábsoluut niet van ons, maar phishing. Het is dan ook niet te adviseren om je creditcard gegevens in te voeren. Mocht je dit toch gedaan hebben, neem dan z.s.m. contact op met jouw creditcard maatschappij. En houdt in je achterhoofd: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het vaak ook!
Reputatie 7
Badge +18
Ha @Van Nipscheuten, welkom! Heel vervelend dit. Voor jou en voor KPN. Dit is namelijk, zoals wjb zegt, ábsoluut niet van ons, maar phishing. Het is dan ook niet te adviseren om je creditcard gegevens in te voeren. Mocht je dit toch gedaan hebben, neem dan z.s.m. contact op met jouw creditcard maatschappij. En houdt in je achterhoofd: als het te mooi lijkt om waar te zijn, is dat het vaak ook!
@Marcia_ kunnen jullie als KPN hier geen stappen voor ondernemen? Omdat ze jullie copyright gebruiken? (KPN Logo) En dat ze op deze manier jullie bedrijf schaden?
Reputatie 7
Badge +28
Even stukje informatie vanuit KPN Abuse:

Helaas kan KPN weinig aan dit misbruik doen. De pop-ups worden geserveerd vanaf een groot aantal (malafide) websites. Daarnaast reageren de verantwoordelijke partijen vaak niet of onvoldoende op onze verzoeken om de websites down te halen.

Om de ontvangst van deze pop-ups te stoppen adviseren we de geschiedenis/cache van de browser te wissen. De melding zal zich daarna over het algemeen niet meer voordoen.

Omdat wij het probleem graag beter in kaart willen brengen mag je ons uiteraard een mail sturen op ons e-mailadres abuse@kpn.com . Daarbij is het belangrijk dat je ons laat weten op welke dienst/site je de pop-up hebt ontvangen en wat het exacte/volledige internetadres van de pop-up is.

Reageer