Beantwoord

Sim kaart bezorging

  • 15 September 2019
  • 6 reacties
  • 574 keer bekeken

Is het normaal dat een nieuwe simkaart op zondag wordt bezorgd en dat dan en paspoort en bankpas gekopieerd moeten worden. Is het ook normaal dat dan € 0,01 gepinned moet worden. En dat alles op zondag, riekt naar oplichting of vergis ik me. Frank
icon

Beste antwoord door Noordzee 15 September 2019, 17:34

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Of het normaal ls: Daar zijn de meningen over verdeeld. Persoonlijk vind ik bezorging op zondag overigens niet normaal.

Maar bij bestellingen via de website van KPN wordt vermeld dat de bezorging de volgende dag is en dat is dan ook op zondag.

De andere door jou genoemde zaken zijn conform de procedure. Wat betreft de kopie van jouw persoonlijk ID en Bankpas. Wettelijk gezien mag je bepaalde onderdelen op de kopie onherkenbaar maken, dat is zelfs aan te raden.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @dichter. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat Noordzee al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Heb je de simkaart inmiddels al in huis? Als je toch nog vragen hebt, dan horen we dat graag van je!
Mijn simkaart is geleverd per post zonder dat er een koerier en de bijbehorende acties aan te pas zijn gekomen. Kan dat?
Reputatie 7
Badge +28
Kennelijk kan dat. Ik zie het probleem ook niet. Een prepaid sim-kaartje kan je ook voor een gering bedrag in een winkel kopen.
Ik krijg echter nu nog meldingen van KPN dat ze vandaag de simkaart komen leveren. Ik moet bij de koerier 1 cent pinnen ter verificatie van rekeningnummer en de koerier moet een kopie maken van mijn ID. Dat blijkt dus toch niet zo noodzakelijk. Ik zie wel wat er gebeurt.
Reputatie 7
Badge +28
Wel vreemd inderdaad.

Reageer