Beantwoord

SMS berichtenuit worden vertraagd ontvangen.

  • 18 November 2021
  • 3 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb in Hongarije een contract met een Bank via internet. Na het inloggen wordt per sms een verificatiecode naar mijn mobiel met een Nederlands nummer gestuurd , Alles heeft tot Oktober goed gewerkt. Nu ontvang ik de sms berichten met een vertraging variƫrende van 20 tot 40 minuten. Daar heb ik dan niets meer aan omdat de inlogsite maar 5 minuten open staat.

Wat kan de oorzaak zijn van die vetraging.

Ā 

JFK

icon

Beste antwoord door Shyrin van KPN 21 November 2021, 19:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JFKHolland! Nou, daar kun je net niets meeā€¦ Ik kan niet direct een oorzaak aanwijzen, maar denk graag met je mee.

Ik weet niet of je nog meer SMS berichten ontvangt, maar ervaar je daar ook een vertraging mee? We kunnen het eventueel uittesten: ik kan je vanuit ons een verificatiecode per SMS toesturen en dan kun jij aangeven hoe laat je deze ontvangen hebt. Als je dit wil uittesten, dan zie ik graag een ingevuld Forum profiel (met jouw volledige naam, geboortedatum en het 06 nummer waar het over gaat).
Ik ga er vanuit dat er voldoende ruimte is in jouw berichtenbox om SMS berichten te kunnen ontvangen: maakt het ook verschil als je het toestel uit/aan doet? (op die manier kan de simkaart zich opnieuw aanmelden op het mobiele netwerk).

Andere tip is om je nummer opnieuw aan te melden/ registreren bij de betreffende bank. Zijn er bij hen meerdere meldingen over een vertraging bekend?
Ā 

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!

Beste KPN, ik ontvang sms-jes met heel veel vertraging of helemaal niet. Heel vervelend als je ergens moet inloggen met sms verificatie. Kunnen jullie dit oplossen?